Key Account Manager, B2B - Privata vårdmarknaden
OnePartnerGroup Sydost AB
Stockholm
ABENA grundades 1953 och företaget började ursprungligen som en liten leverantör i Aabenraa, Danmark, med ett blygsamt produktsortiment. Idag är den danska familjeägda koncernen verksam i 11 länder, har mer än 2 000 anställda, återfinns på mer än 90 olika marknader runtom i världen och erbjuder ett mycket brett produktsortiment. Vi på ABENA AB i Sverige har kontor och lager både i Växjö och i Kisa. Totalt är vi ca 150 anställda. I Kisa finns även vår produktionsanläggning, där vi utvecklar och tillverkar/konverterar engångsprodukter inom papper och plast, som främst används inom områden för hygien och omvårdnad. ABENA AB ansvarar vidare för sälj- och marknadsbearbetning av främst vårdrelaterade artiklar, men även förbrukningsartiklar såsom skyddskläder, handskar, avfallshantering, engångs- och cateringartiklar, hygienpapper och rengöringsmedel. Våra kunder återfinns främst inom hälsa- och sjukvård inom offentlig sektor, samt bland grossister, detaljhandeln, industrin och flera andra branscher. Vi är ett expansivt företag som framgångsrikt kombinerar sin storleksmässiga styrka med ett familjeägt företags fördelar, såsom korta beslutsvägar och flexibilitet, för att på bästa sätt kunna svara på marknadens behov. www.abena.se
Vi söker nu en driven och erfaren Key Account Manager med ett högt affärsmannskap som aktivt vill bidra till vår fortsatta tillväxt och att stärka vår marknadsposition ytterligare. Du kommer att arbeta från hemmakontor vilket gör att bostadsort är flexibel.
Dina arbetsuppgifter
Som KAM för den privata vårdmarknaden kommer du att ansvara för att på ett strukturerat sätt bygga upp nya och vårda nuvarande affärsrelationer. Du kommer till viss del att samarbeta med våra säljorganisationer i övriga nordiska länder då flera av våra större kunder är verksamma i hela Norden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar:
- Identifiera, utveckla och bygga starka affärsrelationer med större slutkunder samt slutkundskedjor, exempelvis större företag inom vård och omsorg.
- Vårda och utveckla befintliga kunder och marknader.
- Leda hela försäljningsprocessen från initiala kontakter till offert, förhandling och avtalsskrivning.
- Nära samarbete med produktchefer och andra delar av försäljningsorganisationen för att samordna försäljningsarbetet och kunna erbjuda våra kunder de bästa lösningarna för just deras behov.
Din profil
Vi söker dig som besitter ett starkt affärssinne, är resultatorienterad med ett stort eget inre engagemang och driv. Som person är du ambitiös och har en stark vilja att ständigt lära och utvecklas. Det är viktigt att du är nyfiken och lyhörd inför marknadens signaler och att du har ett genuint intresse för branschen.För att lyckas i rollen ser vi att du har dokumenterad erfarenhet av kvalificerad försäljning, med fördel mot större centraliserade inköpsorganisationer. Du är också en van förhandlare. Branschkunskap är inte ett krav, men det är meriterande om du har jobbat mot den privata marknaden inom vården. Bred erfarenhet och en förmåga att framgångsrikt driva affärer är avgörande för oss.
Vi lägger stor vikt vid din förmåga att uttrycka dig i såväl tal som i skrift. Du kommunicerar på ett professionellt och strukturerat sätt. Då du kommer att ha många kontakter med våra nordiska systerorganisationer är det viktigt att du kan kommunicera obehindrat på engelska.
Lockas du av att arbeta i en framgångsrik internationell koncern, med stora kunder och ett starkt fokus på miljö, hållbarhet och socialt ansvar, kan vi erbjuda dig en mycket spännande tjänst.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Detta är en direktanställning hos Abena som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87.
...kortHiq Accelerated Concept Evaluation AB
Norrköping
Är du skarpaste kniven i lådan? Kanske du vill byta kökslåda till någonstans som kunde skärpa dina kunskaper ännu mer?
Hade en mening om att vi har utmaningar som slipade för att passa dig oavsett om du drömmer om att såga dig genom en rustik surdegslimpa eller friktionsfritt glida genom en bit laxfilé varit ett "skarp"hets-skämt för mycket?
Ok, ok, men det är svårt att låta bli. Mer seriöst så är HiQ en lite annorlunda arbetsplats, delvis eftersom vi jobbar uppdragsbaserat, vilket ger mer variation än på de flesta arbetsplatser (och, såklart eftersom vi inte riktigt är som alla andra 😉).
