Vi söker sig som vill arbeta som personlig assistent på dagtid, 50% tjänst
Frösunda Personlig Assistans AB
Alvesta
Söker du ett arbete som personlig assistent på deltid som du kan kombinera med annat?Vi söker nu en personlig assistent åt en trevlig man som bor i ett litet torp ca 20 km utanför Växjö. Arbetet innefattar att vara med i kunds vardag med allt vad det innebär, utöver sedvanliga arbetsuppgifter ingår det även matlagning och städning. Du som söker ska ha ett öga för vad som behöver göras. Som personlig assistent ska du vara en hjälpande hand i det dagliga livet, det är därför viktigt att personkemin stämmer. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - Är en lugn och trygg person som ser och tar ansvar över vad som behöver göras.-Har en förmåga att sätta dig in i någon annan situation och se personen.-Har körkort och bil då kund bor en bit ifrån busshållplatsen. -Erfarenhet av arbete inom vården är meriterande men inget krav. -Du bör ej vara pälsallergiker eller rädd för hund och katt, då det finns i hemmet.-Du ska behärska det svenska språket i både tal och skrift
Om tjänsten:Anställningsform: Tjänst 50%, visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar. Arbetstid: Dagtid måndag-torsdag kl 10.00-15.00Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Om Frösunda personlig assistans:Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.Vi erbjuder dig.Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag:30 maj 2024Vid frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta verksamhetschef Amila Ganic på 010 130 37 67, eller via mejl på amila.ganic@frosunda.se
Varmt välkommen med din ansökan!
...kortNattjobb på lager i södra Stockholm
Submit AB
Stockholm
Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut.
Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång.Vem söker vi?Vi är ute efter en entusiastiskoch effektiv person för rollen som lagerplockare. Vi värdesätter noggrannhet, pålitlighet och en positiv inställning till arbete. Vi söker en person som trivs med att arbeta i team och som är redo att ta sig an utmaningar.Om du är motiverad, ambitiös och redo att växa i din roll som lagerplockare, så kan du vara precis den vi letar efter.
Arbetsuppgifter:
- Plocka och packa varor enligt order
- Hjälpa till med in och ut-leveranser
- Utföra andra relaterade uppgifter vid behov
Arbetet kommer utföras i ett kyllager då det är färska varor du kommer att plocka. Det är därför mycket meriterande om du har jobbat i ett kyllager tidigare.
Kvalifikationer:
- Tidigare erfarenhet av att jobba natt
- Tidigare erfarenhet av lagerjobb
- Flytande svenska i tal och skrift
- Truckkort är meriterande men inte ett krav
Uppdraget kommer hålla på från juni till augusti med goda möjligheter till fortsättning om man är duktig.Övrig information:Plats: Södra Stockholm
Tillträde: Juni
Lön: Lön enligt ök.
Arbetstider: Söndag- fredag, 22:00-06:30
Vi ser framemot din ansökan!
För mer info mejla ansvarig rekryterare: Sebastian@submitbemanning.se
...kortSesol AB
Jönköping
Som Teknisk chef hos oss på Sesol blir du en del av Sesol-familjen och får arbeta med kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare.
Som teknisk chef på Sesol har du huvudansvaret att säkerställa en strikt efterlevnad gällande regelverk och standarder inom elinstallationer. Du kommer bland annat att genomföra regelbundna revisioner och inspektioner för att säkerställa att installationsavdelningen följer bästa praxis och använder sig av effektiva processer. Målet är att optimera arbetsflöden och säkerställa att installationsavdelningen har den nödvändiga kompetensen och utrustningen för att uppfylla branschens krav och standarder. Du behöver ständigt hålla dig informerad om de senaste teknologiska och branschspecifika trenderna, så att vi som organisation kan hålla oss uppdaterade om det senaste i branschen. Vi ser gärna att du är med och utvärderar och identifierar nya affärsområden inom företaget.
Som teknisk chef kommer du att leda och inspirera ett team av tekniska rådgivare inom el och bygg. Vi ser att du är mån om att skapa en positiv arbetsmiljö och främja samarbete inom teamet. Tillsammans kommer ni att samarbeta för att erbjuda tekniskt stöd och rådgivning till andra avdelningar. För att öka kompetens hos medarbetarna inom organisationen kommer du vara med att utveckla och implementera utbildningsprogram för att stärka medarbetarnas tekniska färdigheter.
