Vill du bli min nya personliga assistent?
Vår Omtanke Sverige AB
Borås
Söker du nytt arbete och kan börja omgående (med introduktion först).
Just nu söker jag dig som vill arbeta som min personliga assistent. Hos mig arbetar du långa pass (24 tim, med viss tid jour under natten). Det innebär att du har mycket ledig tid mellan passen. Vardag och helg (varannan helg).
Ditt arbete innebär att du gör det möjligt för mig att leva ett liv med självbestämmande. Att jag kan leva mitt liv fullt ut trots min funktionsnedsättning.
Du behöver vara lyhörd för hur jag vill ha det. Som assistent hos mig är det alltid jag som bestämmer hur något ska göras och när. Du är endast mitt mänskliga hjälpmedel, och tar vid när min egen kropp inte räcker till.
Vill du vårda/ta hand om, då kan jag säga redan nu att detta inte är arbetet du söker.
Som assistent hos mig måste du känna dig bekväm i att det är jag som arbetsleder dig och jag säger precis hur jag vill ha det.
Du behöver också känna dig bekväm i att vara i olika miljöer, eftersom du är där jag är, vilket kan vara hemma, hos vänner/familj, på krogen och resor (med övernattning) m.m.
Du behöver inte ha någon erfarenhet kring arbete som personlig assistent. Allt du behöver kunna för att assistera just mig kommer du få ordentlig introduktion i, innan du kommer arbeta ensam.
Vem är jag? Jag är en kvinna med ryggmärgsskada och nedsatt muskelstyrka.
Jag sitter i rullstol/permobil. Har ventilator, hostmaskin, slemsug, ”knapp” (sondmatning), och en del andra hjälpmedel som du kommer få lära dig.
Kriterier för att söka denna tjänst (du måste uppfylla alla)
Kvinna 25+
Vaccinerad mot Covid
Rökfri
Svenska obehindrat i tal och skrift (då assistansbehovet kräver det)
Kunna börja omgående (först med introduktion)
Stämmer du in på det du precis läst? I så fall skicka din ansökan redan idag. Rekrytering sker löpande. Skriv din ansökan utefter vad du läst i annonsen. Berätta också varför vi ska välja just dig.
Välkommen med din ansökan!
...kortProjektingenjör - Anläggning / Bana
Futuria People AB
Göteborg
Vill du jobba i en roll med breda ansvarsområden kombinerat mellan produktion och kalkyl inom anläggning med fokus på bana-, spår- och järnvägsmiljö? Då kan detta vara jobbet för dig, sök redan idag!
Kund är ett globalt järnvägsföretag med bred erfarenhet av banarbete, kontaktledningar, signalsystem och andra järnvägsbaserade system. Bolagets svenska verksamhet har med sina resurser och erfarenhet utvecklat en betydande expertis inom BEST-installationer när det kommer till nybyggnad och ombyggnad samt underhåll av järnväg, spårväg och tunnelbana. Detta är en tjänst till det svenska bolaget med utgångspunkt i Göteborg.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.
Om tjänstenI tjänsten som projektingenjör kommer du jobbat kombinerat med produktionsledning samtidigtstötta det fortsatta anbuds- & kalkylarbetet i bolaget. Vissa perioder har tjänsten tyngre utgångspunkt i kalkyl- & anbudsprocesser och i andra perioder är tjänsten mer produktionsinriktad. Här finns möjligheter att rikta tjänsten mer mot det som du tycker är intressant oavsett om det är produktion eller kalkyl.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Samordna projekt
- Underhålla kundkontakt
- Lämna kalkyler och anbud
- Delta i upphandling
- Inköp av underentreprenörer och material
- Resursplanering och tidsplaner
- Delta i produktionsledningen under genomförandet av projekt
- Stötta ekonomiska avstämningar samt andra avstämningar
- Slutdokument och egenkontroller
- Stötta i projektavslut
Vi söker dig som
- Har bred erfarenhet inom anläggning med någon erfarenhet från projekt inom järnvägs-/spårmiljö.
