Processingenjör
Academic Work Sweden AB
Stockholm
We are looking for a chemical engineer with experience in process industry to Linde. You will step into a general technical role where you collaborate with the project managers as well as within vario...
mer
We are looking for a chemical engineer with experience in process industry to Linde. You will step into a general technical role where you collaborate with the project managers as well as within various disciplines.
OM TJÄNSTEN
Linde is a leading industrial gas and technology company with operations in over 100 countries and approx. 80,000 employees globally. Linde's products, services and technical solutions are used in many industries and applications, including in the chemical, paper & pulp, food, electronics, engineering, steel and healthcare industries.
You will belong to a project department of 10 people who are divided in Sweden and Finland, where your colleagues in Sweden consist of 5 project managers. The department works to rebuild factories where, among other things, they are responsible for following up on chemical risks that this may entail. The project managers have ongoing and varying projects of both larger and smaller scope and complexity.
You will step into a general technical role where you collaborate with the project managers as well as within various disciplines. You will support their project manager by working with risk analyzes and risk reviews from a technical perspective. You will also work with process solutions and calculations, specification of equipment and have supplier contact. Examples of calculations you will work with are pressure drop calculations, valve calculations and safety valve calculations.
You will have a close collaboration with the project managers and with other departments such as operation and maintenance. In your role you will also have international contact with other offices, such as the head office in Germany, and make site visits to the facilities in Norway, Finland and Iceland.
You are offered
- Working at a global company with contacts from all over the world - where you will make site visits to facilities around the Nordics. In the long term, there is the possibility that you will make a career at Linde around the world.
- Competent colleagues who will provide support to contribute to your development.
ARBETSUPPGIFTER
Work tasks
* Risk analyzes and risk reviews.
* Process solutions.
* Pressure drop calculations, valve calculations and safety valve calculations.
* Specification of equipment.
* Supplier contact.
VI SÖKER DIG SOM
- Master's degree within Chemical Engineering.
- Experience of a position as a Process Engineer where you have experience of updating and designing P&ID.
- Excellent written and verbal communication skills in English.
- Able to travel to Linde's Nordic sites.
- Good knowledge of AutoCAD.
It is meritorious if you have
- Experience as a Process Engineer at Linde.
- Experience with hydrogen.
- Also have an education in Petro Chemical.
To succeed in the role, your personal skills are:
- Structured
- Problem solver
- Quality-oriented
- Communicative
Our recruitment process
This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.
Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process....
kort
Student till Lindesbergs Kommuns telefonväxel!
Academic Work Sweden AB
Lindesberg
Vi söker dig som vill bli en del av ett erfaret team som brinner för förstklassig service! Är du utåtriktad, lyhörd och tycker om problemlösning? Då är det dig vi letar efter. Välkommen in m...
mer
Vi söker dig som vill bli en del av ett erfaret team som brinner för förstklassig service! Är du utåtriktad, lyhörd och tycker om problemlösning? Då är det dig vi letar efter. Välkommen in med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Som en del av telefonistteamet i Lindesbergs Kommuns växel kommer du att hantera internt och externt inkommande samtal och vara första kontakten för kommunens invånare som ringer in till växeln. Arbetet handlar främst om att hantera och förmedla samtal och meddelanden, det är därför viktigt att du är en god lyssnare och har lätt för att tolka information. Som person ser vi att du kan prioritera, organisera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen behöver du vara uppmärksam på detaljer i arbetet och ta hänsyn till dessa. Det är viktigt att du kan agera effektivt även när förutsättningarna förändras och att du kan anpassa dig till nya omständigheter.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Lindesbergs Kommun. Uppdraget är på heltid under sommaren med goda möjligheter till deltid vid sidan om studier.
Du erbjuds
- Ett givande heltidsjobb under sommaren - perfekt för dig som är student och vill passa på att tjäna extra pengar eller samla erfarenhet från kommunal verksamhet
- Goda möjligheter till deltid vid sidan om studier
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera och förmedla inkommande samtal och meddelanden samt arbeta i katalogsystem vid interna samtal samt assistera vid lokalbokningar
* Vid behov kan andra arbetsuppgifter förekomma så som receptionsarbete där det bla. ingår att ta emot besökare, hänvisa till verksamheter, förmedla kontakt med handläggare, boka bilar/konferensrum/busskort/cyklar och lämna ut nycklar till bokade bilar
VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på högskola eller universitet och har minst 1,5 år kvar av studierna, registreringsintyg behöver kunna uppvisas
- Har mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska då det krävs i det dagliga arbetet
- Har körkort och tillgång till bil för att kunna komma in till jobbet på ett smidigt sätt med kort varsel
Det är meriterande om du
- Har erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller telefonväxel
- Pratar fler språk än svenska och engelska
I din ansökan vill vi även att du motiverar varför just denna tjänst intresserar dig!
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Samarbetsinriktad
- Kvalitetsmedveten
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ett personlighetstest kommer att ingå i processen.
Övrigt
- Omfattning: Heltid v.25-32 med introduktion i mitten av maj, samt möjlighet till deltid vid sidan av studier
- Arbetstider: Förlagda dagtid under vardagar mellan 07.30-16.30, även kortare pass kan förekomma
- Start: Juni
- Placering: Kommunhuset i Lindesberg
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Lindesbergs Kommun HÄR....
kort
Operativ arbetsledare till kommun i norrort
Academic Work Sweden AB
Stockholm
Vi söker nu en administrativ arbetsledare för gata/park-drift till kommun i norrort. Vill du vara med och göra skillnad bättre genom förstklassig service? Är du dessutom en strukturerad och lös...
mer
Vi söker nu en administrativ arbetsledare för gata/park-drift till kommun i norrort. Vill du vara med och göra skillnad bättre genom förstklassig service? Är du dessutom en strukturerad och lösningsorienterad person som värdesätter gott samarbete? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Som administrativ arbetsledare kommer du att planera, organisera och delta det dagliga servicearbetet, följa upp kvalitet och resultat samt ständigt utveckla alla led i serviceprocessen för att öka kundnöjdhet och lönsamhet.
Beredskap kan ingå i tjänsten.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera felanmälan i kommunens felanmälansystem, ta fram statistik, samt ha kontakt med medborgare och servicecenter.
* Leverera statistik och resultat gällande bl.a. felanmälan, avtalsfrågor, m.m.
* Genomföra utredningar vid avtalsfrågor och investeringar
* Hantera fakturor samt ta emot beställningar/projekt och hantera dessa
* Vara driftens representant vid slutbesiktningar, trygghetsfrågor, m.m.
