Medarbetare till Göteborgskontoret
METRIC Accounting AB
Göteborg
Vi söker nya medarbetare i Göteborg!
METRIC expanderar och vi söker därför ytterligare erfarna redovisningskonsulter.
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå.
Du ska brinna för redovisningsfrågor och vilja vidareutveckla dig ytterligare inom området. Vi söker dig som är lyhörd för kundens behov och känner ett starkt engagemang för dina kunders verksamhet.
Du skall också kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara beredd att redan från början ta eget kundansvar. Du skall självklart också kunna samarbeta med dina kolleger och passa in i gänget.
Du har relevant utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning och revision och minst 4 års arbetserfarenhet från en konsultativ och rådgivande roll som redovisningskonsult. Erfarenhet från koncernredovisning, utländska filialer och fusionsprocesser är meriterande.
För att lyckas i rollen söker vi dig som är:
- kundorienterad, lyhörd och engagerad
- driven och initiativtagande
- duktig på att bygga relationer såväl internt som externt
- analytisk, strukturerad och noggrann
Vi vill komma i kontakt både med dig som har lång erfarenhet från liknande roll men också dig som vill ta nästa steg i karriären och har tidigare erfarenhet, potential och vilja att ta denna typ av roll.
Om du idag driver en redovisnings- eller revisionsbyrå eller har egna kunder så är du också välkommen med din ansökan.
Vi ser helst att du arbetar heltid och är beredd att sitta såväl ute hos kund som i vår trevliga lokal på Kungsportsavenyn 1.
Om du är rätt person är vi dock öppna för att diskutera flexibla lösningar.
Som redovisningskonsult ansvarar du för spännande och varierande kunder och uppdrag. Du arbetar självständigt eller i team med bokslut, årsredovisningar och deklarationer med fokus på rådgivning kring såväl företagets som företagarens ekonomi.
Våra uppdrag kan variera allt ifrån att vi är ekonomiavdelningen där vi gör allt från ax till limpa till att vi endast arbetar som rådgivande ekonomichef.
Hos oss får du arbeta självständigt och påverka din egen utveckling.
Hur långt du vill gå bestämmer du själv, vi stöttar och uppmuntrar.
Hos oss får du jobba med företag från alla möjliga branscher och vara nära deras kärnverksamhet och delta på deras tillväxt resa.
Vår organisation har högt i tak, korta beslutsvägar och ett ledarskap som tror på utveckling, lyhördhet och öppenhet.
Är DU intresserad, maila då till oss på goteborg@metricaccounting.se
...kortUr & Penn AB
Boden
Grundskollärare till Slottsjordsskolan Söder årskurs 1-3, vikariat
Halmstads kommun
Halmstad
Legitimerade gymnasielärare i svenska som andraspråk till våra sommarkurser
Abf Göteborg Vuxenutbildning AB
Göteborg
Katrineholms kommun
Katrineholm
Chef för lagerstyrning till Tibnor
Stegra Rekrytering AB
Örebro
Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan.
Om Tibnor
Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder.
Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden.
Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB.
Om rollen
I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration.
I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå.
Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden.
Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
- Ledarskap och personalansvar
- Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager
- Följa upp, övervaka och se över lagernivåer
- Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier
- Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå
- Ständiga förbättringar och förändringsledning
- Strategisk inköpskategoriutveckling
Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande.
Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Krav för tjänsten
- Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet
- Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering
- Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
Meriterande för tjänsten
- Erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet av att implementera nya system
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
...kortChef för lagerstyrning till Tibnor
Stegra Rekrytering AB
Västerås
Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan.
Om Tibnor
Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder.
Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden.
Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB.
Om rollen
I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration.
I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå.
Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden.
Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
- Ledarskap och personalansvar
- Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager
- Följa upp, övervaka och se över lagernivåer
- Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier
- Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå
- Ständiga förbättringar och förändringsledning
- Strategisk inköpskategoriutveckling
Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande.
Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Krav för tjänsten
- Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet
- Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering
- Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
Meriterande för tjänsten
- Erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet av att implementera nya system
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
...kortKundservicemedarbetare till Aspia!