Som konsult får du vara problemlösare, du får vara den saknade pusselbiten. Den som kommer in i en situation där du kan göra skillnad hos någon av våra kunder. I olika uppdrag kommer du få möjligheten att omsätta och utveckla din kunskap i olika branscher, med olika förutsättningar och för att nå olika mål.
Det är också här vi tror på att vara lite för mycket, på alla positiva vis. Vi tror på att göra allt vi gör lite mer... oavsett om det är konferens, julfest, trivsel eller att vara stolta över att ha dig som kollega.
Dessutom kommer du att bli en del i ett gäng lik- och oliksinnade HiQ-kollegor att dela idéer, debattera olikheter, uppleva äventyr och utvecklas tillsammans med?
Låter allt detta spännande? Då tycker vi absolut att du ska höra av dig, och snacka lite om din framtid hos oss... kanske över en ☕️?
Din bakgrund
Vi tror att det finns många vägar till att bli bra på saker. Hur just du blev så bra som du är, är en del av din unika story. Kanske har du en Akademisk examen i ryggen och kan stå på dina betyg. Kanske tog du en helt annan väg och byggde din grund på en kedja av hackathons eller gjorde namn för dig i demoscenen.
Visar du oss varför du bör få en chans, så lovar vi att vara öppna för att bli övertygade.
Pluspoäng
- Erfarenhet i några av de teknik vi använder; Microsoftstacken C#, .Net mm.
- Akademisk examen, eller att kunna visa varför din väg var mycket bättre än det.
- Gillar att dela med dig av erfarenheter, både om det är saker folk kan lära sig av, eller bara kul saker som du gjort eller sett.
- Teamspelare som kan prata likaväl med kund som kollega
- Du har en bottenlös säck med dåliga pappaskämt att dra på fikat
HiQ då?
Vi gillar att bygga saker.
Man kan skriva mycket om att förbättra världen och saker som att “forma framtiden genom skapandet av produkter som engagerar, förundrar och som användare blir förälskade i"… men i slutändan handlar det om en sak:
Det är svårt att slå känslan av att skapa något som gör nytta, som gör någons vardag bättre än vad den var igår.
Hos oss kommer du ha möjlighet att bygga saker för både stora och små kunder och projekt. Så oavsett om du drömmer om att vara med och skapa stora projekt som når en bred publik, eller om du brinner för att bygga små specialiserade lösningar så kommer du hitta sådana möjligheter hos oss.
Dessutom så är det viktigt för oss att “Bygga företaget du alltid velat jobba på”. HiQ har en väldigt flexibel företagskultur, även mellan våra olika kontor. Vi är en produkt av individerna som jobbar här och är stolta över att vara en arbetsplats där man känner att man kan vara sig själv.
Du får
- Bygga saker
- Lön
- Pension
- Någonstans att vara om dagarna
- Någonstans att hänga på kvällar och helger om man vill
- Fester, Events, Konferenser & Aktiviteter
- Kollegor i toppklass
- Livserfarenheter
Just det...
Chansa, sök!
Helt seriöst... Vi vet att det är lätt att känna att man måste ha den perfekta ansökan eller profilen innan man skickar in den, men vi är människor precis som du. Vi fattar att ens CV inte alltid är uppdaterat och att man inte har sina referenser prydligt förberedda när man hittar något som man skulle velat söka.
Vi är ändå ute efter dig som person, så i vår erfarenhet räcker det ibland bara med ett samtal för att veta att man hittat rätt. Dessutom går det att komplettera sin ansökan senare.. så, tryck på knappen, även om allt du har just nu är ett "Jäklar vad jag skulle vilja vara en av era kollegor!"
...kortAnnSam söker Förlösande Barnmorska! ☀️ v24-33 i Norrköping
Annsam AB
Norrköping
Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam:
Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.
AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag.
För att bli anställd hos oss så behöver du: - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år. - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende! Om AnnSam AB: AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning. För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter. Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete. AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas!
Välkommen till AnnSam, vi har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!
Vi ser fram emot din ansökan! www.annsam.se Tel: 016-55 12 450...kort
Jobba som psykolog online hos Din Psykolog. Fritt och flexibelt heltidsjobb
Din Psykolog Vård Sverige AB
Gävle
Vårt fantastiska psykologteam växer och nu söker vi dig som vill hjälpa människor över hela Sverige att må bättre, samtidigt som du får större frihet jämfört med många andra arbetsplatser. Hos oss får du ett flexibelt arbete med fokus på psykologisk behandling och alliansskapande. Vi värderar dig högt och vill kunna erbjuda attraktiva villkor för att du ska vilja börja och stanna kvar.