- Erfarenhet av produktionsledning, vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsledning men som vill få möjlighet att jobba mer brett kombinerat mellan produktion, produktionsstöd samt med kalkyl och anbud.
- Har någon typ av tidigare kalkylerfarenhet gärna inom järnvägsmiljö, du ska kunna läsa bygghandlingar inom området.
- Innehar god kännedom om förordningar och standarder, du innehar även kunskaper inom AMA och MER.
- Känner sig trygg att jobba både på svenska och engelska, detta då moderbolaget har verksamhet globalt.
Du erbjuds
- Möjlighet att komma in i en verksamhet med korta beslutsvägar och högt i tak.
- Möjlighet att skaffa dig teknisk kompetens som få aktörer verksamma på den svenska marknaden besitter och ta stort ansvar i såväl projekt som anbudsprocessen.
- En bred roll med stor frihet under eget ansvar och i en roll som kan komma att utvecklas i takt med att bolaget och teamet växer.
- Internationell erfarenhet, genom att moderbolaget har verksamhet globalt.
- Möjlighet till flexibel arbetsplats i form av distansarbete vissa perioder.
- Goda anställnings-, löne- och förmånsvillkor.
Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid
- Placering: Primärt Göteborg.
- Eventuella frågor besvaras av rekryterare Ebba Hedvall:073-784 75 41 / ebba.hedvall@futuriapeople.se
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!
Futuria Peopleär rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.
...kortIntenso Teknikrekrytering AB
Trollhättan
Infrastructure Engineer – Cloud and CI/CD
Trollhättan / Schorndorf
Do you want to work in a team with highly skilled developers within the area of DevOps? If you like to focus on what is the right way forward and together build high quality solutions, this is the team for you.
We are a high-tech company that develops software, produces hardware, and markets products within vehicle diagnostics. Our work culture is prestigeless, where your input is treasured and we like to do fun stuff together outside work!
About the role
Our investments in solutions based on cloud services are increasing and we are facing an exciting future! So, we are looking for an Infrastructure Engineer to join our Cloud Enablement Team, responsible for managing both our cloud platform and CI/CD infrastructure. The team currently consists of three people working in Trollhättan, and we need to grow.
In this position, you will play a crucial role in catering for reliability, scalability, and security of our cloud platform. The team collaborates closely with our other teams of ~50 software developers and ~30 data developers. We apply a shared-responsibility model where our development teams are responsible for the whole application lifecycle, effectively utilizing the infrastructure your team maintains. Lately we have been working in a mob-kind-of-setting where we all work together keeping our WIP to a minimum. Join us!
Lars-Erik Lis, Technical Solution Architect:
"I started working here because I liked the combination of a profitable product company, international context, local connection and the knowledge that there was a high level of competence within the development organization."
Conny Karlsson, Cloud Architect:
"One of the main reasons I enjoy working here is that I can completely focus on my work without worrying about how I will solve the rest of my life puzzle. This is especially important for a parent. The company supports me all the way by always showing that well-being is of the highest importance"
Read more about life at Autocom at https://career.masterhelp.se/autocom/it
Location
This position is available in either of our two locations in Sweden or Germany, or both. If you want to try out living in one or the other, we will help on the way and customize this for you.
Responsibilities
- Develop our cloud platform infrastructure, using state-of-the-art tools and techniques to ensure high availability, observability, and security
- Work with our CI/CD tooling to enable efficient software development and deployment practices
- To work with automation of infrastructure provisioning on a solid base of Infrastructure as Code, mainly Terraform
- Implementation of security measures that adhere to industry best practices and regulatory standards, laying the foundation for our TISAX certification
Qualifications
- Proven experience working with infrastructure, with a focus on cloud platforms (e.g., AWS, Azure, Google Cloud)
- Experience working with Infrastructure as Code, preferably Terraform
- Familiarity with CI/CD concepts and experience in developing cloud services
- Comfortable working in Unix environments and scripting
- Experience with containerization technologies
- Keen on problem-solving and troubleshooting
Benefits & perks
- Competitive salary and benefits package
- Flexible working hours and a healthy work-life balance
- Opportunities for professional development and career growth
- Collaborative and inclusive work culture that encourages innovation and creativity
- Regular team-building activities and social events
- Flexible office location, Trollhättan or Schorndorf. We will help you with relocating
- The option to work from home two days per week
- Health and wellness benefit package (allowance + 1h per week for exercise)
- Bonus program
We specialize in vehicle diagnostics solutions for customers on the global market. With 30 years in the game, we provide innovative software and hardware solutions that help a wide range of customers with vehicle diagnostics. Our development organization spans over Trollhättan, Sweden and Schorndorf, Germany. We serve multiple legal entities, catering the needs of our diverse customer base.