Som teknisk chef kommer du leda ett team utav tekniska rådgivare.Dukommer ingå i ledningsgruppen för installationsavdelningen, tillsammans med installationschefen för Sverige och COO. Därav är det viktigt att du som person har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Dessutom krävs en det att du som person gillar att leverera god service då rollen innefattar mycket stöd och rådgivning till andra avdelningar inom organisationen.
Tack vare att du har en stor erfarenhet och kunskap gällande regelverk och standarder inom elinstallationer, så ser vi att du är självgående och kan ta mycket initiativ på avdelningen. Vi ser även att du är kreativ och har en förmåga att analysera och lösa komplexa tekniska problem samt implementera effektiva lösningar.
Vi vill att du har- Minst 5 års erfarenhet av liknande roll
- Elutbildning
- Allmän Behörighet
- Körkort
- Erfarenhet inom solcellsbranschen
- Vidareutbildning inom teknik, exempelvis inom energi, miljö eller annan relevant inriktning
- Goda förmåner och arbetsvillkor
- Interna tävlingar
- Du ingår i ett välkomnande och familjärt team
Lön: Fast
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Heltid
Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också braatt veta!
Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. Urval kommer ske löpande.
Om Sesol ABVi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.
Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!
...kortVill du jobba som personlig assistent i Piteå under sommaren?
Humana AB
Piteå
Söker du världens roligaste sommarjobb? Vi pÃ¥ Humana söker just nu flera nya personliga assistenter i PiteÃ¥ som vill jobba under sommaren 2024!Â
Om tjänstenÂ
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att hjälpa kunden med allt som uppstÃ¥r i dennes vardag. Det är kundens individuella behov som styr arbetsdagen och arbetet kan till exempel vara hjälp vid förflyttning, personlig hygien, träning och kommunikation samt vardagssysslor och aktiviteter utanför hemmet.Â
För att trivas som personlig assistent är det viktigt att det finns bra personkemi mellan assistenten och kunden. Varje kund är unik och det är kundens individuella behov som styr vad du ska göra och hur arbetstiderna ser ut. Under rekryteringsprocessen kommer vi därför ta reda pÃ¥ mer om dig och vem du är för att ha möjlighet att hitta en ömsesidig matchning mellan dig och kund. Du kommer under rekryteringsprocessen bli informerad hos vilken/vilka kunder du kommer arbeta hos och hur arbetsrutinerna ser ut där. Â
Alla vÃ¥ra assistenter fÃ¥r introduktion i yrket och hos den kunden de ska jobba hos. Â
Vem är du?Â
Vi söker dig som är bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang, som är van vid att ta ett stort ansvar och anpassar dig efter nya situationer. Det är inget krav på tidigare erfarenhet som personlig assistent, men har du erfarenhet inom vård eller assistans är det meriterande.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Som sommarvikarie kommer du arbeta pÃ¥ schema hos nÃ¥gon eller nÃ¥gra av vÃ¥ra kunder. Arbetstiderna varierar efter varje kunds behov, men det är ofta varierande dag, kväll, natt, vardag och helg. Vi matchar din tillgänglighet med kundens behov och sätter där efter upp ett schema. Beskriv gärna eventuella önskemÃ¥l om arbetstider i din ansökan. Anställningsformen timanställning tillämpas. Â
Lön:Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.Â
Tillträde: Enligt överenskommelse. Â
Vad händer nu?Â
Under rekryteringsprocessen informeras du om vilken/vilka kunder du är aktuell hos och hur arbetsrutinerna ser ut mer specifikt. Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgÃ¥ng. Din ansökan kommer läsas av personal pÃ¥ Humana, av kunden och dennes anhöriga.Â
VikariepoolÂ
Är du intresserad av ett extrajobb redan nu sÃ¥ finns det stora möjligheter att vara anställd i vÃ¥r vikariepool. Att vara en del av vÃ¥r vikariepool innebär att du är anställd som vikarie hos oss och kommer fÃ¥ möjlighet att arbeta hos vÃ¥ra kunder vid bemanningar, till exempel när ordinarie personal är sjuk eller ledig. Vi har alltid behov av bra vikarier sÃ¥ vill du även efter sommaren ha extrajobb sÃ¥ är vikariepoolen en bra möjlighet.Â