Workz Sweden AB
Stockholm
Är du en serviceorienterad person som trivs i en föränderlig miljö? Vill du arbeta på ett företag där laganda och kompetensutveckling främjas? Här är det din och teamets uppgift att leverera och utveckla förstklassig service till kunderna, samtidigt som företaget i sig växer på alla håll och kanter. Låter det spännande? Läs mer nedan!
OM FÖRETAGETAspia är Sveriges ledande affärspartner inom redovisning, lön och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Vi tror på framgång och mest på att företagare ska få ägna sig åt det de är bäst på. Så hjälper vi till med resten. Besök vår webbplats på www.aspia.se för mer information om oss.
OM TJÄNSTENDu kommer ingå i ett mindre familjärt team där alla jobbar mot samma mål – säkerställa att kunden får rätt hjälp med ett suveränt bemötande. Du möter kunder, både från den interna verksamheten likväl som externa, via mail och telefon. De främsta ärendena handlar om teknisk support, som du behandlar, handlägger och administrerar. Du kommer även vara delaktig i förbättringar och utvecklingsarbeten kring processer och rutiner.
VEM ÄR DUDu är öppen för förändringar och gillar utmaningar. Du bör ha ett stort intresse för IT och kundservice – kombinationen av att bemöta människor och få lösa deras unika problem på bästa möjliga sätt. För att lyckas i denna roll ser vi att du är tekniskt lagd och har tidigare erfarenhet av systemsupport. Vidare ser vi att du har ett intresse och en förmåga av att samarbeta med dina kollegor och ser ett värde i att samarbeta och stötta dina kollegor vid behov.
VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver svenska obehindrat, samt behärskar engelska i tal och skrift
- Har en fullständig gymnasieexamen eller motsvarade.
- Tidigare arbetat med IT- eller kundsupportMeriterande om du har
- En eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning
- Tidigare arbetslivserfarenhet av ekonomi, lön och kundreskontra
PRAKTISK INFORMATIONStart: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningLön: Enligt kollektivavtal Placering: Torsgatan 21, centrala StockholmArbetstider: Kontorstider, vardagar
VI ERBJUDER DIG Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sidan fullt ut i din utveckling.
Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad konsultchef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz!
ANSÖKANVi genomför tester i vår rekryteringsprocess. Testet skickas till din mail direkt efter utförd intervju och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Se gärna filmen om vår rekryteringsprocess. Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se
...kortChef för lagerstyrning till Tibnor
Stegra Rekrytering AB
Stockholm
Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan.
Om Tibnor
Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder.
Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden.
Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB.
Om rollen
I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration.
I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå.
Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden.
Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
- Ledarskap och personalansvar
- Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager
- Följa upp, övervaka och se över lagernivåer
- Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier
- Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå
- Ständiga förbättringar och förändringsledning
- Strategisk inköpskategoriutveckling
Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande.
Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Krav för tjänsten
- Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet
- Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering
- Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
Meriterande för tjänsten
- Erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet av att implementera nya system
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
...kortChef för lagerstyrning till Tibnor
Stegra Rekrytering AB
Eskilstuna
Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan.
Om Tibnor
Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder.
Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden.
Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB.
Om rollen
I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration.
I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå.
Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden.
Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
- Ledarskap och personalansvar
- Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager
- Följa upp, övervaka och se över lagernivåer
- Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier
- Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå
- Ständiga förbättringar och förändringsledning
- Strategisk inköpskategoriutveckling
Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande.
Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Krav för tjänsten
- Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet
- Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering
- Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
Meriterande för tjänsten
- Erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet av att implementera nya system
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
...kortBarnvakt/Nanny till familj på Kungsholmen
Nanny by Tellus AB
Stockholm
Vill du arbeta som innesäljare? Se hit!
Workz Sweden AB
Malmö
Är du redo att ta det första steget mot en givande karriär? Hos oss får du chansen att vara en del av ett företag som brinner för att säkerställa människors trygghet mot brand och andra faror. Här kan du växa och utveckla dina försäljningsfärdigheter samtidigt som du utforskar en spännande position som kommer att tända en passion inom dig och leda dig mot framgång!