* Ha kontakt med entreprenörer och leverantörer
* Vara delaktig i medarbetarfrågor såsom schemaplanering, semestersättning, beredskapsplanering, m.m.
* Vara delaktig i planeringsarbetet inför vinterväghållningen (framtagande av snöröjningsunderlag, schemasättning, beredskap, m.m.)
VI SÖKER DIG SOM
- Vana av att arbeta i en administrativ roll med god datorvana
- Erfarenhet av arbete i Artvise eller likvärdigt felanmälansystem
- Erfarenhet av arbete i Raindance eller likvärdigt ekonomisystem
- God kunskap i Office-paketet (Word, Excel, Powerpoint, Outlook)
- B körkort
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av arbete inom drift i kommunal regi
- Erfarenhet av Teams
- Utbildning i Arbete-på-väg
För att lyckas i rollen ser vi att du som person är strukturerad genom att du bland annat du har ett system som jobbar efter där information och uppgifter sorteras. Detta för att du ska få en så bra överblick över ditt arbete som möjligt och inte riskera att missa några viktiga detaljer.
Vidare är du relationsskapande genom du har en medvetenhet om hur du fungerar i relation till andra, hur du agerar i olika situationer, dina utvecklingsområden, tillgångar och resurser. Det är viktigt att du har en förmåga att ta ansvar för ditt eget beteende och agera utifrån hur det påverkar omgivningen.
Du är även lösningsorienterad, vilket för oss innebär att du inte ser problem som problem, utan som en resurs till att finna lösningen. Målbilden blir positiv och man kan diskutera lösningar istället för problemorsaker.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess....
kort
Student sökes för sommarjobb som chaufför hos Culligan
Academic Work Sweden AB
Stockholm
Om du gillar du att köra bil och drivs av att ge grym service är det dig vi letar efter. Är du dessutom lite tekniskt kunnig och tycker om att hjälpa till - ännu bättre. Vi söker just nu dig so...
mer
Om du gillar du att köra bil och drivs av att ge grym service är det dig vi letar efter. Är du dessutom lite tekniskt kunnig och tycker om att hjälpa till - ännu bättre. Vi söker just nu dig som vill sommarjobba som chaufför på Culligan. Vi letar dig som kan jobba heltid v.25 -v. 31 🚗
OM TJÄNSTEN
Ta chansen och sök dig till ett riktigt roligt sommarjobb! Vi söker dig som kan jobba heltid v.25 - v.31 (17 juni - 2 aug) och vill jobba som chaufför hos Culligan. Culligan är ett företag som tillhandahåller vatten och vattensystem till deras kunder. Som chaufför kommer du att köra en av deras mindre skåpbilar och leverera kolsyrepatroner och vatten till deras kunder.
Rollen består av att hämta beställningar på lagret, köra ut leveranserna och vara serviceinriktad i mötet med kunderna i samband med leverans. Du kan även komma att behöva hjälpa till med att enkelt installera kolsyrepatronerna i maskinerna. Du kommer att köra och leverera runt omkring i Stockholm, och utifrån rutter som du blir tilldelad dagen innan. Culligans kontor ligger i Upplands Väsby och det är härifrån du börjar dina dagar och hämtar och lämnar bilen. Din arbetstid är måndag till fredag kl. 07 -16.
Du erbjuds
- Ett roligt sommarjobb under veckorna 25 - 31.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Utkörning av kolsyrepatroner och vatten till kunder
* Packning av bilen inför leverans
* Ge högklassig service till kunderna
VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande vid högskola / universitet / eftergymnasial utbildning
- Innehar B-körkort
- Har goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med service
- Har arbetat i en liknande roll tidigare
- Är tekniskt lagd och är van vid att lösa problem
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Kommunikativ
- Flexibel
- Stresstålig
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess....
kort
Elskåpsmontör till Benning
Academic Work Sweden AB
Stockholm
Vill du jobba för en ledande koncern inom avbrottsfria kraftsystem? BENNING söker nu en Montör där du kommer att arbeta med roliga, varierade uppgifter. Du kommer vara en del av BENNINGS arbete at...
mer
Vill du jobba för en ledande koncern inom avbrottsfria kraftsystem? BENNING söker nu en Montör där du kommer att arbeta med roliga, varierade uppgifter. Du kommer vara en del av BENNINGS arbete att ta fram avancerade avbrottsfria kraftsystem. Låter detta som någonting för dig? Skicka då in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
BENNING erbjuder avancerade avbrottsfria kraftsystem som säkrar driften av kritiska processer till användare inom Industri-, Energi-samt Telecom. Företaget ingår i BENNING koncernen med huvudkontor i Tyskland och deras svenska verksamhet ansvarar för den nordiska marknaden.
I rollen som Elskåpsmontör kommer du att ingå i ett team med 7 andra montörer och din närmsta chef kommer vara verkstadsansvarig. Du kommer att introduceras in i en välkomnande miljö och erbjuds upplärning och stöttning från dina kollegor. BENNING har en låg personalomsättning och är ett företag där medarbetare trivs och stannar länge.
Du erbjuds
- En trivsam och familjär arbetsplats med en öppen och lättsam stämning bland alla medarbetare
- En varierande roll med mycket eget ansvar
- Möjligheten att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan
- Goda utvecklingsmöjligheter internt
Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att arbeta med monteringen av kundanpassade strömförsörjningssystem. Du kommer att få uppdrag tilldelade där du börjar med att hämta de delar som behövs för det specifika jobbet innan du sedan påbörjar monteringen. Under monteringen kommer du att läsa ritningar för hur kopplingarna ska göras. Beroende på uppdragets storlek kommer du samarbeta med andra montörer.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieexamen, gärna med inriktning mot el eller teknik
- Har tidigare erfarenhet av elektronik samt kan förstå och läsa ett elschema
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Har ett tekniskt intresse och en vilja att lära dig mer inom området
Det är även meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet inom montering för elskåp eller liknande arbeten
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Benning Sweden AB här!...
kort
Projektledare till Ellevio i Mariestad!
Academic Work Sweden AB
Mariestad
Vill du vara med och skapa en pålitlig och effektiv elinfrastruktur? Vi på Academic Work söker en projektledare/projektbeställare till Ellevio i Mariestad. Ta chansen att leda tekniska och kommers...
mer
Vill du vara med och skapa en pålitlig och effektiv elinfrastruktur? Vi på Academic Work söker en projektledare/projektbeställare till Ellevio i Mariestad. Ta chansen att leda tekniska och kommersiella projekt som driver framtidens elnät. I denna roll får du stort ansvar och möjlighet att utvecklas i en flexibel roll!