Att tänka pÃ¥ inför din ansökanÂ
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att pÃ¥börja en anställning hos oss pÃ¥ Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned pÃ¥ Skatteverkets hemsida.Â
För att kunna jobba som personlig assistent mÃ¥ste du vara minst 18 Ã¥r. Â
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 Ã¥r sÃ¥ mÃ¥ste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag frÃ¥n Polisen, dÃ¥ deras handläggningstid varierar. Du beställer enkelt med Bank-id via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning// Â
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att pÃ¥börja en anställning hos oss pÃ¥ Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned pÃ¥ Skatteverkets hemsida.Â
Vad erbjuder Humana?Â
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har kollektivavtal och tjänstepension. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje pÃ¥ jobbet. Vi arbetar vi alltid utifrÃ¥n vÃ¥r värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. VÃ¥ra värdegrundsord är ledande i vÃ¥rt dagliga arbete. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vÃ¥r verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi finns i hela Sverige sÃ¥ om du flyttar sÃ¥ finns det stora möjligheter för dig att fortsätta jobba hos oss pÃ¥ din nya ort. Â
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent under sommaren hos oss: https://www.humana.se/personligassistent_sommarÂ
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!Â
Välkommen med din ansökan!
Kundkommunikatör i kundservice
Luleå MiljöResurs AB
Luleå
Vill du arbeta som kundkommunikatör och inspireras av att arbeta i en verksamhet med starkt hållbarhets- och miljöfokus för hela Luleå?
Lumire, Luleå Miljöresurs AB, är ett kommunalt bolag för vatten och avlopp, avfallshantering, återvinning och återbruk. Lumire ägs av Luleå kommun och vi är 200 medarbetare som säkerställer att alla Luleåbor har ett friskt och välsmakande dricksvatten i kranen och att avfall och avlopp tas om hand på ett cirkulärt sätt.
Genom att samordna vatten- och avfallsfrågorna i samma bolag är vi en stark aktör inom hållbar miljöteknik och samhällsbyggnad.
Lumire befinner sig i en spännande utvecklingsfas och är en självklar aktör i arbetet med den gröna omställningen och ett hållbart Luleå. Som medarbetare i kundservice har du en viktig roll i arbetet framåt. Tillsammans gör vi Luleå hållbart.
Om rollen
I vår kundservice ingår du i ett team som tillsammans är företagets ansikte utåt. Du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag och hantera frågor som rör hela vårt tjänsteutbud. Du möter våra kunder via telefon eller mail. Du blir kundens första kontakt i olika typer av frågor och det är därför viktigt att du är trygg med att hantera kunder på olika plattformar och med det hålla en hög service nivå.
Det huvudsakliga arbetet innebär att ni tar emot och registrerar kundens beställningar som i sin tur genererar arbetsorder. Handläggning av ärenden kan handla om abonnemang, felanmälan, taxefrågor, kommunalt vatten och avlopp, återbruk, återvinning och avfall.
Du ingår i ett team med två andra medarbetare och de huvudsakliga arbetsuppgifterna är kundservice via telefon och mail/system samt ärendehantering.
Vi söker dig som
Som person är du ansvarsfull, noggrann och strukturerad. I denna roll krävs det att du är självgående kombinerat med ett professionellt bemötande internt så väl som externt. Du besitter en hög servicekänsla och skapar förtroende i det arbete du utför.
Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom kundservicearbete och gärna att du har viss erfarenhet kring utredningsarbete och datorvana. Meriterande är om du har erfarenhet från system som Lime, Trio och EDP.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga att skapa positiva kundmöten. För att klara av rollen på ett bra sätt ser vi att du som person är pedagogisk, stresstålig och ansvarsfull. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och kan hantera kunder och kundärenden av olika slag. Du har en god administrativ förmåga.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett spännande och roligt arbete där du får möjligheten att verka för ett hållbart Luleå.
