Hertz biluthyrning i Kiruna söker sommarvikarie och extrapersonal
Bilbolaget Nord AB
Kiruna
Jobandtalent Sweden AB
Tomelilla
ATT JOBBA PÅ JOB&TALENT
På Job&Talent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.
ARBETSBESKRIVNINGI rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att agera länken mellan företag och kund. Du kommer att hantera telefonsamtal, men mestadels jobba med datorn, via mail och i kundens specifika system som du lärs upp i. Tjänsten är ett vikariat under v.25-34 Du kommer bland annat att arbeta med:
- Kundkontakt per mail och telefon
- Reklamationshantering
- Svara på produktfrågor
DINA KVALIFIKATIONER
- Avslutad gymnasieutbildning
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
MERITERANDE
- Körkort B och tillgång till bil
- Tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete
DIN PROFIL
För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du:
- har viljan att utvecklas och vara en god ambassadör för Job&Talent.
- är ansvarsfull har god känsla för detaljer.
- har en hög servicenivå.
- är strukturerad och noggrann då arbetet innehåller flera, ibland komplicerade, moment.
- i din roll kommer du ha kontakt med flera olika personer dagligen vilket kräver att du är en person med ett socialt intresse.
ANSÖKAN
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!
OM JOB&TALENT
Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.
...kortLärare i träslöjd till Kronoberg skola
Watma Education AB
Växjö
Apoteket AB
Göteborg
Letar du efter en givande möjlighet där du kan tillämpa din farmaceutiska expertis och göra en skillnad i människors liv? Vi på Apoteket Svanenvälkomnar just nu en engagerad farmaceut att ansluta till vårt team.
Om rollenSom farmaceut på Apoteket Svanenkommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa.Som farmaceut förväntas duagera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse.
I denna roll har du en unik möjlighet att inte bara hjälpa människor till en bättre hälsa utan också aktivt bidra till apotekets utveckling och framgång.Du förväntas därför bidra med idéer och initiativ för att utveckla just vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder.
Till dig som farmaceut på Apoteket Svanenvill vi erbjuda en plattform där du kan utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef?Vårt engagerade team ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår engagemang för kundservice och farmaci.
Dina huvudsakliga arbetsområden- Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning
- Bidra till att vi når våra mål gällandepatientsäkerhet, kvalitet och försäljning
- Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter
- Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem
- Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård
För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci ochläkemedelsanvändning.
- Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning
- Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår
- Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team
- Du håller dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor
- Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv
Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 08.00-20.00, lördagar 10.00-16.00, söndagar 11.00-16.00.
Välkommen till Apoteket!...kort
Våningsvärd till vår kund i Solna
Manpower AB
Solna
SoL-handläggare sökes till sommaruppdrag!
AB Vårdkuriren
Ockelbo
Omfattning:
100%
V.19-35
Finns möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse (max 2-3 dagar).
Vårdkurierns Förmåner:
- En engagerad och dedikerad konsultchef som arbetar för att säkerställa din trivsel hos oss.
- Flexibilitet att självständigt planera och skräddarsy ditt arbetschema.
- Utökad frihet att balansera arbete och fritid för en optimal livskvalitet.
- Extra förmåner som förstärker din professionella och personliga utveckling.
- Konsult ska ha socionomexamen socionomexamen kombinerat med expertkompetens inom offererat område innefattande mycket hög arbetskapacitet.
- Konsulten ska ha minst fem (5) års dokumenterad erfarenhet av rollen som SoL-handläggare.
- Konsulten ska ha handlagt och utrett ärenden enligt IBIC.
- Erfarenhet av journalsystemet Treserva samt LifeCare.
- Konsulten ska ha B-körkort.
Personliga Egenskaper:
- Utstråla positiv social energi för effektiva samarbeten med kollegor och team.
- Visa initiativförmåga och självständighet i ditt arbete.
- Demonstrera starkt intresse för att förvärva ytterligare erfarenhet och kontinuerligt utveckla din kompetens.
Skicka in ditt CV och examensbevis för att ansöka. Vi granskar ansökningar löpande, så tveka inte att vara en del av vårt team!
Varmt välkommen att höra av dig till vår kontaktperson för mer information. Vi ser fram emot att välkomna dig till Vårdkuriren och skapa en meningsfull och utvecklande arbetsmiljö tillsammans!