Vad vi gör:
Presto arbetar nära företag och organisationer för att skydda deras verksamheter mot brand och olyckor. Genom skräddarsydda lösningar minimerar vi effektivt riskerna med hjälp av expertrådgivning, omfattande utbildningar, säkra produkter och en förstklassig service.
Att vara en del av Presto innebär att du aktivt bidrar till att göra skillnad och rädda liv. Vi är ett team som delar en gemensam drivkraft att växa och arbeta tillsammans för att skapa säkrare miljöer.
Vi söker dig:
Vi letar efter entusiastiska och energiska individer som vill ta steget in i försäljningsvärlden. Om du brinner för utveckling och värdesätter teamwork är du precis den vi letar efter. Vi tror på att arbeta tillsammans för att uppnå gemensamma mål och söker därför teamspelare som delar vår syn.
Om rollen:
Som en del av vårt team kommer du att spela en viktig roll för att säkerställa att våra kunder får bästa möjliga brandskydd. Du kommer att marknadsföra och främja våra produkter och tjänster för att öka intresset och försäljningen.
Ditt ansvar inkluderar att driva försäljningskampanjer, bearbeta nya kunder och bygga långsiktiga relationer. Arbetet utförs från kontoret med fokus på telefon, e-post och interna system.
Du kommer att vara nyckelpersonen för att säkerställa högkvalitativt brandskydd och framgångsrik marknadsföring. Ditt engagemang för kundnöjdhet och ökad försäljning är avgörande för att vi ska fortsätta vara en pålitlig partner inom branschen.
Praktisk information:
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med provanställning
- Arbetstider: Måndag-fredag, 8-17
- Plats: Östergatan 20, Malmö 211 25
Tack för att du överväger att bli en del av Presto. Besök vår webbplats för att lära dig mer om oss på Workz och våra meningsfulla arbetsmöjligheter. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta oss gärna på rekrytering@workz.se.
Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till Presto-teamet!
...kortChef för lagerstyrning till Tibnor
Stegra Rekrytering AB
Köping
Är du redo att bidra till att forma Tibnors framtid och vara en del av den gröna omvandlingen inom stålindustrin? Nu söker vi en chef för lagerstyrning till Tibnor. Varmt välkommen med din ansökan.
Om Tibnor
Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla sina kunder.
Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden.
Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB.
Om rollen
I rollen som chef för lagerstyrning hos Tibnor har du en central roll i att utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager och hantera nyckeltal för att mäta effektiviteten av lagerhanteringsprocesserna. Du kommer att vara en del av inköps- och lagerhanteringsteamet och rapportera direkt till chefen för P&IM (Purchasing & Inventory Management). I din roll kommer du att guida en grupp inköpare som arbetar med lagerhantering i Sverige samt har du det övergripande personalansvaret för 11 erfarna medarbetare som arbetar med lagerstyrning och materialadministration.
I din roll arbetar du proaktivt med att utveckla kategori- och landspecifika strategier såväl som att utveckla processer kopplat till inköp. Du är ansvarig för att följa upp, övervaka och granska nyckeltal kring lagerstyrning samt att driva utvecklingen och det strategiska arbetet både på lands- och divisionsnivå.
Du leder veckovisa uppföljningar och möten för att diskutera lagervolymer, omsättningshastighet och aktuella ärenden med lagerstyrningsteamet. Du samarbetar tillsammans med kategoricheferna för att ha rätt material och tillgänglighet i lager samt för att uppnå gemensamma mål och identifiera förbättringsområden.