Vi värnar om ett långsiktigt hållbart arbetsliv och strävar efter att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbetsliv och fritid. Hos oss får alla ett generöst friskvårdsbidrag på 4000 kr och möjlighet till en friskvårdstimme per vecka.
För dig vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje.
Vill du bli en miljöresurs?
Då kommer du att trivas på Lumire. Som anställd hos oss arbetar du med några av samhällets mest betydelsefulla funktioner: rent dricksvatten, och en hållbar avfalls- och avloppshantering. Det vi gör har betydelse idag och i framtiden.
Information
Vill du veta mer? Kontakta gärna HR- och kommunikationschef Johan Torgerstad, johan.torgerstad@lumire.se eller telefon 070-941 45 80
Facklig kontaktperson för Vision är Sussi Nordin, sussi.nordin@lumire.se
Anställningsform, arbetstid: Tillsvidare, heltid, provanställning kan komma att tillämpas, individuell lönesättning
Ansökan
Du söker jobbet via länken.
Sista ansökningsdag är 16 maj, 2024
...kortPlatschef till Sesol i Örebro
Sesol AB
Örebro
Som Platschef hos oss på Sesol blir du en del av Sesol-familjen och får arbeta med kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare.
Rollen som Platschef innebär att ha ett övergripande ansvar för kontorets prestation och effektivitet. Det betyder att duutvecklar och stöttar Arbetschefer för El och Montage, Projektledare B2C, kvalitetssäkrare och lagermedarbetare så ninår gemensamma mål. Förutom personalansvar så har du som platschef också ett arbetsmiljöansvar som innefattar ett ansvar över den fysiska arbetsmiljön både på kontoret, gemensamma utrymmen och på lagret. Genom ett aktivt ledarskaparbetar du främjande och förebyggande med hälsa och trivsel för att identifiera och åtgärda eventuella arbetsmiljöutmaningar.
Då du har helhetsansvaret föratt kontoret når uppsattamål, så innefattar arbetet att du övervakar och styr verksamheten mot prestation och effektivitet, samtidigt som duföljer upp och säkerställer att budget följs. Regelbundet rapporterar du kontorets prestation och ekonomiska resultat till Regional Installationschef som kommer vara din närmsta chef. Som platschef säkerställer du även kvalitet och kundnöjdhet genom uppföljning ochett ständigt förbättringsarbete.
Vi söker som dig brinner för ledarskap och har samlat på dig en gedigen erfarenhet av att leda, coacha och att utveckla andra människor i deras arbete. Då arbetet innefattar nära samarbete med medarbetare och andra funktioner inom organisationen, så sätts stor vikt vid att du har en bra samarbetsförmåga och är kommunikativ som person.Då du kommer jobba i ett innovativt bolag krävs det att du som person är flexibel och anpassningsbar till förändringar.
Som platschef har du ett övergripande ansvar för prestation och effektiviteti verksamheten så detkrävs att du som person är resultatinriktad och fokuserad på att styra motuppsatta mål och goda resultat. Samtidigt ser vi att du har en god problemlösningsförmåga så att du kan identifiera och lösa komplexa problem i arbetsprocesser och arbetsmiljön som dyker upp.
Vi vill att du har- Minst 3 års erfarenhet från liknande roll inom bygg-/elinstallationsbranschen
- Relevant universitetsutbildning, tex byggnadsingenjör 180 hp eller likvärdig
- Ledarskapsutbildning
- BAM
- BAS P/U
- Körkort
- Behärskar flytande svenska i tal och skrift
- Erfarenhet från en liknande roll inom solcellsbranschen
- El-utbildning
- Solcellsutbildning
- Goda förmåner och arbetsvillkor
- Interna tävlingar
- Du ingår i ett välkomnande och familjärt team
- Förmånsbil
- Du får vara med och påverka de beslut som fattas för Sesol och vår utvecklin
- Goda möjligheter till utveckling
Lön: Fast
Placering: Örebro
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Heltid
Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också braatt veta!
Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. Urval kommer ske löpande.
Om Sesol ABVi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.
Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!
...kortVivant Omsorg AB
Ljusnarsberg
OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte.