How to apply
To apply for this position, please send us your resume. All applications are made via the application button.
Please mention your preferred work location in the text box on the application page (Trollhättan, Sweden or Schorndorf, Germany) when applying. We look forward reviewing your application.
If you have any questions, get in contact with us:
Lars-Erik Lis, Technical Solution Architect (immediate manager for this position):
lars-erik.lis@wow-group.com
Maria Blidberg, HR: maria.blidberg@autocom.se
About Autocom:
Autocom is a high-tech company that develops advanced vehicle diagnostic equipment. Our end users are vehicle workshops, vehicle inspection companies and others. The Autocom brand is available in most parts of the European market, and we collaborate with major companies in the automotive aftermarket worldwide. The financial growth is stable and allow us to hire new people continuously. We are now about 120 employees. Autocom is part of the big Würth Group, with more than 80,000 employees worldwide.
...kortSkolsköterska till Innovitaskolan Johanneberg
AcadeMedia Support AB
Göteborg
Zalando Customer Care Specialists | Relocation to Crete
Jobs Europe AB
RUTrent Stockholm AB
Norrtälje
Om jobbet
RUTrent.se växer och söker nu en medarbetare inom städ & lokalvård i Norrtälje/Rimbo.
Vi tillhandahåller städtjänster till privatpersoner och företag i hela Stockholms & Uppsala Län med fokus på kvalitet, miljö och hållbarhet.
Vad kan vi erbjuda dig?
- Tillsvidareanställning 50-75%.
- Utbildning i städteknik samt kundbemötande.
- Möjlighet till heltidsanställning på sikt.
Vem är du?
- Du är serviceminded och trivs med att träffa nya människor dagligen.
- Du är punktlig och ordningssam.
- Du trivs med att arbeta både i grupp och självständigt.
- Du är noggrann med att kvalitetssäkra utfört arbete.
Tidigare erfarenhet är meriterande men inget krav.
B-körkort är ett krav.
Lön enligt kollektivavtal.
Välkommen med ditt CV och personliga brev med referens RUTrent.se Norrtälje till jobb@rutrent.se
...kortAnnSam söker Sjuksköterska! ☀️Uppdrag v24-32 Hemsjukvård i Västerås.
Annsam AB
Västerås
Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam:
Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.
AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag.
För att bli anställd hos oss så behöver du: - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år. - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende! Om AnnSam AB: AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning. För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter. Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete. AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas!
Välkommen till AnnSam, vi har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!
Vi ser fram emot din ansökan! www.annsam.se Tel: 016-55 12 450...kort
Musiklärare, Ronnaskolan Södertälje
Södertälje kommun
Södertälje
Dina arbetsuppgifter
Som musiklärare hos oss ingår du i ett arbetslag men har inget mentoransvar. Du kommer undervisa i flera årskurser och samarbeta med flera kollegor vilket innebär att din kompetens ska komma så många som möjligt till del. Du ansvarar för musikundervisningen samt planeringen och genomförandet av luciafirande, julavslutningen och sommaravslutning med stöd av berört årlag. Du har ett medvetet och engagerat pedagogiskt ledarskap och planerar undervisningen utifrån elevernas behov så väl individuellt som i grupp. Arbetet sker i nära samarbete med klasslärare, elev och vårdnadshavare.
Vem är du?