OM TJÄNSTEN
Tillsammans med sina kunder tar Ellevio en aktiv roll i resan mot ett allt mer elektrifierat samhälle. Deras elnät är ryggraden som kopplar ihop producenter och konsumenter av el, som möjliggör mer förnybar elproduktion, elektrifiering av transporter och industri och som skapar förutsättningar för nya klimatsmarta tjänster för deras kunder.
Just nu söker vi på Academic Work en projektledare/projektbeställare till Ellevio i Mariestad. I denna roll kommer du att ha ett helhetsansvar för både interna och externa projekt inom Ellevios elnät i Skaraborgslän inom sektionen "mellanstora projekt" vilket inkluderar både tekniska och kommersiella projekt.
Som projektledare/projektbeställare hos Ellevio inom elnät ansvarar du för planering, koordinering och genomförande av olika projekt relaterade till elnätsinfrastruktur. Det inkluderar att övervaka och säkerställa att arbeten utförs enligt plan, att hantera resurser och budget, samt att kommunicera och samarbeta med olika intressenter som leverantörer, kunder, markägare och entreprenörer. Ditt huvudsakliga mål är att säkerställa att elnätet fungerar pålitligt och effektivt.
Du kommer samarbeta med dina kollegor från andra kontor som stöttar dig i ditt arbete med bland annat behandling av förfrågningar. I rollen förekommer platsbesök där du övervakar projekt, har dialog med intressenter och säkerställer att miljö- och arbetsmiljökrav följs.
Du kommer vara den enda projektledaren i detta område hos Ellevio, vilket skapar en stor möjlighet till ett flexibelt arbete där du styr dina arbetsdagar och får möjligheten att utvecklas snabbt i din arbetsroll. För att trivas i denna roll ser vi att du är en person som är resultatinriktad och trivs med att driva projekt framåt. Du har förmågan att arbeta självgående men även agera spindeln i nätet mellan leverantörer, kunder och entreprenörer. Då dina interna kollegor sitter på annan ort är det av vikt att du är kommunikativ och har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer även på distans.
Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner på Academic Work
- En chans att knyta värdefulla kontakter inför framtida arbetsliv
- En möjlighet att lära dig mer om energibranschen och en möjlighet att ta dig an en bred roll med varierande och utvecklande arbetsuppgifter
VI SÖKER DIG SOM
* Har gått en eftergymnasial utbildning inom el, elkraft, anläggningsingenjör eller annan relevant inriktning
* Har datavana och vana av att arbeta med Officepaketet
* Kan kommunicera flytande på svenska och engelska i både tal och skrift
* Har körkort B och tillgång till bil då det förekommer resor i arbetet
* Har tidigare erfarenhet av att driva igenom projekt och arbeta utefter satt tidsplan
* Trivs i en självständig roll med stora kontaktytor
Det är meriterande om du har
- Kunskap inom entreprenadjuridik
- Bas-U, Bas-P samt ESA utbildning sedan tidigare. Detta är dock möjligt att erhålla genom uppdraget och är därav inget krav.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Resultatinriktad
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Ellevio här!...
kort
Supply Chain Coordinator till kund i Mölndal
Academic Work Sweden AB
Mölndal
Är du studerande inom Supply Chain eller ingenjörsstudent och besitter ett stort tekniskt intresse? Vi söker nu en Supply Chain Coordinator till vår kund i Mölndal över ett sommarbehov med start...
mer
Är du studerande inom Supply Chain eller ingenjörsstudent och besitter ett stort tekniskt intresse? Vi söker nu en Supply Chain Coordinator till vår kund i Mölndal över ett sommarbehov med start i maj. Välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
En central del av din roll är att upprätthålla kontinuerlig kommunikation med kontraktstillverkare för att säkerställa att leveranser sker enligt plan och i önskad omfattning. Du kommer hantera inköp enligt prognos samt överlämning av leverantörer till kontakttillverkare. Även hantera logistikprocessen med att exempelvis boka frakter & hantera tullfakturor samt hantera diverse administrativa delar kring leveranser. Utöver detta analyserar du löpande data och prognoser för att säkerställa en så effektiv och optimerad varu- och produktionsflöde som möjligt. Rollen påbörjas i maj på deltid för att sedan övergå till en heltid över sommaren.
Du erbjuds
- Meriterande arbetslivserfarenhet
- Möjlighet att arbeta i inspirerande och utvecklande arbetsmiljö
VI SÖKER DIG SOM
- Har pågående eller avslutad högskoleutbildning inom Supply Chain eller Ingenjörsutbildning, alternativt likvärdig, relevant arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver engelska & svenska flytande då det krävs i det dagliga arbetet
- Har god datorvana och kunskap i MSOffice- paketet
- Har ett stort tekniskt intresse
Det är meriterande om du har erfarenheter av
- Fortnox
- Arbetslivserfarenhet från liknande roll
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Driven
- Flexibel
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess....
kort
Microsoft Dynamicsutvecklare med start efter sommaren
Academic Work Sweden AB
Stockholm
En av Sveriges tryggaste arbetsgivare söker nu en konsult inom Dynamics 365 för att komma in och stötta upp när de skalar upp utvecklingen. Är du vass på Dynamics och Power plattformen? Läs vid...
mer
En av Sveriges tryggaste arbetsgivare söker nu en konsult inom Dynamics 365 för att komma in och stötta upp när de skalar upp utvecklingen. Är du vass på Dynamics och Power plattformen? Läs vidare och ansök redan nu!
OM TJÄNSTEN
Vår kund fortsätter öka sin kapacitet inom D365 och expanderar plattformen ytterligare med nya funktioner och fler team. Just nu pågår bla implementation av Marketing Automation och det finns mycket annat spännande i planen framåt! Du kommer få jobba med verksamhetskritiska system med allt från kravförståelse, design, implementation och test i en miljö med högt i tak och en god sammanhållning.
Vidare kommer du att stötta/samarbeta med andra team som vill implementera lösningar i plattformen. Genom ett gott samarbete med andra arkitekter och utvecklare säkerställer ni tillsammans att det finns en gemensam struktur på företaget. Du kommer även få möjlighet att medverka till övriga medarbetares kompetensutveckling inom Dynamics 365 och Power Plattform.
Ditt närmaste team består av Utvecklare, Applikationsspecialister, Mjukvaruarkitekt, Testare, Scrum Master/Systemansvarig och Produktägare.