Trygga Barn familjehemsverksamhet är en innovativ familjehemsverksamhet som tar emot barn från hela Sverige som har upplevt någon form av våld under uppväxten och som är i behov av att placeras utanför hemmet.
Vi är i en expanderingsfas och vi söker nu personer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj och förstärkt jour- och familjehem. Den senaste forskningen har visat på att barn med psykosocial problematik får bättre förutsättningar om de placeras i behandlingsfamiljer än på HVB och SiS. Där av vill vi utöka med fler familjer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj!
I uppdraget som behandlingsfamilj söker vi dig som har följande:
- Du som är utbildad socionom/behandlingspedagog eller har liknande utbildning av socialt arbete.
- Du har erfarenhet av någon form av behandlingsmetod. exempelvis ACT, MI, RBP, miljöterapi, TMO, KBT eller DBT.
- Du har möjlighet att ta tjänstledigt under en längre period och vara hemmavarande på heltid
- Vi söker dig som är ensamstående, är ett par, har djur, har inga djur, har hemmavarande barn och har inte hemmavarande barn. Vi tar emot ansökningar från alla familjekonstellationer
- Vi söker dig som kan ta emot barn och unga med någon av följande problematik: beroendeproblematik och begynnande beroende samt användning av narkotika/alkohol, ungdomar i kriminalitet och gängkriminalitet, ungdomar med psykisk ohälsa och självskadebeteende, ätstörningar eller traumadiagnoser eller barn och unga som omfattas av LSS. Vi matchar målgruppen utifrån det uppdragsområde som du vill ta dig an!
- Uppdraget är under cirka ett års tid. Oftast kan du återgå till arbetet när uppdraget har stabiliserats
- Du kan erbjuda barnet ett eget rum.
I uppdrag som behandlingsfamilj erbjuds du följande:
- Kontinuerlig handledning av utbildade konsulenter
- Familjebehandling med fokus på relationsskapande mellan det placerade barnet och familjehemmet
- Barnombud till barnet och avlastning i uppdraget
- Relevanta utbildningar för familjehemsuppdraget
- En projektanställning under tiden du är hemmavarande på heltid som kompenserar ditt inkomstbortfall. I lönen ingår betald semester, pension och du omfattas av våra kollektivavtal
- Arvode för uppdraget som familjehem som ersätts utöver din lön
- Omkostnadsersättning för kostnader som rör barnet
Vi utreder alla våra familjehem enligt Socialstyrelsens riktlinjer. Du kommer även lämna in registerutdrag från Kronofogden, socialregistret, Polismyndigheten, Skatteverket, Försäkringskassan och LOB från Transportstyrelsen. Utredningsperioden tar cirka 1-2 månader och därefter kan en placering ske. Vi kommer även inhämta referenspersoner samt utföra ett hembesök.
Ansökan 
Vid ansökan ska du skicka ett CV och skriva ett personligt brev och svara på följande frågor: 
Berätta lite kort om din nuvarande livssituation?
Vad är din anledning till att du vill ta uppdrag som behandlingsfamilj?
Har du egna erfarenheter av en traumatisk uppväxt? Om ja, har du bearbetat detta?
Vilka tidigare erfarenheter har du av socialt arbete samt behandlingsarbete?
Har du tidigare varit jour- och familjehem? Då ser vi gärna att du kontaktar den kommun som har utrett dig och begär ut tidigare utredning samt nämndgodkännande. Berätta gärna lite kort om vilken målgrupp du tidigare har tagit emot!
Har du förmåga till självmedvetenhet och kan erhålla feedback?  
Vad tror du skulle vara den största utmaningen för familjehemsuppdraget? 
Har du tidigare blivit dömd eller polisanmäld för något brott som regleras i Brottsbalken kapitel 3, 4 eller 6?
Kan du erbjuda barnet ett eget rum?
Ditt personliga brev samt CV ska sedan skickas till ansvarig verksamhetschef.  Vid ofullständig ansökan kommer vi inte återkoppla.
Rekrytering sker löpande.
Vi undanber alla olika typer av rekryteringsbolag i rekryteringsprocessen.