Tibnor är just nu i en spännande fas i deras förändringsarbete, där nya system som implementeras kommer att utmana gamla arbetssätt och stödja Tibnors framtida utveckling på den nordiska marknaden.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
- Ledarskap och personalansvar
- Utveckla strategier för kategori- och landspecifika lager
- Följa upp, övervaka och se över lagernivåer
- Genomföra och utveckla lagerprocesser för olika länder och kategorier
- Rapportering av nyckeltal på både divisions- och landnivå
- Ständiga förbättringar och förändringsledning
- Strategisk inköpskategoriutveckling
Rollen innebär ett samarbete med flera intressenter, mestadels interna. Resor förekommer i tjänsten.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av lagerstyrning samt av inköp- och materialhantering. Du förväntas ha en stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av roller där du har hanterat förändring och arbetat med förbättring. Om du har erfarenhet av att implementera nya system är det meriterande.
Du har intresset av att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt operativt arbete. Vidare är du skicklig på kommunikation och prioritering samt har förmågan att vägleda och coacha teammedlemmar. Som person är du lyhörd, stabil och kommunikativ.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Krav för tjänsten
- Universitetsutbildning relevant för rollen eller motsvarande erfarenhet
- Tidigare erfarenhet av lagerstyrning samt av inköps- och materialhantering
- Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
Meriterande för tjänsten
- Erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet av att implementera nya system
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Tillsvidaretjänst där du blir anställd av Tibnor
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
...kortProduktionstekniker till Stenbergs
Meet a Group international AB
Värnamo
ADB Safegate Sweden AB
Malmö
We are ADB SAFEGATE. Our purpose is to lead the world in smart solutions to handle more aircraft and passengers safely, sustainably and efficiently at airports around the globe.
POSITION
Job Title: Service Engineer
Location: Malmö. Sweden
Contract type: Permanent
Business Line: Providing the most extensive product and service portfolios, where the airfield, apron, tower and terminal are the foundation for fully integrated solutions to support airport development and optimize operational procedures.
The opportunity
Do you seek a technical and customer-oriented role within the world of airfields? This could be it!
ADB Safegate leads the world in smart solutions that help airports handle more aircraft, safely and efficiently, from approach to departure. Our products and services can lift any airport's performance from approach, runway and taxiway lighting; to tower-based traffic control systems; to intelligent gate and docking automation.
We are looking for talented and enthusiastic people with the passion to support our vision and help to change the future of aviation. We are now offering a fascinating position as Service Engineer to join our team.
Reporting to the Regional Manager in Scandics, the Service Engineer will with a strong technical knowledge and proper attitude, perform interventions in the challenging world of airport. This role provides a fantastic opportunity to work in an international company and to experience many different cultures around the world.
You will make an impact by
As our Service Engineer, you’ll deliver technical expertise to airports in the Scandics.
Under the scope of Service Level Agreements, you will be responsible for preventive maintenance, repairs and troubleshooting of our wide range of products. As our key player in airport construction project, you perform test and commissioning activities on small and large installations. You’ll also:
- Share your knowledge by occasionally training customers or internal colleagues.
- Guarantee continuous improvement by working closely with various internal departments to whom you report your experience from the field, both technical and commercial point of view
The talent we want to inspire has
You are open minded, structured and have a way forward mentality. To succeed in this role, you show decisiveness in resolving business problems, making decisions and are able to identify priorities in an often challenging environment. You are able to work under the constraints and pressure associated with the airport environment and are autonomous in the preparations and planning of your interventions. You are a team player who seek support from your colleagues when facing obstacles in the same way you support them when needed.
- Bachelor’s degree in electrical engineering (EE) or Associate in Electrical Engineering Technology (EET), equivalent degree, or equivalent through experience, or higher vocational education
- Good affinity with electrical systems (low voltage), commissioning tools and troubleshooting procedures.
- Proven knowledge of International safety rules and regulations.
- Good knowledge of Swedish and English is a must.
- Good knowledge on MS Office packages.
This would be a plus but not a must!
- Knowledge of aviation rules and regulations such as ICAO, FAA or STANAG.
- Knowledge of automation packages such as Win CC or similar.
- Experience in networking or cyber security
What's on offer
We value you and your contribution in the business. Recognizing and rewarding the impact you make is important to us.