Vi söker dig som är legitimerad musiklärare.och är professionell i din yrkesroll, tar ansvar, är engagerad och bidrar i arbetet med ständiga förbättringar. Du har god samarbetsförmåga, har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är väl förtrogen med Lgr22 och har god förmåga att uttrycka dig professionellt i tal och skrift.
Personliga egenskaper:
- Du är en god organisatör, har struktur och ordning
- Du har förmågan att vara mycket flexibel och är beredd på snabba vändningar i det dagliga arbetet
- Du brinner för att arbeta med barn, har fingertoppskänsla och är en mycket god kommunikatör
Krav:
- Du har examen med lärarlegitimation från lärarhögskolan med inriktning musik och är förtrogen med Lgr22
- Du äger det svenska språket och har ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt
- Du ser ditt ansvar och ledarskap i gemensamma event/firanden under läsåret som en sjävklarhet
- Du är en vitsordad god pedagog
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
För att du ska få rätt förutsättningar för att utföra ditt arbete på Ronnaskolan och trivas på jobbet erbjuder vi dig arbete med skickliga kollegor, bra stöd i IKT, samarbete med universitet och högskolor samt hög nivå på kompetensutvecklingen inom läraryrket. Vi erbjuder också nyfikna, kunskapstörstande, kreativa och utmanande elever som har höga krav på dig som pedagog och på din undervisning och som är väldigt stolta över sin skola.
Här finns en ledning som sätter eleven i centrum och stöttar samt ser dig som en viktig pusselbit i det gemensamma arbetet för en lyckad skolgång för våra elever.
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner
Välkommen till oss!
Övrigt
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Backend Software Engineer (Node.js, Typescript)
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
Stockholm
Company Description:
H&M is a fashion brand that offers the latest styles and inspiration, from fashion pieces and unique designer collaborations to affordable wardrobe essentials. Our business idea is fashion & quality at the best price in a sustainable way. Learn more about H&M here.
Job Description:
Are you passionate about building scalable and efficient backend systems for headless e-commerce platforms? We are seeking a highly skilled Backend Engineer specializing in Node.js, TypeScript, and Azure to join our dynamic team. As a key member of our development team, you will play a crucial role in designing, developing, and maintaining robust backend solutions that power headless e-commerce applications. You will work in an agile team and collaborate with our product managers, lead engineers, and frontend engineers to deliver high-quality, scalable, and resilient software solutions. The ideal candidate is passionate about backend development, has a strong understanding of JavaScript/ TypeScript principles, and keeps up to date with the latest trends and best practices in backend development using Node.js.
In addition to the above, your role will involve:
API Design: Collaborating on the design and implementation of APIs that facilitate seamless communication between the frontend and backend, ensuring an efficient flow of data in the headless ecommerce environment.
Databases (SQL/ NoSQL): Contributing to data modelling and database design, optimizing storage and retrieval mechanisms to align with the requirements of a headless ecommerce architecture.
Azure Cloud: Leveraging your expertise in Azure Cloud services to enhance the scalability, reliability, and performance of our backend systems, ensuring a seamless integration with our headless ecommerce applications.
Qualifications:
Proven experience as a Backend Engineer with a focus on Node.js and TypeScript
Expertise in API design and development, with a strong understanding of RESTful and GraphQL principles.
Experience in integrating data from diverse sources into backend systems.
Proficiency in database management (both SQL and NoSQL), with knowledge of data modelling and design principles.
Experience in Azure Cloud services and their application in backend development.
Familiarity with headless ecommerce architecture and best practices.
Familiarity with testing frameworks and tools, such as Jest, Mocha, Chai, or similar.
Knowledge about Containerization Technologies (Kubernetes) is a plus.
Good to have knowledge on Centra (headless eCommerce) and Storyblok (headless CMS)
Should have knowledge on CI/ CD pipelines using GitHub actions.
Troubleshoot and resolve issues, bugs, and performance bottlenecks.
Conduct code reviews, identify areas of improvement, and provide constructive feedback to maintain code quality and consistency.