Sjuksköterska till sommaruppdrag i Tierp (natt) juni-aug
Klara D AB
Tierp
Personlig tränare & Hälsocoach, Itrim Liljeholmen
Itrim Sverige AB
Stockholm
Vikarierande Djurvårdare till Delfinariet
Kolmårdens Djurpark AB
Norrköping
Knivsta kommun
Knivsta
CE-chaufför, sommarjobb Örebro
Sundsvalls Expressbyrå AB
Örebro
Välkommen att söka tjänsten som fjärrbilsförare till vår avdelning i Örebro.
Sundsvalls Expressbyrå har verkat i transportbranschen i över 100 år. Företaget präglas av en familjär atmosfär där vi hela tiden har stort fokus på arbetsmiljö och trivsel.
Vi har huvudkontor i Sundsvall med filialer i Stockholm (Älvsjö) och Göteborg (Alingsås). Vi har även mindre depåer på andra orter.
Till den här tjänsten söker vi en noggrann, engagerad och flexibel CE-chaufför.
Arbetstiden är förlagd dagtid/natt.
Fordon som används:
Växelflaksbil med dolly och trailer.
Krav för tjänsten är: CE, ADR, YKB samt digitalt förarkort.
Lön enligt kollektivavtal.
...kortRektor till Bleketskolan åk 7-9
Tjörns kommun
Tjörn
Sjuksköterska natt 50% Kontor Hälso- och sjukvård
Gävle kommun
Gävle
Medicinsk sekreterare till Medicinenheten
REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN
Östersund
Vivant Omsorg AB
Ljusnarsberg
OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte.
Trygga Barn familjehemsverksamhet är en innovativ familjehemsverksamhet som tar emot barn från hela Sverige som har upplevt någon form av våld under uppväxten och som är i behov av att placeras utanför hemmet.
Vi är i en expanderingsfas och vi söker nu personer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj och förstärkt jour- och familjehem. Den senaste forskningen har visat på att barn med psykosocial problematik får bättre förutsättningar om de placeras i behandlingsfamiljer än på HVB och SiS. Där av vill vi utöka med fler familjer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj!
I uppdraget som behandlingsfamilj söker vi dig som har följande:
- Du som är utbildad socionom/behandlingspedagog eller har liknande utbildning av socialt arbete.
- Du har erfarenhet av någon form av behandlingsmetod. exempelvis ACT, MI, RBP, miljöterapi, TMO, KBT eller DBT.
- Du har möjlighet att ta tjänstledigt under en längre period och vara hemmavarande på heltid
- Vi söker dig som är ensamstående, är ett par, har djur, har inga djur, har hemmavarande barn och har inte hemmavarande barn. Vi tar emot ansökningar från alla familjekonstellationer
- Vi söker dig som kan ta emot barn och unga med någon av följande problematik: beroendeproblematik och begynnande beroende samt användning av narkotika/alkohol, ungdomar i kriminalitet och gängkriminalitet, ungdomar med psykisk ohälsa och självskadebeteende, ätstörningar eller traumadiagnoser eller barn och unga som omfattas av LSS. Vi matchar målgruppen utifrån det uppdragsområde som du vill ta dig an!
- Uppdraget är under cirka ett års tid. Oftast kan du återgå till arbetet när uppdraget har stabiliserats
- Du kan erbjuda barnet ett eget rum.
I uppdrag som behandlingsfamilj erbjuds du följande:
- Kontinuerlig handledning av utbildade konsulenter
- Familjebehandling med fokus på relationsskapande mellan det placerade barnet och familjehemmet
- Barnombud till barnet och avlastning i uppdraget
- Relevanta utbildningar för familjehemsuppdraget
- En projektanställning under tiden du är hemmavarande på heltid som kompenserar ditt inkomstbortfall. I lönen ingår betald semester, pension och du omfattas av våra kollektivavtal
- Arvode för uppdraget som familjehem som ersätts utöver din lön
- Omkostnadsersättning för kostnader som rör barnet
Vi utreder alla våra familjehem enligt Socialstyrelsens riktlinjer. Du kommer även lämna in registerutdrag från Kronofogden, socialregistret, Polismyndigheten, Skatteverket, Försäkringskassan och LOB från Transportstyrelsen. Utredningsperioden tar cirka 1-2 månader och därefter kan en placering ske. Vi kommer även inhämta referenspersoner samt utföra ett hembesök.