- In return we offer a competitive salary/ benefits
- The opportunity to develop your career. We love to upskill and promote our staff; there's nothing better than to see someone gain a strong sense of pride and accomplishment.
- A great flexible working culture with company values and behaviours that help shape your development and lead to success for you and the Company.
- An international environment with opportunities to collaborate with colleagues in different countries around the globe.
If you want to join a global business and enjoy being a team player who's driven and passionate, then this is your opportunity to come on board by applying
...kortExpanderamera Byggbemanning och Rekrytering AB
Uppsala
Är du anläggare med minst fem års erfarenhet, självgående, kommunicerar på svenska\engelska och kan göra allt som rör anläggning(ex. jordschakt, grund/rörläggning, stensättning, m.m)
Då är du välkommen att skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida eller mejla ditt CV till: jobb@expanderamera.se
Har du några frågor så tveka inte kontakta oss på 08-53034378
...kortSubmit AB
Stockholm
Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut.Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång.
Arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna innebär tungt arbete på tak, främst montering av gräsmattor på olika byggnader runt Stockholms innerstad. Du kommer att tillbringa mycket tid utomhus och behöver vara bekväm med höga höjder. Arbetsdagen kräver noggrannhet och skicklighet med användning av olika verktyg och samarbete i team för bästa resultat. Trots fysisk krävande natur erbjuder arbetet möjligheter till personlig utveckling och nya färdigheter.
Profil:
- Fysisk styrka och uthållighet
- Höjdtålighet och mod
- Utomhusvana
- Samarbetsförmåga
Krav:
- Goda kunskaper i svenska och flytande engelska
- Inga ryggproblem
- Ingen höjdskräck
Meriterande
- Fallskyddsutbildning
Plats: Stockholms innerstad
Start: 29/4 & 6/5
Lön: Enligt ök
Arbetstid: Enligt ök
Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta marc@submitbemanning.se
...kortAnnSam söker Ambulanssjuksköterska ☀️ v22-35 i Härnösand
Annsam AB
Härnösand
Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam:
Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.
AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag.
För att bli anställd hos oss så behöver du: - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år. - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende! Om AnnSam AB: AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning. För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter. Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete. AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas!
Välkommen till AnnSam, vi har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!
Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan! www.annsam.se
info@annsam.se Tel: 016-55 12 450
...kort
Försvarsmakten
Örebro
Stödassistent till Knallefiket och shopens dagliga verksamhet
Borås kommun
Borås
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Sociala omsorgsförvaltningen har som övergripande mål att personer med funktionsnedsättning ska kunna leva som andra, uppnå full delaktighet och jämlikhet i samhället. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.
Nu söker vi dig, som är utbildad stödassistent och som vill vara en del i vår arbetsgrupp på Knallefiket & shopen och arbeta för att varje deltagare ska få en meningsfull sysselsättning. Knallefiket & shopen är en del av daglig verksamhet / daglig sysselsättning och arbetar med deltagare i det så kallade arbetsspåret inom daglig verksamhet.
Stödassistent till Knallefiket och shopens dagliga verksamhetArbetsuppgifter
Knallefiket & shopen består av ett café och shop samt en hantverksdel. Du stödjer och handleder en grupp deltagare tillsammans med två kollegor där arbetsuppgifterna är förekommande uppgifter i café, samt uppgifter som har att göra med sömnad och vävning. Som handledare har du ansvar för dokumentation och att arbeta utifrån deltagarens mål med insatsen.
Övrig information
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda arbetsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, personalklubben Mer Kraft och fria bad i kommunens badanläggningar.
Läs mer om dina förmåner som anställd.
Innan erbjudande om anställning behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kvalifikationer
Du ska ha genomgått Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt- eller pedagogiskt arbete eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. Du ska ha god datorvana för att klara av administrativa arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt på erfarenhet av arbete för personer med funktionsnedsättning. Du behöver ha intresse och kunskap i sömnad och vävning.
Det är meriterande att du har tidigare erfarenhet av arbete inom caféverksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
Ansökan
Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.
...kortJobb annonser i hela sverige.