Du erbjuds
- Uppdrag hos ett välkänt svenskt bolag med lång historia och stort förtroende hos sina kunder
- Ett centralt beläget kontor med många sociala kontaktytor och värdefullt utbyte
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Utveckla och konfigurera lösningar som bygger på Dynamics 365
* Programmera med C#, TypeScript och React
* Delta i design av nya lösningar och bidra till en långsiktigt hållbar arkitektur i applikationerna
* Bygga och optimera integrationer mot andra system
* Se till att vi fortsatt befinner oss i teknikens framkant
VI SÖKER DIG SOM
Du har flera års erfarenhet av Dynamics 365 och Power Platform och har utvecklat i .Net och Typescript. Vidare är du bekant med Power Automate och Common Data Service. För denna roll ser vi också att du har avancerade kunskaper i C#. Det är meriterande om du har jobbat med integrationer och säkerhet på Azure.
- Språk: Svenska och Engelska
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- God samarbetsförmåga
- Problemlösande
- Driven
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess....
kort
Senior gruppledare till Kundservice till välkänt drivmedelsbolag!
Academic Work Sweden AB
Stockholm
Söker du utmaningen som gruppledare där du får möjligheten att arbeta operativt samt med förbättring- och utvecklingsprocesser, då är denna tjänst för dig. Vi söker för kunds räkning en t...
mer
Söker du utmaningen som gruppledare där du får möjligheten att arbeta operativt samt med förbättring- och utvecklingsprocesser, då är denna tjänst för dig. Vi söker för kunds räkning en teamlead till Kundservice inom B2C. Ansök till tjänsten idag!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är en känd aktör inom drivmedelsbranschen med stationer och marknadsplatser runt om i Sverige. På kundservice är fokus proaktiv service i alla kundkontakter. Kunderna finns i Sverige och betalar med såväl vår kunds egna kort som med bankkort. De hanterar kort under de egna varumärken, företagskort samt privatkort.
Du kommer axla ett stort ansvar, driva utvecklingen för ett team om 8 medarbetare och representera kundservice mot övriga bolag. Du förväntas planera, leda och följa upp det dagliga arbetet för ditt team och säkerställa god servicenivå mot kunderna i linje med bolagets strategi och värderingar. Din primära uppgift kommer vara ett strategiskt arbete, genom att coacha och utveckling av dina medarbetare. Vid tillfällen leda och föregå med gott exempel i operativt arbete hantera inkommande kundärenden, ärendehantering och medlyssning.
Du kommer ingå i en kompetent och erfaren styrgrupp med fyra teamleads och rapportera till Kundservicechefen. Vår kunds värdeord är kvalitet, familjärt, omhändertagande och lustfyllt, vilket präglas och upprätthålls av alla medarbetare.
Du erbjuds
En spännande och utvecklande roll på ett branschledande bolag där du kommer ha roligt på jobbet! Vår kund har ett stort fokus på hållbarhet och förnyelse och vill att du ska bli en del av denna resa.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Personalansvar, coaching, utvecklingsarbete och schemaläggning
* Rekryteringsansvariga för konsulter och introduktion för nya medarbetare
* Samordning av information och support till/från interna funktioner
* Agera som eskaleringspunkt för komplexa ärenden
* Projektledning i de projekt som rör kundservice
* Agera kontakt mot leverantör (telefonisystem samt ärendehanteringssystem)
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad gymnasial utbildning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Har tidigare gedigen arbetslivserfarenhet från ledarroll
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom service
- God data- och systemkunskap i Salesforce och Microsoft Dynamics
Det är meriterande om du har
- Flera års arbetslivserfarenhet från en ledarroll
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom energi- och bränslebranschen
- Förståelse för betalbranschen
- Arbetslivserfarenhet av projektledning
- Avancerad kunskap inom Salesforce och/eller Microsoft Dynamics
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
Personliga egenskaper kommer vara avgörande för tjänsten. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Resultatinriktad
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om bolaget delges i telefonavstämning...
kort
Kundservicespecialist till SMP Svensk Maskinprovning i Lund
Academic Work Sweden AB
Lund
Det här är ett uppdrag för dig som är en strukturerad servicestjärna och vill arbeta inom en bred kundserviceroll. I rollen som kundservicespecialist till SMP i Lund kommer du att ge stöd till k...
mer
Det här är ett uppdrag för dig som är en strukturerad servicestjärna och vill arbeta inom en bred kundserviceroll. I rollen som kundservicespecialist till SMP i Lund kommer du att ge stöd till kunder och kollegor inom SMP, hantera fakturor, stötta upp med marknadsutskick samt arbete i SMPs affärssystem. Har du god erfarenhet av service och önskar att ta en spännande riktning i arbetslivet? Då kan detta vara uppdraget för dig!
OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för kunds räkning dig som vill arbeta i en roll där du blir en nyckelspelare samt SMP:s ansikte utåt i relationen med kunderna. Du kommer att ingå i ett självgående team bestående av fyra personer.
Placering för detta uppdrag är i Lund. Detta är ett uppdrag på initialt sex månader med chans till överrekrytering.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.
Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner
- Chansen att kliva in en långsiktig roll på ett spännande bolag
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Löpande kontakt med kunder samt besiktningsingenjörer och övriga kollegor i SMP och Bilprovningen avseende support och administrativa frågor
* Orderhantering
* Hantering och granskning av dokument både internt och externt
* Löpande fakturahantering
* Månatliga marknadsutskick (digitalt & postalt) till SMP:s kunder
VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer kommunicera med kunder och kollegor på båda språk dagligen
- Avslutad gymnasieexamen
- Har en vana av att arbeta i affärssystem och CRM-system
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundtjänst/ administration
- Då du kommer att arbeta med att dagligen upprätta och underhålla goda kundrelationer är det avgörande att du har ett genuint servicetänk och en vana av att hantera kunder via både telefon och mejl
Det är meriterande om du har
- Ett intresse för entreprenadmaskiner och besiktningsfrågor
- Har tidigare erfarenhet av fordonsbraschen
- Har en vana av att arbeta operativt för att driva och utveckla en verksamhet framåt
Vi ser att du är en person som har lätt för att ta dig an information via både manualer och i dialog med kunder. Du gillar förändring och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Lagspelare
- Noggrann
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
SMP Svensk Maskinprovning AB erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten....
kort
Utvecklare till Trafikförsäkringsföreningens affärsutvecklingsenhet!