...kort
Personlig assistent på 50% till man i Uddevalla
Kura Omsorg i Sverige AB
Uddevalla
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTENVi på Kura Omsorg söker dig som vill jobba sompersonlig assistent till vår härliga kund i Uddevalla.Tjänsten är på cirka 50% och förlagd under framförallt vardagar, samt enstaka helger.Arbetstiderna är förlagda som dagpass ochkvällspass.Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja inskolas omgående.OM KUNDENVår kundär en aktiv man på 31 år som bor i en egen lägenhet centralt i Uddevalla. Gillar du liksom vår kund äventyr och friluftsliv i alla dess former så är det ett stort plus.Som assistent i detta uppdrag hjälper du till ochstöttar honom med det mesta i hans vardag. Det innefattarbland annatattvara ett pedagogiskt stöd, följa med på aktiviteter, hushållsarbete och personlig hygien. Vår kundanvänder sig av både rullstol, permobil samt en del andra hjälpmedel för att underlätta hans vardag. Det förekommer även resor med övernattning.ÄR DU DEN VI SÖKER?Vi ser gärna att du som söker är en positiv person, du ärsocial, lyhörd, flexibel, pedagogisk och ha gott tålamod. Det är även en merit omdu tidigare jobbat som personlig assistent. Vidare är detönskvärt att du har körkort.
Rekrytering kommer att påbörjas under ansökningsprocessen så vänta inte med att ansöka!
Sysselsättningsgrad:Cirka 50%.
Tillträde:Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
För att komma till anställning behöver du ha ett BankID och ha beställt ett belastningsregister till din digitala brevlåda då detta effektiviserar processen. Registret beställer du via följande länk: Arbete med barn med funktionsnedsättningar
ATT ARBETA PÅ KURA OMSORGSom anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!
DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGENDin ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan.
FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖDOm du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
...kortSommarvikare inom lokalvård till Coor i Kungshamn/Lysekil
Coor Service Management AB
Sotenäs
Undersköterska, Umeå norra korttids
Umeå kommun
Umeå
Senior Java utvecklare till IT-konsultföretag – Stockholm deltid
Modernera AB
Stockholm
Modernera är ett modernt rekryterings- och bemanningsföretag. www.modernera.se
För en kunds räkning söker vi nu en senior Java utvecklare. Vår kund är ett snabbväxande IT-konsultföretag som utmanar den traditionella konsultbranschen genom att sätta sina anställda i fokus. Företaget grundades år 2014 och har 34 anställda.
I rollen som utvecklare erbjuds du möjligheten att välja mellan ett brett spektrum av projekt i Stockholm utformade efter dina egna preferenser och expertis. Ditt arbete är fokuserat på Java men du har stora möjligheter att arbeta med andra programmeringsspråk, ramverk och teknologier om du har intresse av att göra det.
Du har:
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med Java
- Relevant högskoleutbildning
Meriterande:
- JavaScript/TypeScript (React, Node, Vue, Angular)
- IOS (Swift) or Android (Kotlin)
- React Native
- C#/.NET
Som utvecklare hos vår kund har du en stor möjlighet att påverka ditt arbete. Du erbjuds bra arbetsvillkor, pension och friskvårdsbidrag.
Du kommer att bli anställd hos vår kund. Deltid. Provanställning som övergår i en tillsvidareanställning efter sex månader. Tillträde: omgående.
Ansök genom att skicka ditt CV och personligt brev till info@modernera.se. Skriv ”Senior Java utvecklare till IT-konsultföretag – Stockholm deltid” i ärenderaden.
...kortKarlskrona kommun
Karlskrona
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda.
Tjänst och arbetsplats
Är du utbildad kock, har ett brinnande matintresse och tycker om att inspirera kollegor? Har du har passion för mat lagad från grunden och ett driv för att utveckla verksamheten med gästen i fokus? Då ska du söka tjänsten som kock hos oss! Det är ett arbete som är roligt, varierande och ett viktigt arbete där du verkligen gör skillnad.
Rödebyskolan
Rödebyskolans kök söker nu en glad och serviceinriktad kollega som vill arbeta i ett varierande och glädjefyllt uppdrag med fokus på att skapa måltidsglädje för gästerna i matsalen.
Rödebyskolans kök tillagar lunch till ca 700 och serverar dagligen även frukost och mellanmål samt utskick.
Kostavdelningen
Inom Kostavdelningen i Karlskrona kommun tillagas dagligen cirka 12 000 lunchportioner till våra 58 kök som består av både förskolor, skolor och omsorgen.
I Karlskrona kommun ser vi maten och måltiden som en del i ett större sammanhang. Vad vi äter, när vi äter och hur våra måltider ser ut påverkar vår hälsa och vårt välbefinnande både idag och på lång sikt. Vi ska därför erbjuda goda förutsättningar för att främja hälsa och välbefinnande sett i ett livslångt perspektiv.