Du får
Frihet
- Jobba vart du vill. Allt arbete sker på distans över nätet.
- Jobba när du vill. Du bestämmer själv om du vill jobba förmiddag, eftermiddag, vardag eller helg.
- Hos oss jobbar du bara 6,5h per dag och slipper pendla. Du får alltså mer tid till annat som är viktigt i livet.
Självständighet
- Du bestämmer själv över ditt schema och hur dina patienter bäst behandlas.
- Samtidigt är du en del av ett fantastiskt psykologteam med stöd från kollegor och chefspsykologer när du behöver det.
Utveckling
- Varierande behandlingsarbete tack vare en bred patientgrupp i kombination med videosamtal och IKBT.
- Intern och extern handledning med dina kollegor, chefspsykolog och erfaren KBT-handledare.
- Workshops som ger dig nya verktyg och behandlingsmöjligheter.
Dessutom är din närmaste chef psykolog och tillsammans med teknisk support får du snabbt stöd när frågor eller problem dyker upp. Tack vare vårt fantastiska tech-team så har vi smidiga digitala processer och minimal administration - så att vi kan fokusera på patientmötet.
Om rollen
Som psykolog hos oss kommer du genom videosamtal och IKBT att genomföra bedömningar och ge psykologisk behandling. Vi är en del av primärvården och behandlar klienter med mild till måttlig psykisk ohälsa. Därtill kommer du att få delta på extern- och intern handledning, workshops och digital fika tillsammans med dina psykologkollegor
För att lyckas och trivas i rollen så vill vi att du
- Är legitimerad psykolog med grundläggande psykoterapiutbildning KBT (Steg 1).
- Har minst ett års erfarenhet av psykologisk behandling.
- Är folkbokförd i Sverige.
- Har goda datorkunskaper.
Om oss
Din Psykolog är en växande digital psykologmottagning, och söker nu dig som vill vara en del av vår resa och skapa den bästa tjänsten för psykologer och patienter. Vi lägger stor vikt vid att våra patienter känner sig trygga, hörda och sedda, och att våra psykologer känner sig fria, självständiga och delaktiga. Därför består vårt psykologteam av människor med bred erfarenhet, god empati och ett stöttande förhållningssätt till varandra.
Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
...kortFinancial Analyst/Controller | Jefferson Wells | Helsingborg
Experis AB
Helsingborg
HR-konsult inriktning rehabilitering
Gävle kommun
Gävle
Vaktmästare till äldreomsorgen
Vallentuna kommun
Vallentuna
Biträdande rektor med ansvar för Jonstorpsskolans fritidshem
Höganäs kommun
Höganäs
Timvikarier sökes till levnadsglad kvinna i Örebro!
Meet a Group international AB
Örebro
Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 08:00-14:00 samt 18:30-21:00 på vardagar Kl. 08:00-18:15 på helger
ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är lugn, tålmodig och flexibel. Arbetet som personlig assistent ställer höga krav på att du har en förmåga att vara handlingskraftig och fatta väl grundade beslut i olika situationer. Kunden önskar kvinnliga assistenter och stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
KRAV - Kunna arbeta i ett hem med pälsdjur - RökfriMERITERANDE - Utbildning eller erfarenhet inom vård och omsorg
För att komma till anställning behöver du ha ett BankID och ha beställt ett belastningsregister till din digitala brevlåda då detta effektiviserar processen. Registret beställer du via följande länk: Arbete med barn med funktionsnedsättningarATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss.
DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan.
FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju....kortVi söker en driven, prestigelös Arbetsledare - är det dig vi söker?
Tranpenad AB
Uppsala
Nu söker vi på Tranpenad en ny Arbetsledare till vår kund. Som Arbetsledare har du ansvaret för den dagliga driften, med arbetsuppgifter som innefattar både planering, problemlösning och administration. Du kommer ha daglig kontakt med både medarbetare och kunden - ett bra samarbete är med andra ord av största vikt.
Du kommer att arbeta ute i produktion med där du kommer att vara en del av verksamheten samtidigt som du arbetsleder medarbetarna.
Om tjänstenDina huvudsakliga arbetsuppgifter är attfördela ansvar och uppgifterinom arbetsgruppen. Aktivt arbete för att värna om säkerheten på arbetsplatsen. Säkerställa arbetets kvalitet och att tidplaner hålls.