Academic Work Sweden AB
Stockholm
”Det bästa med mitt arbete är den stora variationen i rollen och de underbara kollegorna. Att få arbeta med hela utvecklingskedjan med möjlighet att bredda min kompetens inom både backend och f...
mer
”Det bästa med mitt arbete är den stora variationen i rollen och de underbara kollegorna. Att få arbeta med hela utvecklingskedjan med möjlighet att bredda min kompetens inom både backend och frontend är riktigt roligt!” Så beskriver Anton sitt jobb som systemutvecklare hos Trafikförsäkringsföreningen. Här får du arbeta med utveckling i komplexa sammanhang och i en väl fungerande agil process, tillsammans med engagerade kollegor. Låter detta som en arbetsplats för dig? Då är du välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Trafikförsäkringsföreningen (TFF) är ett samarbetsorgan för trafikförsäkringsbolag i Sverige och har en central roll i det svenska trafikförsäkringssystemet. TFF har en bra fungerande agil förvaltnings- och utvecklingsprocess som knyter ihop affärsbehov och tekniska utvecklingsmöjligheter med löpande förvaltning. Produktmässigt så har TFF Microsoftteknik som bas i de flesta av sina applikationer.
Du kommer att tillhöra webbteamet som ansvarar för att utveckla TFFs digitala kundkanaler, främst TFFs Mina Sidor lösning och kringsystem. Teamet består av utvecklare, UX, kravställare och testare.
TFFs lokaler ligger på Östermalm/Gärdet på bekvämt avstånd till buss (5 meter) och tunnelbana (450 meter). Precis utanför kontoret finns både träningslokaler och vacker natur och du får kollegor som gärna kör ett träningspass på lunchen eller tar en promenad längs Djurgårdskanalen.
Tech stack
- Micro service arkitektur
- Backend: C#/.net, SQL och Entity framework
- Frontend: JavaScript, React, HTML/CSS
Du erbjuds
- Spännande och svåra utmaningar att lära ifrån; hos TFF måste tekniken ta hänsyn till allt från snåriga regelverk till höga prestandakrav och komplexa samband som skall översättas till begripliga användargränssnitt
- Utbildningar som du och TFF väljer tillsammans för att bygga på din kompetens inom IT
- En anställning hos TFF efter 12 månaders arbete, förutsatt att samarbetet mellan alla parter fungerar bra. TFF har kollektivavtal (inklusive tjänstepension) för sina anställda
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Leda egna utvecklingsuppgifter och samarbeta med utvecklare i andra team i gemensamma uppdrag
* I första hand ren programmering men även stöd till testare och kravanalytiker när de behöver utvecklarhjälp.
* Följa och kontinuerligt förbättra teamets processer som bygger på SCRUM med tvåveckorssprintar
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en kandidatexamen inom systemutveckling
- Har minst fem års arbetslivserfarenhet av utveckling inom .net tillsammans med andra tekniker som JavaScript, React och SQL
- Erfarenhet av arbete med Azure DevOps och TFS/Git
- Flytande språkkunskaper i svenska
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Lyhörd
- Lagspelare
- Modig
- Engagerad
I den här rekryteringsprocessen ställer vi höga krav på din ansökan. Sök därför tjänsten med ett CV och personligt brev där du motiverar tydligt ditt intresse för rollen.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess....
kort
Affärskonsult till Navcite i Västerås!
Academic Work Sweden AB
Västerås
Vill du jobba i spännande projekt, på en flexibel arbetsplats där det finns stora möjligheter till att påverka sin egen utveckling? KUL! Då kan det här vara jobbet för dig! Navcite befinner si...
mer
Vill du jobba i spännande projekt, på en flexibel arbetsplats där det finns stora möjligheter till att påverka sin egen utveckling? KUL! Då kan det här vara jobbet för dig! Navcite befinner sig i en expansiv fas med hög efterfrågan på sina tjänster och produkter, så sök idag!
OM TJÄNSTEN
I arbetet som affärskonsult på Navcite kommer du att få vara med och utveckla Navcites kunder samt att bidra till bättre processer och ökad digitalisering. I det dagliga arbetet kommer du arbeta både i projekt och med mindre uppdrag med fokus på affärsprocesser. Arbetsuppgifterna är flexibla och varvas mot olika kunder inom diverse ansvarsområden – exempelvis workshops, utbildning, lösningsansvar, konfiguration och presale. På Navcite jobbar de med allt från strategier till detaljer och värderar både verksamhetskunskap och systemkunskap.
Du erbjuds
- Ett flexibelt arbete
- Möjlighet att utvecklas inom det område du känner passar dig och verksamheten
- Att bli en del av ett starkt team
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Utveckla Navcites kunder
* Se kundernas behov och därifrån arbeta med att implementera och förbättra processerna
* Bidra till bättre processer och ökad digitalisering
* Arbeta i projekt och med mindre uppdrag hos kund
VI SÖKER DIG SOM
* Har en bakgrund i linjebefattning eller som konsult
* Har erfarenhet av att ha jobbat inom ett tillverkande företag
* Gillar laganda och värdesätter öppenhet och transparens
* Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du har akademisk erfarenhet samt erfarenhet av Infor M3.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Nyfiken
- Orädd
- Självgående
- Problemlösande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
På Navcite förenar man teknologiska insikter med en samlad kompetens från flera olika branscher. Navcite automatiserar sina kunders affärsflöden och låter dem arbeta proaktivt för ökad lönsamhet. HÄR kan du läsa mer om Navcite!...
kort
Biträdande forskare i vetenskapsteori
Göteborgs Universitet
Göteborg
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och at...
mer
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori (FLoV) vid humanistiska fakulteten har omkring 120 anställda och en undervisningsvolym som omfattar cirka 350 helårsstudenter. Här pågår många stora nationella och internationella forskningsprojekt. Vi utbildar filosofer, logiker, lingvister, språkteknologer, vetenskapsteoretiker, filosofihistoriker, filologer och lärare i filosofi. Institutionen bedriver även forskarutbildning och utvecklingsarbete inom sina områden.
Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori har sedan snart tre år tillbaka ett uppdrag om följeforskning för Kungsbacka kommun. Uppdraget, vars namn är Följum, leds av Morten Sager och Ingemar Bohlin, båda universitetslektorer och docenter i vetenskapsteori. Uppdraget inleddes vid halvårsskiftet 2021 och är avsett att löpa över fyra år. Uppdragets syfte är att undersöka genomförandet av evidensbasering inom en kommuns skolutvecklingsarbete, mer specifikt hur Kungsbackas infrastruktur för grundskolors och förskolors kvalitetsutveckling på vetenskaplig grund fungerar. Målet är att bygga upp kunskap om hur undervisning, utveckling och forskning vävs samman i organisationen.