Att den mat som serveras är näringsriktig och att råvarorna är av god kvalitet måste ses som en självklarhet.
Måltiden som helhet är dock inte bara en fråga om energi och rätt anpassade näringsämnen vid rätt tidpunkt. Det är också en källa till glädje och social kontakt och ska erbjuda en stunds avkoppling i vardagen. En förutsättning för att kunna uppskatta måltiden är att maten är väl tillagad, upplagd och serveras på ett aptitligt sätt samt att service och bemötande är bra.
Vi värnar om vår miljö och eftersom allt vi äter påverkar miljö och klimat strävar vi mot att servera klimatsmarta måltider.
Tycker du som vi när det gäller måltider och service? Då söker du till oss och kanske blir vår nya medlem i vårt fantastiska team!
Arbetsuppgifter
I uppdraget som kock bär man ett ansvar över både beredning, tillagning och servering av goda, säkra och näringsrika måltider med hänsyn till miljön. Andra viktiga arbetsuppgifter som tillkommer är ansvaret över specialkost, brödbakning, delaktig i planering av matsedel och inköp, öppensinnad för tillagning av nya maträtter samt den dagliga hanteringen av både disk och städ av kök och matsal.
Kvalifikationer
- Tjänsten kräver kockutbildning inom storkök/restaurang eller erfarenhet som av arbetsgivaren värderar likvärdig.
- Erfarenhet av att laga mat i stora mängder erfordras.
- Stor kunskap/passion för matlagning, matkvalitet, miljötänk samt med gästen i fokus.
- Stor förståelse och kunskap om allergier
Du ska ha lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och är ansvarstagande. Tjänsten kräver god fysik. Du har goda kunskaper att tala, skriva och läsa svenska språket.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningen
Anställningsform: Tillsvidare, heltid.
Arbetstid: måndag-fredag.
Tillträde: Enligt överenskommelse
För att få arbeta i Karlskrona kommuns kök krävs att du kan uppvisa ett utdrag ut belastningsregistret.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 7 maj 2024. Rekryteringen kan komma att ske löpande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktperson
Anna-Carin Bodin, kostchef, 0455-30 36 31
Facklig kontaktperson
Roger Thelin, Kommunal 0455-32 14 86
Förmåner
I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Du kan läsa mer om våra förmåner här, www.karlskrona.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss/formaner/.
Data Scientist - Risk Analytics Sweden
Majority Sweden AB
Stockholm
Data Scientist - Risk Analytics
Stockholm, Sweden
MAJORITY is a groundbreaking mobile banking service built for migrants, by migrants. Global migration is a 21st-century reality, whether people are following their dreams, love, or new experiences. Our purpose at MAJORITY is to empower the ambitious, the brave, and the talented and help them achieve their dreams. We believe that everyone deserves the same opportunity to succeed. Thus, our mission is to provide migrants the tools they need to thrive in their new country. Come join us!
We are MAJORITY, people without borders from 20+ countries around the world. The most important thing for us is working with ambitious people who are passionate about making a difference and keen to help us achieve our mission. Does that sound like you? Then we’d love to hear from you.
Responsibilities
- Develop predictive models and machine learning algorithms to optimize financial processes, enhance customer experiences, and mitigate credit and fraud risks.
- Conduct exploratory data analysis to uncover hidden patterns and opportunities for innovation within our products and services.
- Identify levers to help move essential KPIs and make recommendations.
- Collaborate with cross-functional teams including product managers, engineers, and business stakeholders to design and implement analytical solutions.
- Build and scale the Data Analytics function as the company grows.
- Stay abreast of the latest advancements in data science, machine learning, and fintech trends, and contribute to the continuous improvement of our analytical capabilities.
Who we are looking for :
- Proven experience in applying machine learning techniques and statistical methods to real-world problems, preferably in the fintech or financial services industry.
- Proficiency in programming languages such as Python or R, and experience with data manipulation and analysis libraries (e.g., Pandas, NumPy, scikit-learn).
- Strong understanding of database systems and SQL, with experience in querying and extracting data from relational databases.
- Excellent problem-solving skills and the ability to communicate complex technical concepts to non-technical stakeholders effectively.
- Fosters a culture of truth seeking and data driven decision making.
- Self-motivated and proactive with a strong sense of ownership and accountability.
Requirements
- Bachelor's or advanced degree in Computer Science, Statistics, Mathematics, Economics, or a related quantitative field.
- 5+ years of experience in data analytics, consulting, or related roles
We believe in equal opportunity and value diversity at our company. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, veteran status, or disability status.