Arbetsuppgifter- Fördela arbete & ansvar
- Bibehålla och förbättra kvaliteten i produktionen
- Coacha och utveckla medarbetare
- Värna om säkerheten
- Säkerställa kvalitet
Vi tror att du som söker har gedigen erfarenhet av lagerarbete, samt är van vid roller i ledande position. Du bör ha stor kännedom inom logistikflöden, samt vara en trygg truckförare.
Då tjänsten innebär ständig kontakt med flertalet kontaktytor bör du ha en stark kommunikativ förmåga. Tjänsten kräver även att du är en prestigelös problemlösare. God systemvana är till stor fördel. Vidare är du är mycket ordningsam och leder dina kollegor genom handling, inte enbart ord!
Krav- Truckkort A1-4 + B1-4
- Ska kunna jobba kväll
- Lagervana
- Svenska och engelska i tal och skrift
- God datorvana
- Körkort och tillgång till bil
- Erfarenhet av roller i ledande position som exempelvis Teamledare
Vad kan vi erbjuda dig
Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, Actic, SATS och Fitness24Seven!
Övriga villkorArbetstider: 15:00-00:00Omfattning: HeltidLön:Marknadsmässig enligt kollektivavtalStart: Omgående,, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning.
AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon.
Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.
...kortVi söker C-Chaufförer inom återvinning i Västberga - Heltid!
Simplex Bemanning AB
Stockholm
Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Västberga. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt.
Om jobbet:
Du kommer att arbeta med att samla in återvinningsmaterial i Västberga. Som renhållningschaufför förekommer även mycket jobb utanför lastbilen där det kan tillkomma tunga lyft vilket kräver att du är fysiskt aktiv.
Vi söker dig som är redo att arbeta som C-chaufför åt ett återvinningsföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av köra tyngre fordon, gärna lastbil med baklastare.
Arbetsuppgifter:
- Framföra fordonet på ett säkert sätt
- Lasta återvinningsmaterial med hjälp av baklastare
- Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk
- Hantera hushållssopor
- Hantera glas, plast och metall återvinning
Om dig:
Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du besitter god kunskap inom återvinning och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du ska vara noggrann, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Är du van vid att ta egna initiativ och drivs av att ha många bollar i luften så ser vi det som extra meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer:
- Ansvarstagande och prestigelös
- C-Körkort samt YKB
- Kunna tala och skriva svenska
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom återvinning och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande.
Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00.
Lön enligt kollektivavtal. God ersättning.
Om oss:
Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara.
Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter.
Välkommen till Simplex!
...kortÅmåls kommun söker Socialsekreterare barn och familj
Åmåls kommun
Åmål
Vad erbjuder vi
Arbete i en arbetsgrupp med framåtanda och god kamratskap. Enheten är modig, trygg och ligger i framkant. Vid enheten finns socialsekreterare för barn och familj, vuxen samt ekonomiskt bistånd. Då vi sitter i samma lokal möjliggör det ett bra samarbete som gör oss stärkta i våra dagliga uppdrag. Arbetet leds av 1:e socialsekreterare med närhet till enhetschef och verksamhetschef. En omorganisation har gjorts där Åmåls kommun är värdkommun för en Dalslandsgemensam enhet för uppföljning av placerade barn. Tillsammans med kollegorna på enheten ansvarar vi för att utveckla- och driva enheten framåt. Kontinuerlig fortbildning ser vi som en självklarhet.
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: https://www.amal.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/vart-erbjudande
Ditt uppdrag
Som socialsekreterare ska du utreda behov, bevilja och följa upp insatser inom bland annat öppenvården, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. När en familjehemsplacering är stabil lämnas ansvaret över till en barnsekreterare vid vår Dalslandsgemensamma enhet för placerade barn. Mellan enheterna finns en nära och kontinuerlig samverkan med barnets bästa i fokus.
I arbetet som socialsekreterare bör du vara trygg i din yrkesroll och kunna möta människor i behov av socialtjänstens stöd på ett tydligt och förtroendeingivande sätt. Vi lägger stor vikt vid bemötande av de personer som söker vår hjälp, samt förmågan att samverka med interna och externa parter. Vi söker dig med socionomexamen och gärna erfarenhet av kommunal socialtjänst samt god kännedom om gällande lagstiftning. Erfarenhet av dokumentationsstödet Procapita, Lifecare samt arbete i BBIC är meriterande. God datakunskap är viktigt då vi arbetar aktivt med dokumentation kring det som rör barnet. Det är även meriterande med erfarenhet av övrigt arbete kring målgruppen barn och unga samt familjehemsplacering.