Write clean, well-documented code and ensure proper version control using Git or other version control systems.
Excellent communication and collaboration skills.
Requirements:
Bachelor's degree in Computer Science, Engineering, or a related field (or equivalent experience), and at least 5-8 years of experience as a Software Engineer.
Proven work experience as a Backend Engineer, preferably with a focus on Node.js and TypeScript.
Strong proficiency in JavaScript.
Continuous learning mindset to stay updated on emerging trends and technologies in backend testing.
Ability to collaborate effectively in a team environment and communicate technical concepts clearly.
Strong problem-solving skills and attention to detail.
Familiarity in backend testing with a focus on ensuring the reliability and performance of backend systems.
Knowledge of UI/UX design principles and ability to work closely with frontend engineers.
Familiarity with Agile/Scrum development methodologies
Additional Information
Benefits at H&M
We offer all our employees at H&M Group attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET, Afound. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here.
In addition to our global benefits, all our local markets offer different competitive perks and benefits. Please note that they may differ between employment type and countries.
Inclusion & Diversity
H&M is a part of H&M Group. At H&M Group, we’re determined to create and maintain inclusive, diverse and equitable workplaces throughout our organisation. Our teams should consist of a variety of people that share and combine their knowledge, experience and ideas. Having a diverse workforce leads to a positive impact on how we address challenges, on what we perceive possible and on how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world. Hence all diversity dimensions are taken into consideration in our recruitment process.
This is a full-time position based in Stockholm. If you feel your experience, skills, and ambitions are right, please send your resume (no need for a cover letter) as soon as possible. The responsible Recruiter is khrystyna hranda (khrystyna.hranda@hm.com)
Please do not send applications to individual email address, due to GDPR, we only accept applications through our career page. We look forward to receiving your application!
...kortSpecialistsjuksköterska till Barnakutvårdsavdelning (BAVA)
REGION STOCKHOLM
Huddinge
Specialist-/överläkare kirurgi, Kirurgcentrum, Skellefteå
REGION VÄSTERBOTTEN
Skellefteå
Ekonom för vikariat i Norrköping
Swedavia AB
Norrköping
Vi söker dig som under 1,5 år vill ha en bred och rolig roll inom Ekonomi på Swedavia!
Du blir del av ett engagerande och välkomnande team inom Ekonomisupport i Norrköpingsom utgör ett viktigt och effektivt stöd till Swedavias övriga verksamhet.Vad innebär rollen?Du har en bred roll och stöttar upp på samtliga avdelningar inom ekonomi:Leverantörsreskontra, Kundreskontra & Fakturering, Trafikfakturering och Redovisning. Ditt huvuduppdrag är att löpande arbeta med kund, leverantör och redovisning vilket innebär att du hardaglig kontakt med våra externa leverantörer, kunder och kollegor inom Swedavia. Du arbetar med sedvanliga arbetsuppgifter inom respektiveområde.Vem är du?Vi söker dig som har:
- gymnasieutbildning inom ekonomi
- tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- meriterande erfarenhet av affärssystemet IFS
Du har ett strukturerat, noggrant och analytiskt förhållningssätt till ditt arbete och gillar arbetsuppgifter av administrativ natur. Vi tror även att du som person är en positiv och serviceinriktad lagspelare. Vad erbjuder vi?Ett omväxlande och socialt arbete där du blir del av ett härligt team!Ekonomiarbete vid Ekonomisupport kännetecknas av hög kvalitet och skapar förutsättningar för att följa upp och nå uppsatta mål.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen attkontakta Chef EkonomisupportThina Johansson, thina.johansson@swedavia.se
Sista ansökningsdag är den 15 majoch vi ser fram emot din ansökan!
Hur är det att arbeta på Swedavia?Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänsteräven en säkerhetsprövning.