Ansökan 
Vid ansökan ska du skicka ett CV och skriva ett personligt brev och svara på följande frågor: 
Berätta lite kort om din nuvarande livssituation?
Vad är din anledning till att du vill ta uppdrag som behandlingsfamilj?
Har du egna erfarenheter av en traumatisk uppväxt? Om ja, har du bearbetat detta?
Vilka tidigare erfarenheter har du av socialt arbete samt behandlingsarbete?
Har du tidigare varit jour- och familjehem? Då ser vi gärna att du kontaktar den kommun som har utrett dig och begär ut tidigare utredning samt nämndgodkännande. Berätta gärna lite kort om vilken målgrupp du tidigare har tagit emot!
Har du förmåga till självmedvetenhet och kan erhålla feedback?  
Vad tror du skulle vara den största utmaningen för familjehemsuppdraget? 
Har du tidigare blivit dömd eller polisanmäld för något brott som regleras i Brottsbalken kapitel 3, 4 eller 6?
Kan du erbjuda barnet ett eget rum?
Ditt personliga brev samt CV ska sedan skickas till ansvarig verksamhetschef.  Vid ofullständig ansökan kommer vi inte återkoppla.
Rekrytering sker löpande.
Vi undanber alla olika typer av rekryteringsbolag i rekryteringsprocessen.
Specialpedagog till Högadalsskolan
Härryda kommun
Härryda
Vi söker Säljare till Sesol i Uppsala!
Sesol AB
Uppsala
Till vårt kontor i Uppsalasöker vi vår nästa säljstjärna. I denna roll kommer du att arbeta med försäljning av solpaneler, batterier och laddboxar till privatpersoner och lantbruk. Som säljare hos oss arbetar du med att besöka nya kunder på förbokade möten som bokats åt dig av våra mötesbokare samt i viss utsträckning även egen uppsökande försäljning.
Vem är vår perfekta matchning?Vi letar efter dig som har en gedigen bakgrund inom fältförsäljning och ett driv utöver det vanliga. Du har tidigare arbetat som fältsäljare och har erfarenhet av att arbeta med kalla samtal där du själv har bokat dina möten. Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål, gillar att socialisera, ta ansvar och att lyckas. Med din höga ambitionsnivå har du dokumenterat goda försäljningsresultat och trivs bäst i ett högt tempo tillsammans med ditt säljteam.
- har erfarenhet inom fältförsäljning alternativt uppsökande försäljning
- har erfarenhet av att jobba mot budget
- är mycket bra på att bygga kundrelationer på kort tid
- har minst 3 års erfarenhet av försäljning
- behärskar svenska flytandei tal och skrift
- har B-körkort
- erfarenhet inom B2C, bilhandeln, telemarketing eller larmbranschen
- erfarenhet av teknisk försäljning
- erfarenhet från solcellsbranschen
- arbetat i CRM system.
Hos oss får du som säljare en fast lön samt provision från första sälj. Du får en mycket bra introduktiontillsammans med våra utbildningsansvariga och kontinuerlig utbildning under din anställning.Du kommer att träffa dina kollegor inom försäljning över hela bolaget på regelbundna träffar för utbyte av erfarenheter och kompetenser. Som anställd på Sesol får du även möjlighet att delta i attraktiva tävlingar, på roliga after works och storslagna kick-offer. Vi erbjuder även alla våra anställda att vara med i vår Golden League - ett program med fokus på kompetensutveckling. Andra goda förmåner som bland annat förmånsbil finns även för dig som säljare.
Lön: Fast och rörlig
Placering: Uppsala
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Heltid. Vi tillämpar 6-månaders provanställning på samtliga av våra anställda.
Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också braatt veta!
Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan.
På Sesol blir alla arbetstimmar soliga. Gör som över 1000 andra och maxa dina soltimmar du också. Kliv in i värmen hos oss på Sesol – en solsäker arbetsplats!
Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.
Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!
...kortTvå socionomer till skolsocialt team i Järfälla kommun
Järfälla kommun
Järfälla
Lärare i fritidshem till Venjans fritidshem, skola och förskola
Mora kommun
Mora
Jobb annonser i hela sverige.