Vem är du
Som arbetsgrupp jobbar vi aktivt med att hela tiden förbättra vår arbetsmiljö både på den fysiska och psykosociala nivån. Utifrån det är personlig lämplighet av stor vikt för att kunna möta våra klienter och bidra till en god stämning i arbetsgruppen. Som person är du van att ta eget ansvar över din arbetsdag och ditt eget lärande, du planerar och slutför dina arbetsuppgifter. Du är trygg i dig själv och hanterar stressfyllda situationer. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ser möjligheter i förändringar, är noggrann och klarar av att hantera hög arbetsbelastning, samt har god samarbetsförmåga. Du tycker om att lära dig nya saker och vill utvecklas i din yrkesroll. Du kan utrycka dig tydligt och välformulerat i tal och skrift.
Formella kompetenskrav
-Socionomexamen eller annan likvärdig utbildning.
-Goda kunskaper i relevant lagstiftning
-Anställningen förutsätter att du har B-körkort
-Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande
Meriterande
-Arbetslivserfarenhet, erfarenhet av dokumentationsstödet Procapita, Lifecare samt arbete i BBIC.
Anställningen
Tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Socialsekreterare är för närvarande placerad vid IFO myndighetsutövning inom välfärds- och arbetsmarknads förvaltningen, som är organiserad direkt under Välfärds- och arbetsmarknadsnämnden. Närmaste chef är enhetschef IFO:s myndighetsenhet.
Anställningen tillsätts under förutsättning att erfoderliga beslut tas.
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
...kort
Sveriges Lantbruksuniversitet
Lomma
Skills i Mälardalen AB
Enköping
Packsize är ett välmående entreprenörsföretag med snabb utvecklingstakt som jobbar med ny och rolig teknik. Vi är världsledande inom konceptet ”on demand packaging” och vi utvecklar smarta maskiner för våra kunder på den globala marknaden. Genom att göra varje enskild fraktlåda mindre bidrar vi till minskat CO2-utsläpp och en hållbar förpackningsprocess. Idag levererar vi maskiner till några av USA:s största E-handelsföretag. Riktigt spännande projekt!
Packsize har sedan många år en global position inom utveckling och tillverkning av smarta och avancerade förpackningsmaskiner. I Enköping är vi ett komplett R&D-team och här finns även företagets enda egna tillverknings-site. Vi är ett globalt tillväxtföretag med över 1000 medarbetare, varav 120 arbetar i Enköping.
Din roll? Som Project Manager tillhör du Engineering-teamet och du får leda projekt av olika karaktär, från mindre omfattande till stora, globala projekt med utveckling av helt nya maskinprogram. Rollen innebär många olika kontaktytor, så som management, Product Management, R&D HW/SW, Produktionsteknik, Inköp, Produktion och Försäljning. Du jobbar nära marknaden och kommer att ha kontakt med våra kunder för att förstå deras behov och förväntningar. Vårt HK ligger i Salt Lake City och rollen innebär även en hel del kontakt med dina kollegor i USA.
Exempel på arbetsuppgifter är:
- Projektplanering
- Leda projektmöten med globala funktioner, stakeholder management
- Ansvara för projektbudget, ekonomisk rapportering och uppföljning
- Resurshantering
- Kravhantering
- Riskhantering och riskbedömning för våra projekt
- Bidra till utveckling av teamet och våra processer
- Säkerställa överlämningar från/till angränsande avdelningar och funktioner
- Vara med och bygga vår kultur utifrån våra visioner och värderingar
Vem är du? Vi söker en kommunikativ, lösningsfokuserad och relationsskapande Project Manager. I botten har du en akademisk ingenjörsexamen inom teknik eller industriell ekonomi. Du har minst 5 års erfarenhet av att leda komplexa och tvärvetenskapliga projekt, gärna från utveckling av serietillverkade produkter, t.ex. maskiner eller fordon. Vi tror att det är bra med erfarenhet av hela kedjan från konceptutveckling, kravhantering, prototypbyggande, konstruktion, test till industrialisering, men det är inte ett krav. Du är van att jobba i en internationell miljö och du har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Som person är du tydlig i din kommunikation och du är en positiv relationsbyggare. Du är van att göra prioriteringar och du är en trygg och säker beslutsfattare, även vid kritiska situationer.
Vi erbjuder ett kul jobb för dig som älskar häftig teknik, avancerade maskiner och en kultur som andas utveckling, samarbete och framtidstro. Här får du jobba i ett prestigelöst team där vi hjälper varandra att nå våra mål. Så söker du en utvecklande arbetsmiljö som inkluderar avancerad teknik, kunniga och positiva medarbetare och delaktighet i utveckling av högteknologiska produkter och våra processer, är detta jobbet för dig. Varmt välkommen till gänget på Packsize!
Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Ansök tjänsten senast den 12 maj via www.skillsrekrytering.se Frågor om tjänsten besvaras gärna av Annika Frii på Skills Rekrytering, 070-33 55 290.
Om Packsize
Packsize är ett globalt ledande företag inom On Demand Packaging® för företag med komplexa förpackningsbehov. Ett effektivt och kostnadseffektivt förpackningssystem i kombination med en branschledande distributionsmodell löser lager- och leveransutmaningar och ger fördelar med hjälp av en specialanpassad lösning som inkluderar hårdvara, mjukvara, slitdelar och tjänster.
Packsize fokuserar på hållbara förpackningar i rätt storlek med hjälp av On Demand Packaging®. Detta ger kunderna möjlighet att skapa sina egna specialanpassade förpackningar för varje beställning, på sina egna anläggningar. Den här intelligenta förpackningsprocessen resulterar i mindre avfall, lägre leveranskostnader, färre produktskador och ökad kundnöjdhet. Företag inom en rad olika branscher använder On Demand Packaging® från Packsize, inklusive försäljning/e-handel, möbler, köksskåp/skåptillverkning, tryckreklam och tillverkning. Packsize är verksamma i fler än 25 länder.
...kort
Vi söker C-Chaufförer inom återvinning i Flemingsberg- Heltid!
Simplex Bemanning AB
Huddinge
Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Flemingsberg. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt.
Om jobbet:
Du kommer att arbeta med att samla in återvinningsmaterial i Flemingsberg. Som renhållningschaufför förekommer även mycket jobb utanför lastbilen där det kan tillkomma tunga lyft vilket kräver att du är fysiskt aktiv.
Vi söker dig som är redo att arbeta som C-chaufför åt ett återvinningsföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av köra tyngre fordon, gärna lastbil med baklastare.
Arbetsuppgifter:
- Framföra fordonet på ett säkert sätt
- Lasta återvinningsmaterial med hjälp av baklastare
- Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk
- Hantera hushållssopor
- Hantera glas, plast och metall återvinning
Om dig:
Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du besitter god kunskap inom återvinning och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du ska vara noggrann, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Är du van vid att ta egna initiativ och drivs av att ha många bollar i luften så ser vi det som extra meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer:
- Ansvarstagande och prestigelös
- C-Körkort samt YKB
- Kunna tala och skriva svenska
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom återvinning och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande.
Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00.
Lön enligt kollektivavtal. God ersättning.
Om oss:
Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara.
Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter.
Välkommen till Simplex!
...kortJobfind söker pedagogiskt stöd, deltid eller heltid
Jobfind Sverige AB
Umeå
Workz Sweden AB
Malmö
Är du redo för att ta ditt första steg mot en meningsfull karriär? Hos oss får du chansen att vara en del av ett företag som brinner för att skydda människor mot brandrisker och andra faror. Samtidigt kommer du att ha möjlighet att växa och utveckla dina färdigheter inom försäljning. Utforska en spännande position som kommer att väcka en gnista av passion inom dig och sätta dig på vägen mot framgång!
Om företaget:
Presto stöttar företag och organisationer i att skydda sina verksamheter mot brand och olyckor. Genom nära samarbete med våra kunder utformar vi skräddarsydda lösningar som effektivt minimerar riskerna för brand och olyckor. Detta uppnår vi genom att erbjuda expertrådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och en service i världsklass.Att vara en del av Presto innebär att du aktivt bidrar till att göra skillnad. Tillsammans med våra kunder är vi engagerade i att rädda liv. Trots olika bakgrund och erfarenhet delar vi på Presto en gemensam drivkraft att växa och att arbeta som ett samspelt lag. Vår kollektiva insats fokuserar på att inte bara skydda företag, utan också att skapa säkrare miljöer där människors liv kan räddas.
Vi söker dig: Vi söker entusiastiska och energiska individer som är redo att ta ett kliv inom försäljningsvärlden. Om du är en person med en stark drivkraft för utvecklingoch värdesätter lagandan, då är du precis den vi letar efter. Vi tror på att arbeta tillsammans mot både individuella och gemensamma mål, och vi söker teammedlemmar som delar den synen. Hos oss är energi och samarbete nyckeln till framgång.
Om tjänsten: I din nya roll kommer du att vara en viktig del för att se till att våra kunder har bästa möjliga brandskydd.Det handlar om att marknadsföra och främja våra produkter eller tjänster. Målet är att få fler människor att köpa och bli intresserade av det vi erbjuder.