...kortFörskollärare till Nöbbele förskola
VÄXJÖ KOMMUN
Växjö
Officiell veterinär till Örebro, vikariat
Livsmedelsverket
Örebro
Degerfors kommun
Degerfors
Intenso Teknikrekrytering AB
Borlänge
Montör till Borlänge
Dala Kommunalteknik är det lilla företaget med god tillväxt i hjärtat av Dalarna. Arbetsplatsen präglas av trygghet, samarbete och omtanke om såväl kunder som medarbetare. Företaget har varit verksamt i Borlänge sedan 1988 och de 17 medarbetarna säljer, konstruerar, tillverkar och levererar kompletta pumpanläggningar inom avlopp, tryckstegring, fontäner samt bevattningssystem för kunder inom kommuner och markentreprenad.
Dala kommunalteknik ingår i Uniwater, nordisk koncern med specialister inom vatteninfrastruktur.
En av våra montörer ska bli polis, och vi söker hans ersättare. Vill du bli vår nya kollega?
Att jobba som montör på Dala Kommunalteknik passar dig som gillar teamarbete och variation. Arbetet omfattar montage- och servicearbete i vår verkstad och ute i fält. Vi tillverkar komponenter till vattenanläggningar, som sedan monteras effektivt på plats hos kund. Resor med övernattning förekommer ca en gång / månad beroende på uppdrag.
Vem söker vi?
Allt vi gör utgår från tre principer: kunskap, erfarenhet och kapacitet. Det innebär att vi erbjuder den bästa tekniska lösningen utifrån kundens behov och förutsättningar, med fokus på en säker och kvalitativ leverans. Om du håller med om detta, kan det vara dig vi söker!
Hos oss får du varierande arbetsuppgifter såsom fältarbeten både inomhus och utomhus. Vi söker dig som är mångsidig, händig och självständig. Det är positivt om du har intresse för teknik, problemlösning samt har initiativförmåga och inte är rädd för att kavla upp ärmarna. Du planerar och utför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat, genomtänkt och effektivt sätt. Vi ser det som en självklarhet att du är noggrann, detaljorienterad och utåtriktad för att kunna möta våra kunder på ett trevligt sätt. Nöjda kunder, hög kvalitet och säkert arbete är kärnan i Dala Kommunaltekniks verksamhet.
Då våra arbetsuppgifter berör många olika aspekter, ser vi gärna att du har erfarenhet från något eller några av dessa områden:
- VA
- pumpteknik
- bygg
- mark
- el
- Kanske har du erfarenhet som drifttekniker på ett VA-bolag?
Dessutom är svets-kunskap meriterande. Är du den vi söker?
SEn av våra montörer, Magnus Samuelsson svarar på frågan: Vad är viktiga egenskaper för att trivas i rollen som montör?
"Att du är en teamspelare och problemlösare som har förmågan att samarbeta och att tillsammans med kollegorna driva arbetet framåt på ett strukturerat sätt. Det är också viktigt att du är kommunikativ och har lätt för att skapa hållbara och förtroendefulla relationer, både internt och externt."
vLotta Stenberg, VD Dala Kommunalteknik om framtiden:
"Jag är stolt över att leda ett litet företag med lång erfarenhet och stor kompetens. I ett prestigelöst samarbete där alla är lika viktiga arbetar vi tillsammans för att lösa kundernas problem och utvecklas framåt. Dala Kommunalteknik fokuserar på kvalitet, säkerhet och hållbarhet i alla våra delar av verksamheten vilket vi är övertygade om leder till en mer hållbar morgondag. Att arbeta hos oss är både inspirerande och utmanande.”
Vi erbjuder:
Vi erbjuder goda möjligheter till utbildning/utveckling, friskvårdsbidrag, och vi är kollektivavtalsanslutna. Dala Kommunalteknik har en platt och prestigelös organisation. Med god laganda arbetar vi tillsammans mot gemensamma mål.
Vi verkar i en bransch med viktig samhällsfunktion och är stolta över vårt uppdrag – att bidra till vatten och sanitet i samhället. Välkommen i gänget!