...kortUniflex Sverige AB
Helsingborg
Yrkeslärare inom naturbruksprogrammet med inriktning skog
Vännäs kommun
Vännäs
Project Manager / Process Developer
AB Tetra Pak
Lund
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
Are you prepared to contribute and deliver knowledge and enthusiasm within a prioritised focus field in our business?
We are seeking a driven person with a passion for project management, processes and ways of working, to be part of our dynamic central team responsible for ensuring compliance with Export Control laws and regulations. The focus of this team of 8 persons, is to understand applicable laws and regulations and transform them into actionable processes, tools and competencies across the company. Export Control in our business context regulates trade with sanctioned and embargoed countries, restrictive and sensitive products, and denied persons and companies. Controls and sanctions influence and impact different parts of Tetra Pak and must be integrated into business processes to ensure effective control and adherence.
The position will be based in Lund, Sweden and you will report to the Export Control Director.
What you will do
- Drive projects related to the subject area
- Drive creation, maintenance and implementation of processes and supporting documents
- Drive continuous improvement and updates of supporting system tools
- Drive monitoring of statistics from system tools related to the subject area
- Have ownership of team document repository structure and of subject area “How we Work”- intranet web pages
We believe you have
We believe that you are a person with very good communication skills, both verbally and written. Your ability to structure and organise your work is essential in this position, as well as your ability to easily interact across borders and connect to different stakeholders and build your network. You are an open-minded person with an analytical and methodical approach. Furthermore, you have a process-oriented mindset and enjoy working as a team towards a common goal.
You have a university degree in Business Administration or equivalent area. It is required that you have experience from project or/and process related work as well as project management skills and experience. To succeed you will need to have excellent skills in formal written communication and of course, good communication and presentations skills. Also, you have good Office knowledge and are a frequent IT user. If you have experience from regulatory/trade/standards areas or/and SAP environment, it is seen as an advantage.
Since you will be working in a global environment, you have an excellent command in English, both written and spoken.
We Offer You
- A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
- A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
- An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
- Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements
Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
To find out more about how it is to work at Tetra Pak in Lund, take a look at following website https://publications.inpublix.com/we-are-tetra-pak/
This job posting expires on 2024-05-12.
To know more about the position contact Ricky Möller at +46 46 36 1701
Questions about your application contact Josephine Malalla at +46 46 36 5253
For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320
Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.
...kortUniversitetsadjunkt i oral hälsa
Göteborgs Universitet
Göteborg
Engineering Manager Dockstavarvet
OnePartnerGroup Örnsköldsvik AB
Örnsköldsvik
Dockstavarvet är en del av Affärsområde Kockums inom Saab-koncernen med utvecklings- och tillverkningsansvar för båtar i storleksklassen15-35m. Vi arbetar med våra produkter i hela dess livscykel vilket innebär utveckling, nyproduktion, modifiering och vidmakthållande av Strids- och Patrullbåtar åt Försvarsmakter eller andra statliga myndigheter. Detta fortsätter vi att utveckla, gentemot befintliga och nya kunder runt om i världen. Tack vare våra professionella medarbetare fortsätter vi att utvecklas och jobba med ständiga förbättringar för att möta kundens behov. För att säkerställa att vi ligger i framkant av marknaden har vi alltid ett nära samarbete med våra kunder och slutanvändare.
Mer info hittar du på www.dockstavarvet.se
Nu söker Dockstavarvet dig som är en trygg och erfaren ledare, duktig på teknik och utveckling av nya metoder. Är du Dockstavarvets Engineering Manager?
Din roll
Som chef över den engineering avdelningen kommer du att ha ansvar för att utveckla avdelningen med metoder och effektiviseringar. I rollen kommer du att ha personalansvar för ett antal ingenjörer inom mekanik och el-konstruktion. Din uppgift är att leda och styra avdelningen för att säkerställa hög effektivitet och kvalitet. Du kommer att ha ett nära samarbeta med övriga avdelningar på Dockstavarvet.
Tjänsten är på heltid och placeringsort är Docksta. Du kommer att rapportera till Technical Director.
Några av dina arbetsuppgifter:
- Kompetensutveckla personalen samt säkerställa kompetensbehovet i produktionen
- Prioritera och resurs sätta projekt
- Identifiera och implementera effektiviseringsmöjligheter, utveckla metoder och arbetssätt
- Ansvara för medarbetarsamtal och lönesamtal
- Delaktig i upphandlingar
- Budgetansvar
- Resor förekommer till kunder och leverantörer
Din profil
Vi förväntar oss att du som söker har en ingenjörsutbildning inom relevant område, alternativt har du inhämtat liknande arbetslivserfarenheter genom arbetslivet. För att vara aktuell till denna roll ska du ha minst några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Meriterande är om du har god kunskap inom konstruktion, mekanik eller el.