Du kommer vara ansvarig för våra försäljningskampanjer, där du kommer att arbeta medbearbetning av nya kunder och bygga upp en kundstock. Arbetet utgår från kontoret och du kommer arbeta mycket med telefon, mejl och interna system.
Du kommeratt vara en nyckelperson för att se till att vi ger högkvalitativt brandskydd samtidigt som vi marknadsför oss på ett framgångsrikt sätt. Ditt fokus på att göra kunderna nöjda och öka försäljningen kommer att vara väldigt viktigt för att vi ska fortsätta vara en pålitlig partner inom brandskyddsbranschen.Praktisk information: Start: OmgåendeOmfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningArbetstider: Måndag-fredag 8-17Adress: Östergatan 20, Malmö 211 25Tack för att du överväger att bli en del av Presto. Om du vill lära dig mer om oss på Workz och hur vi skapar meningsfulla arbetsmöjligheter, besök vår webbplats här. För frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på rekrytering@workz.se. Vi ser fram emot att höra från dig och möjligheten att välkomna dig till Presto-teamet!
...kortVi söker C-Chaufförer inom distribution till sommarjobb i Spånga
Simplex Bemanning AB
Stockholm
Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Spånga. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt.
Perioden för arbetet gäller under sommaren mellan V.22-V.35 med en stor chans till förlängning. Kan man inte arbeta hela perioden är det också av intresse.
Om jobbet:
Tjänsten är en heltidstjänst med arbete dagtid. Du kommer att arbeta med distribution och leverera gods till butiker och återförsäljare.
Vi söker dig som är redo att jobba heltid som C-Chaufför åt ett transportföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Du ska leverera med ett leende på läpparna och hålla ditt tidschema.
Du kommer att ha chansen att utvecklas och arbeta för ett företag som är ett utav de största i sin bransch.
Arbetsuppgifter:
- Framföra fordonet på ett säkert sätt
- Ansvara för godset i bilen
- Leverera med ett leende på läpparna
Om dig:
Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du uppskattar ett högt arbetstempo, kan ta dig an olika uppgifter inom yrket och ha god kunskap inom logistik och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Kvalifikationer:
- Positiv och prestigelös
- C-Körkort samt YKB
- Kunna tala och skriva svenska
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom distribution och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande.
Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00.
Lön enligt kollektivavtal. God ersättning.
Om oss:
Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara.
Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter.
Välkommen till Simplex!
...kortHELTID/DELTID på "Joys Foodbar"
Joys Foodbar AB
Uppsala
NU SÖKER VI EN NY STJÄRNA TILL VÅRT DREAM-TEAM PÅ JOY'S!
Vi söker dig som kan tillföra det där lilla extra, och som vill utvecklas - både professionellt men också på ett personligt plan. Vi söker dig som kan se sig själv även i framtiden hos oss på Joys!
Vi söker dig med stor personlighet som gillar att umgås, prata och arbeta med människor. Du ska ha förmågan att arbeta i ett högt tempo och med ett leende på läpparna. Du ska vara utåtriktad, glad, social och samarbetsvillig - nära till skratt och glädje. Du gillar ansvar och är uppmärksam till vad som behövs göras, men också initiativtagande till vad som kan utvecklas, förbättras och effektiviseras.
Har du erfarenhet från café, catering, restaurang är det ett plus - Max, Subway, McDonalds, Burger King eller liknande kedjor är det en stor merit.
Meriterande är det som sagt med erfarenhet från liknande arbeten, men absolut inget krav. Tror du att du skulle tycka detta vore kul? SÖK då till oss - TVEKA INTE!
Joys Foodbar är en familjär arbetsplats, där vår målsättning är att kunden ska "känna sig som hemma". Restaurangen är uppbyggd som vardagsrum, kök och bibliotek och det går en röd tråd vad gäller inredningen och känslan i hela lokalen. Som kund blir du omgående hörd, sedd och omhändertagen av våra fantastiska medarbetare som är lyhörda och uppmärksamma, och super-serviceinriktade. Varje kund är i 100% fokus och vi vill alltid lära känna våra kunder och har därför väldigt många stamkunder och ständigt återkommer. Vi älskar service, våra kunder och vårt jobb! Vi älskar att ge och bjuda på oss själva, samtidigt som vi älskar att får kunden att må bra och känna sig uppmärksammad.
Vi vill alltid ge kunden det där lilla extra och ge kunden en WOW-upplevelse som vill denna att återkomma igen.