Projektgruppens arbete bygger på etnografiskt fältarbete, intervjuer och dokumentstudier samt systematiska översikter om utbildningsvetenskaplig forskning. I fältarbetet följs verksamheten vid en handfull av Kungsbackas grund- och förskolor, och intervjuer hålls med rektorer, mellanledare och pedagoger vid dessa enheter. Projektgruppen har täta kontakter med FLIS, som är en grupp forskande lektorer i Kungsbacka, och möter dessutom regelbundet representanter för förvaltningen. Även dessa möten ingår i gruppens empiriska material. Empiriskt material redovisas vid veckovis återkommande avstämningar i gruppen som kan ske digitalt men också på plats i Göteborg. Dessa avstämningar och andra möten inom gruppen utgör tillfällen för att dra slutsatser och att planera och kalibrera det fortsatta arbetet.
Arbetsuppgifter
Den biträdande forskaren kommer att arbeta tillsammans med projektledare Ingemar Bohlin och Morten Sager samt medverkande från Enheten för Kvalitet & Utveckling vid Kungsbacka förvaltning för förskola och grundskola. Den biträdande forskaren förväntas löpande generera empiriskt material på skolenheter i Kungsbacka, sammanställa relevant litteratur samt bidra med analys och skrivarbete i samråd och samarbete med den övriga forskargruppen på plats i Göteborg.
Kvalifikationer
Personen ska ha en vana att använda vetenskapsteoretisk begreppsbildning i analys av evidensbasering och styrning samt färdigheter i etnografiskt fältarbete, intervjumetod, dokumentsammanställning och kvalitativ analys.
Viktigaste kriterierna för bedömning är uppvisad erfarenhet och skicklighet i analys av empiriskt material om hur evidensbasering kan genomföras. Kunskaper om skolförvaltning och utvecklingsarbete i en utbildningskontext är starkt meriterande.
Anställning
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 6 månader
Omfattning: 40%
Placering: Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori, Göteborgs universitet
Tillträde: 2024-08-12 eller efter överenskommelse
Kontaktuppgifter för anställningen
Frågor om projektet, ämnet, arbetsinnehåll eller arbetsplatsen är du välkommen att kontakta Morten Sager, Universitetslektor, morten.sager@theorysc.gu.se, 031-786 4722
Har du frågor om ansökan, rekryteringsprocessen och anställningsvillkor är du välkommen att kontakta personalhandläggare Cecilia Groglopo: cecilia.groglopo@gu.se, 031 786 4570
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 20 maj 2024
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser....
kort
Kock/Köksbiträden sökes till Älvarnas Hotell!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Jokkmokk
Är du en servicedriven person som är van att ta ansvar och tycker om att ha varierande arbetsuppgifter? Då kan det här jobbet passa dig bra!
VIVA, Visioner i Vuollerimbygden AB, är ett (bygde-) ...
mer
Är du en servicedriven person som är van att ta ansvar och tycker om att ha varierande arbetsuppgifter? Då kan det här jobbet passa dig bra!
VIVA, Visioner i Vuollerimbygden AB, är ett (bygde-) aktiebolag som ägas av närmare 200 delägare och drivs utan vinstintresse för aktieägarna. Bolaget har inskrivet i stadgarna att ingen aktieutdelning görs. I stället reinvesteras i företaget eller annan verksamhet som bedöms kunna bidra till bygdens utveckling. VIVA äger och driver i dag tre anläggningar. Sedan 15 år tillbaka Hotell Vuollerim-Gästgiveriet, sedan fyra år Älvarnas Hotell och tre år tillbaka Vuollerim Camping.
Vuollerim ligger där Lilla- och stora Lule älv möts i Jokkmokks kommun. En perfekt plats att bo och växa upp på om man vill ha nära till naturen, stort utbud av sport- och friluftsaktiviteter till en överkomlig penning (bl a slalombacke, längdspår, sporthall med exklusivt gym, ridanläggning, kartingbana, bra fiskevatten) samt tillräckligt med service och infrastruktur för att leva ett bekvämt liv. Förskola och grundskola upp till årskurs nio. Femton minuter till tåget och en och en halv timme till flyget.
Vi befinner oss nu i ett expansivt skede och är i behov att anställa flera kockar och köksbiträden till Älvarnas hotell. Hotellet är nyrenoverat och köket har genomgått en rejäl ”makeover”.
Din profil
Vi söker både dig med utbildning och erfarenhet likväl dig som saknar yrkesvana och kanske bara vill prova något nytt. Som person är du serviceinriktad, noggrann och trivs med ett högt tempo. Utöver detta har du en god samarbetsförmåga och du värdesätter en god relation med såväl kollegor som kunder.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Robin Bozan via e-post: Robin.bozan@studentconsulting.com
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com...
kort
Hotellvärd/Hotellvärdinna sökes till Älvarnas Hotell!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Jokkmokk
Är du en servicedriven person som är van att ta ansvar och tycker om att ha varierande arbetsuppgifter? Då kan det här jobbet passa dig bra!
VIVA, Visioner i Vuollerimbygden AB, är ett (bygde-) ...
mer
Är du en servicedriven person som är van att ta ansvar och tycker om att ha varierande arbetsuppgifter? Då kan det här jobbet passa dig bra!
VIVA, Visioner i Vuollerimbygden AB, är ett (bygde-) aktiebolag som ägas av närmare 200 delägare och drivs utan vinstintresse för aktieägarna. Bolaget har inskrivet i stadgarna att ingen aktieutdelning görs. I stället reinvesteras i företaget eller annan verksamhet som bedöms kunna bidra till bygdens utveckling. VIVA äger och driver i dag tre anläggningar. Sedan 15 år tillbaka Hotell Vuollerim-Gästgiveriet, sedan fyra år Älvarnas Hotell och tre år tillbaka Vuollerim Camping.
Vuollerim ligger där Lilla- och stora Lule älv möts i Jokkmokks kommun. En perfekt plats att bo och växa upp på om man vill ha nära till naturen, stort utbud av sport- och friluftsaktiviteter till en överkomlig penning (bl a slalombacke, längdspår, sporthall med exklusivt gym, ridanläggning, kartingbana, bra fiskevatten) samt tillräckligt med service och infrastruktur för att leva ett bekvämt liv. Förskola och grundskola upp till årskurs nio. Femton minuter till tåget och en och en halv timme till flyget.
Vi befinner oss nu i ett expansivt skede och är i behov att anställa flera nya medarbetare till Älvarnas hotell. Hotellet är nyrenoverat och vi söker dig som vill arbeta som hotellvärd/värdinna, städare och/eller vaktmästare. Möjlighet finns också att kombinera tjänster.