För att det ska bli lyckosamt är det viktigt att du har ett stort engagemang i dina arbetsuppgifter, är en van ledare och har tidigare erfarenhet ifrån en roll med personalansvar. Du anser att struktur och ordning är viktigt och har en god förmåga att planera. Du trivs i sociala sammanhang och delar gärna med dig av din kunskap både internt och externt när så behövs. Som ledare är du nyfiken och närvarande, du har lätt för att kommunicera och skapa delaktighet.
Ett krav är att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska samt har en god datavana i Officepaketet samt ERP-system. Ett krav är att du har svenskt medborgarskap.
Din ansökan
Dina ansökningshandlingar bestående av cv och personligt brev skickar du in via OnePartnerGroup.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2024-05-12. I denna rekrytering kan personlighetstester och bakrundskontroll förekomma.
Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mejl med anledning av GDPR. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Vedman, VD OnePartnerGroup Örnsköldsvik, på 0660-689 602 eller malin.vedman@onepartnergroup.se.
Om oss
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.
...kortAle kommun
Ale
Personlig assistent till en 25-årig kille som bor utanför Nora
Team Olivia Omsorg AB
Nora
Vi söker nu en aktiv och drivenpersonlig assistent till en kille i 25-årsåldern som bor naturnära i en by ca 10 km från Nora. Din tjänstgöringsgrad kommer att vara på ca 90-100 procent och du kommer att arbeta dygnspass med sovande jour.
Hos Kungsängen i Nora AB är våra assistansuppdrag utformade så att brukaren hyr en bostad av oss. Det innebär att du som personlig assistent är tydligt knuten till oss som företag, har kollegor och en närvarande verksamhetschef. Som personlig assistent hos oss arbetar du och blir en del i brukarens vardag. Vi finns tillgängliga under dygnets alla timmar för att stötta och underlätta för brukaren med allt från motivationsarbete, stöd och hjälp i hemmet till att följa med och handla eller på olika aktiviteter.
Vem trivs hos oss?
Vi söker dig som har ett varmt hjärta som klappar för människor. Du är en trygg person som har förmågan att visa respekt, lyhördhet och empati. Du är tydlig och strukturerad men kan samtidigt vara flexibel i ditt arbetssätt och kan stundtals hantera ett högt tempo. Du är en schysst arbetskamrat genom att hålla tider och följa rutiner. Du har en förståelse för att det du gör och säger påverkar andra och kan därför vara lugn, inkännande och påhittig i stunder då det behövs - det som vi brukar kalla lågaffektivt bemötande. Om du inte känner till den metoden redan nu kommer du garanterat att göra det efter en tid hos oss. Som personlig assistent behöver du vara lyhörd och inkännande men samtidigt mycket tydlig i ditt arbetssätt.
Din bakgrundDu får gärna ha tidigare erfarenhet av att ha jobbat med människor med olika funktionsnedsättningar och om du har erfarenhet av autism är det ett plus. För att vi ska kunna anställa dig önskar vi att du har B-körkort och innan erbjudande om tjänst utför vi bakgrundskontroll.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
Om Kungsängen i Nora AB
Kungsängen i Nora AB startade 1992ochingår i koncernen Team Olivia. Våra ledord Trygghet, Laganda och Flexibilitet vägleder oss i det dagliga arbetet och lyfter fram det som är unikt med Kungsängen som omsorgsföretag. Vår verksamhet består av gruppbostäder, dagliga verksamheter samt enskilda assistanslösningar. Idag är vi ca 200 medarbetare.
...kortSommarvikarie till Alvedo hemtjänst Järva
Alvedo Omsorg AB
Stockholm
Alvedo Omsorg Järva söker sommarvikarier till Hemtjänsten.
Vi söker dig som har erfarenhet inom äldreomsorgen och vill sommarjobba hos oss.Vi ser gärna att du innehar körkort.
Vidare ska du kunna arbeta självständigt samt i team , ha hög initiativförmåga och vilja att göra ditt yttersta för våra kunder och deras välmående.Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av hemtjänst arbete.
Arbetstid :Vi söker sommarvikarie både för tjänstgöring dag , mån-fre, helg och /eller kväll( 16-22).
Varmt välkommen med din ansökan !
Du ansöker genom att skicka ditt CV och personlig brev till dilek@alvedo.se ( Vi har inte möjlighet ta emot ansökningar via telefon).
...kortJobb annonser i hela sverige.