Ansökan
Vill du vara en del av ett tryggt företag i Uniwater-koncernen som växer starkt på marknaden? Varmt välkommen med din ansökan! Vi har löpande urval, skicka därför din ansökan snarast. Ansöker gör du genom att skicka CV och personligt brev via ansökningsknappen (du kan också skriva in ett personligt brev i fritextrutan på nästa sida) . Urval sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Vid frågor kontakta Lotta Stenberg, VD, på Lotta.Stenberg@dalakommunalteknik.se eller Ulrika Stevrell, HR-ansvarig på Ulrika.Stevrell@uniwater.se
Läs gärna mer om oss på www.dalakommunalteknik.se
...kortAllakando läxhjälp Nacka, privatlärare 1-2 lektioner/vecka, Matematik åk8-9
Allakando AB
Nacka
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb
Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid!
- Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid
- Mycket utvecklande och en merit som imponerar
- Gör skillnad och bli en förebild för dina elever
Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/
Så fungerar jobbet som studiecoach
- Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal
- Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online
- Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan
Extrajobbet passar perfekt för dig som:
- Går på exempelvis gymnasiet eller universitet
- Vill göra skillnad för andra människor
- Är positiv och engagerande
- Har goda ämneskunskaper i dina ämnen
- Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan
- Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift
Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper:
- Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online
- Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa
- Jobba på de dagar och tider som passar dig
- Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig!
Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/
Ansök till jobbet på 3-4 minuter
- Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/
- Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando!
Läs mer om oss här: https://www.allakando.se
En arbetsgivare – många möjligheter
Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som:
- Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/
- Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/
- Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se
- Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu
- Personlig nanny: https://nannypoppins.se/
- Privat barnvakt: https://barnvakt.se/
- Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/
Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter:
- Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/
- Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/
- Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Big Care söker Beredskapssjuksköterskor i Värmdökommun - Omgående
AB Big Care
Stockholm
Big Care söker leg. sjuksköterska för beredskapsjour i Värmdökommun. Vi är nu i behov av att öka vår databas av tillgängliga sjuksköterskor för jouren.
Arbetsuppgifter: När du arbetar har du en jourtelefon som du finns tillgänglig på under arbetstiden, för att besvara medicinska frågor från de olika boenden. Det kan även vara aktuellt att rycka ut till boenden vid behov, med inställelsetid på 30 minuter när vårdtagarens tillstånd kräver det.
Omfattning & arbetstider: Jouren delas av flera sjuksköterskor, och ingen har i dagsläget några fasta datum. Den involverade personalen får önska datum inför schemaplaneringen. Vi ser gärna sökanden som kan och vill arbeta mycket, men är öppna även för dig som endast kan ta enstaka pass i månaden.
Önskad startdatum: Omgående
Kvalifikationer:
- Leg. sjuksköterska.
- Körkort + tillgång till bil.
- 5+ års yrkeserfarenhet.
- Kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Meriterande:
- SITHS-kort.
- Specialisering inom något område.
- Erfarenhet av jourverksamhet.
- Goda datorkunskaper.
Allakando läxhjälp Värmdö, privatlärare 1 lektion/vecka, Matte åk 8-9
Allakando AB
Värmdö
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb
Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid!
- Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid
- Mycket utvecklande och en merit som imponerar
- Gör skillnad och bli en förebild för dina elever
Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/
Så fungerar jobbet som studiecoach
- Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal
- Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online
- Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan
Extrajobbet passar perfekt för dig som:
- Går på exempelvis gymnasiet eller universitet
- Vill göra skillnad för andra människor
- Är positiv och engagerande
- Har goda ämneskunskaper i dina ämnen
- Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan
- Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift
Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper:
- Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online
- Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa
- Jobba på de dagar och tider som passar dig
- Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig!
Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/
Ansök till jobbet på 3-4 minuter
- Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/
- Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando!
Läs mer om oss här: https://www.allakando.se
En arbetsgivare – många möjligheter
Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som:
- Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/
- Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/
- Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se
- Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu
- Personlig nanny: https://nannypoppins.se/
- Privat barnvakt: https://barnvakt.se/
- Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/
Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter:
- Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/
- Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/
- Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Livsmedelskontrollant till Örebro, vikariat
Livsmedelsverket
Örebro
Jobb annonser i hela sverige.