Vi är ett fantastiskt team som alltid ställer upp för varandra och backar upp varandra i alla lägen. Teamwork och kommunikation är två måsten i vår vardag tillsammans.
För att lyckas hos oss behöver du ha ett personligt, ödmjukt och trevligt sätt, och din samarbetsförmåga och lojalitet är en av dina huvudstyrkor, och din glädjefulla personlighet smittar lätt av sig på sin omgivning, bland kollegor och till våra gäster.
Vi är ett matcafé utformad som en foodbar som i huvudsak säljer stora mängder sallader, baguetter och wraps - som vi blandar och bygger på beställning. Vi har också en del varma rätter och hemgjorda soppor. Till det brukar det bli en kaffe eller två, ofta tillsammans med något härligt bakverk. Vi har även stor frukostförsäljning, samt catering för både privat personer, men framför allt för företag.
Hos oss gäller att visa framfötterna och kunna hantera det breda sortimentet för att vara en framstående Joy's-medarbetare!
Arbetsuppgifterna är bland annat:
- Beredning av mat; sallader, baguetter, wraps mm
- Plock av leveranser
- Barristakunskaper till att göra latte, cappuccino mm (du får utbildning av oss på plats)
- Dagligt städ, samt grovstäd
- Disk
- Kassa/Kundservice
- Etablera god kontakt med nya kunder och stamkunder
- Prepp i köket
- Samarbeta med kollegor
- Ständigt lära sig nya saker
- Merförsäljning
Framför allt gäller det att kunna hantera flertalet av dessa punkter samtidigt, multitasking!
Vi söker dig som alltid strävar efter att prestera 100 %, och som alltid sätter gästerna i fokus, genom ett familjärt och personligt bemötande.
Du gillar försäljning, utstrålar arbetsglädje och brinner för kundbemötande och att glädja andra människor!
Bifoga bild.
Tjänsten kommer vi överens om men innefattar allt från deltid (50%) till heltid (100%) och arbetstiderna ligger inom ramarna av 06.00-17.00 men även kväll kan förekomma (fram till ca-20.00) och helger ca 09-18 vid överenskommelse.
Lön enligt kollektivavtalet.
SÖK NU! Tjänsten startar ganska omgående/ -eller enligt överenskommelse för en påbörjan av upplärningen. Ordinarie tjänsten startar från 1 september, men omgående start under maj för upplärning. Jobb under sommar förekommer också enligt överens.
...kortCE-Chaufförer till Dagab Bålsta
Jobandtalent Sweden AB
Stockholm
Om jobbet
Din huvudsakliga sysselsättning är att leverera livsmedel till Axfoods butiker och se till att de får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid. Du kommer att leverera både torrvaror och kyl/frysvaror i burar och på pallar som du lossar på plats hos butikerna. Det kan också hända att du vid behov hjälper till med lastning på terminalen.
Du utgår från Dagabs terminal som ligger i Bålstadit du också återvänderefter avslutat pass.
Introduktion och upplärning av rutiner och processer sker innan start.
Vem söker vi:
- Du har god erfarenhet av chaufförsarbete och kundkontakt samt hög servicekänsla
- Du är trygg med att backa till kaj med lastbil och släp
- Du har bra sinne för ordning och noggrannhet
- Då arbetet kan vara fysiskt krävande ser vi gärna att du tar hand om din hälsa och har god fysik så du kan arbeta ergonomiskt korrekt.
- Vikt kommer även att läggas vid dina övriga personliga egenskaper
Arbetstider:
Vi ser helst att du kan vara flexibel med vilka dagar och tider du kan arbeta, för att kunna stötta upp där behovet är som störst. (Kan eventuellt bli rullande schema)
Generellt schema för närlivs distribution:
Måndag 07.00-16.00, Tisdag-fredag 06.00-16.00, Varannan Måndag ledigt.
Generellt schema för allivs (fjärr) distribution:
Rullande schema förlagt på dygnets alla timmar.
Krav:
- CE-körkort
- Giltigt YKB
- ADR 1.3
- Truckkort
- Du kan utan hinder förstå, prata och läsa svenska
Meriterande:
- Minst 6 månaders daglig körning av tung lastbil med släp
- Tidigare erfarenhet av livsmedels distribution
Tillsättning:
Du börjar som anställd hos Job&Talent med stor möjlighet att gå över i anställning direkt hos Dagab.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökningar tas endast emot via denna annons.
Kontroll av belastningsregister kommer att utföras för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten
Varmt välkommen med din ansökan!
...kortJobb annonser i hela sverige.