Din profil
Vi söker både dig med utbildning och erfarenhet likväl dig som saknar yrkesvana och kanske bara vill prova något nytt. Som person är du serviceinriktad, noggrann och trivs med ett högt tempo. Utöver detta har du en god samarbetsförmåga och du värdesätter en god relation med såväl kollegor som kunder.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Robin Bozan via e-post: Robin.bozan@studentconsulting.com
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com...
kort
Vice lokal administrativ chef
Åklagarmyndigheten
Karlskrona
Dina arbetsuppgifter
Anställningen är placerad vid Åklagarkammaren i Karlskrona. Åklagarkammaren består av ca 32 medarbetare.
Som lokal vice administrativ chef blir du ett stöd för kammarchef...
mer
Dina arbetsuppgifter
Anställningen är placerad vid Åklagarkammaren i Karlskrona. Åklagarkammaren består av ca 32 medarbetare.
Som lokal vice administrativ chef blir du ett stöd för kammarchefen och den lokala administrativa chefen på kammaren. Du kommer att vara en del av kammarens ledningsgrupp och ska under ledning av den lokala administrativa chefen leda det administrativa arbetet på kammaren mot uppställda mål samt skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö. Kammaren har två handläggargrupper, en grupp som arbetar med administrationen kring allmänna brottmål och en grupp som arbetar med beredning av trafikmål. I arbetet ingår att vara närmaste chef för 4-6 medarbetare.
I arbetet ingår huvudsakligen
personal- och arbetsmiljöansvar, dvs ansvar för personalplanering, vissa arbetsmiljöfrågor, löne- och personalrapportering, medarbetar- och lönesamtal
budget- och andra ekonomifrågor såsom upphandling och inköp enligt gällande avtal m.m.
viss diarieföring
leda kammarens administrativa arbete inom ett eget ansvarsområde.
Den lokala vice administrativa chefen förväntas skaffa sig kunskap om de administrativa arbetsuppgifterna och vara insatt i de system som används på åklagarkammaren. I rollen ingår också att vid behov fungera som ersättare för den lokala administrativa chefen.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har
gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
väl vitsordad erfarenhet från liknande arbetsledande roll eller erfarenhet som Åklagarmyndigheten bedömer som likvärdig
erfarenhet av arbete med personal- och ekonomirelaterade administrativa uppgifter
god förmåga att sätta dig in i it-system och goda kunskaper i Officepaketet eller motsvarande
ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande med
akademisk utbildning som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant, t.ex. inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller ekonomi.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen finns Åklagarmyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna beskriver ett önskat ledarskap inom Åklagarmyndigheten och omfattar följande områden
stabilitet
helhetssyn
kommunikationsförmåga
social förmåga
förmåga att nå mål och resultat
förändringsförmåga
Vi ställer även krav på en god analytisk förmåga.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning i sex månader.
I anställningen finns en möjlighet att komma överens om förtroendearbetstid.
Tester förekommer i rekryteringsprocessen.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.
Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss .
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Vi ser gärna att du skickar in din ansökan på svenska.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi drygt 2 000 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Ansök redan i dag!...
kort
Administratör till socialtjänst-ekonomiskt bistånd
Uppsala kommun
Uppsala
Administration och service, socialtjänst-ekonomiskt bistånd
Har du erfarenhet av arbete inom serviceyrke, gillar att arbeta administrativt och är bra på att arbeta strukturerat? Är du intresse...
mer
Administration och service, socialtjänst-ekonomiskt bistånd
Har du erfarenhet av arbete inom serviceyrke, gillar att arbeta administrativt och är bra på att arbeta strukturerat? Är du intresserad av ett omväxlande arbete med varierande arbetsuppgifter där du får vara ett viktigt administrativt stöd till socialtjänst-ekonomiskt bistånd? Då kan det här vara jobbet för dig!
Enheten administration och service är en enhet inom avdelningen socialtjänst - ekonomiskt bistånd på arbetsmarknadsförvaltningen. Enheten har som uppdrag att ge kommunens medborgare samt medarbetare inom avdelningen stöd med administrativa uppgifter. Enheten består av 13 medarbetare och en enhetschef.
Ditt uppdrag
I uppdraget som administratör på administration och service ingår att bemanna avdelningens reception och telefon, hantera fakturor, samt övriga administrativa uppgifter. I uppdraget ingår även att arbeta med arkivering och gallring av myndighetens personakter.
Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller någon form av administrativ utbildning. Du ska ha erfarenhet av serviceyrket så som arbete inom kundtjänst eller reception och goda datorkunskaper. Har du erfarenhet av att ha arbetat administrativt inom offentlig sektor är det meriterande. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i Microsoft 365, särskilt Excel, och goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om GDPR och offentlighets- och sekretesslagen samt god kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet.
Som person är du bra på att ge ett serviceinriktat bemötande. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa din kommunikation till mottagaren och samarbetar bra med andra på ett lyhört och smidigt sätt. För att lyckas i det här uppdraget är det viktigt att du kan arbeta strukturerat och planera ditt arbete.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Sureya Saglam, enhetschef, 018-727 57 33
Sanela Zuna, enhetschef, 018-727 61 35.
Facklig företrädare: Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar vi med arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, vuxenutbildning, konsumentfrågor och introduktion av nyanlända. Målet är att alla ska erbjudas möjlighet till egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun....
kort
Gipsare till heltidstjänst
Byggagentur sthlm AB
Stockholm
Nu söker vi erfarna gipsarbetare till byggande av innerväggar och det som hör till produktionens dagliga arbete.
Vem är du?
Vi söker dig som kan ta eget ansvar och arbeta gemensamt i grupp.
Du sk...
mer
Nu söker vi erfarna gipsarbetare till byggande av innerväggar och det som hör till produktionens dagliga arbete.
Vem är du?
- Vi söker dig som kan ta eget ansvar och arbeta gemensamt i grupp.
- Du ska vara självgående och noggrann samt arbeta strukturerat.
- Du behöver vara samarbetsvillig och ha ett gott humör.
Krav:
Stort plus:
- Du har lift eller ställningskort/certifikat
- Du har fullgjort din safe construction utbildning
Vi är kollektivavstalsanslutna.
...
kort
Förhandlingsstrateg
Jönköpings kommun
Jönköping
HR-avdelningen
Är du kunnig inom arbetsrätt och gillar att arbeta med rådgivning? Har du erfarenhet av att arbeta med lönebildning och förhandling? Då har du ett jobb att söka.
Ditt nya jo...
mer
HR-avdelningen
Är du kunnig inom arbetsrätt och gillar att arbeta med rådgivning? Har du erfarenhet av att arbeta med lönebildning och förhandling? Då har du ett jobb att söka.
Ditt nya jobb
Som förhandlingsstrateg kommer du huvudsakligen arbeta inom områdena arbetsrätt och lönebildning. Du kommer vara med och driva både strategiskt arbete på kommunövergripande nivå och arbeta som rådgivare inom lag och avtalstolkning till kommunens HR-funktioner på våra förvaltningar. I din rådgivande roll är du med och hanterar komplexa situationer där du är ett stöd för HR ute på förvaltningarna. Du gör, tillsammans med kollegor på avdelningen och efter rådgivning med SKR, avvägningar för att komma vidare i ärenden inom arbetsrättens områden. I ditt uppdrag företräder du också Jönköpings kommun i kommunövergripande arbetsgivar- och personalpolitiska frågor och förhandlingar. Inom ramen för ditt uppdrag kan även viss rådgivning till våra kommunala bolag att ingå.
Din kompetens
Du har en högskoleexamen inom HR eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget och har flera års erfarenhet av att arbeta med kvalificerat HR-arbete, främst inom områdena lönebildning och arbetsrätt. Har du tidigare arbetat med rådgivning inom HR i en kommunal verksamhet är det meriterande. Du har god förmåga i det svenska språket, både i tal och skrift och har ett gott sinne för siffror.
Som person är du lugn och stabil och är bra på att fokusera på rätt saker även i en pressad situation. Du gör korrekta avvägningar och har en god förmåga att väga samman komplex information och ta hänsyn till detta när du fattar beslut. Du kan ta hänsyn till strategiska perspektiv och har lätt för att se helheter och se till verksamhetens bästa. Du är uthållig och arbetar för att nå resultat i ditt arbete. Du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete och håller satta tidsramar. I uppdraget har du många olika kontakter och det kräver att du har en mycket god förmåga att både skapa kontakter och underhålla relationer.
Välkommen till oss
Som förhandlingsstrateg hos oss blir du en del av enheten lön, förhandling och arbetsrätt på stadskontorets HR-avdelning. Vårt uppdrag är att stärka förvaltningarna i arbetsgivarrollen och ge möjlighet till enhetliga lösningar och ett gemensamt förhållningssätt inom det arbetsgivarpolitiska området. På vår enhet är vi 4 personer och vi har ett nära samarbete med enheten för Utveckling och HR-stöd och löneservice.
Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda här (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-).
Bra att veta
Tjänsten är på tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse hösten 2024. Intervjuer planeras till början av vecka 22.
Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta Maria Idéhn, Förhandlingschef på telefon 036-10 59 07. Facklig företrädare hittar du här (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sa-soker-du-jobb-hos-oss/fackliga-foretradare-pa-stadskontoret).
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som förhandlingsstrateg.
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp....
kort
Särskilt sakkunnig i jämställdhet
Länsstyrelsen i Jönköpings län
Jönköping
Vill du vara med och bidra i arbetet med ett jämställt Jönköpings län?
I rollen som särskilt sakkunnig i jämställdhet arbetar du ihop med andra aktörer i länet och som stöd till kollegor i ...
mer
Vill du vara med och bidra i arbetet med ett jämställt Jönköpings län?
I rollen som särskilt sakkunnig i jämställdhet arbetar du ihop med andra aktörer i länet och som stöd till kollegor i huset.
Arbetet är både strategiskt och operativt och du får hantera allt ifrån regionala strategier till konferenser och utbildningar.
Enheten för Social hållbarhet består av 16 medarbetare som arbetar med frågor såsom integration, mänskliga rättigheter, jämställdhet och folkhälsofrågor. Inom området jämställdhet arbetar för närvarande en sakkunnig i jämställdhet och tre utvecklingsledare inom området mäns våld mot kvinnor, vilka du kommer arbeta mycket nära.
Arbetsuppgifter
I tjänsten får du arbeta med samtliga jämställdhetspolitiska mål men också särskilt med det 6:e jämställdhetspolitiska målet; att mäns våld mot kvinnor ska upphöra och då särskilt sexuellt våld samt prostitution och människohandel.
I tjänsten ingår bland annat att:
genomföra, följa upp och utvärdera länets jämställdhetsstrategi
- kommunikation genom webbsidor och nyhetsbrev.
- arbeta med framtagning av myndighetens hållbarhetspolicy och integrering av de sociala hållbarhetsperspektiven i länsstyrelsen ledningssystem
organisera, kommunicera och administrera kompetensutvecklingsinsatser, seminarier och nätverksträffar inom jämställdhet och mäns våld mot kvinnor.
Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleexamen inom samhällsvetenskap, gärna med inriktning mot genus. Du har flera års erfarenhet av att ha arbetat med jämställdhet och god kunskap om arbetssätt såsom jämställdhetsintegrering och processledning.
Det är meriterande om du tidigare har arbetet inom offentlig sektor och har erfarenhet av arbete med mäns våld mot kvinnor, sexuellt våld, prostitution och människohandel.
I rollen kommer du att träffa många olika aktörer och personer så du behöver ha en god samarbetsförmåga samt vara en god kommunikatör. Du behöver vara trygg i dig själv och din kompetens och kunna möta personer utifrån deras perspektiv, kunskaper och erfarenheter. Eftersom vi arbetar med långa processer bör du ha förmågan att arbeta strategiskt. Du behöver samtidigt vara kreativ då vi också behöver utveckla nya innovativa arbetssätt för att nå våra mål.
Villkor
Tjänsten omfattar heltid och gäller tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning som regel på våra tillsvidareanställningar. Tillträde den 15 augusti.
Övrigt
Intervjuer genomförs från och med vecka 22.
Om Länsstyrelsen i Jönköping
Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation, en statlig myndighet som är regeringens företrädare i länet. Tillsammans arbetar vi för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest attraktiva län. Genom samverkan skapar vi förutsättningar för ett fantastiskt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling.
Vi är 280 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, insatser som ska gynna fisken i våra sjöar till demokrati- och beredskapsfrågor samt mycket annat. Målet är att vårt arbetssätt ska präglas av professionalism, engagemang och samverkan.
Länsstyrelsen finns mitt i stan i en K-märkt byggnad som har nyrenoverade lokaler med utsikt över Munksjön och Vättern. Det är inte bara en spännande arbetsplats, du erbjuds också en mängd förmåner som flexibelt arbete, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, utökad föräldrapenning samt en aktiv personalförening.
Vill du veta mer om våra förmåner och hur det är att arbeta hos oss? Besök vår webbsida på http://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss.
Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? https://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss...
kort
Jobb annonser i hela sverige.