Orders & After Sales Suppport Manager
Swegon Group AB
Vara
Med vår nyinrättade roll Orders & After Sales Support Manager får du en unik möjlighet att forma och driva utvecklingen av vår eftermarknadsaffär med fokus på att främja affärsmässiga ochlångsiktigt hållbara lösningar.
Du kommer i den här rollen arbeta med
- strategisk utveckling av reservdelsaffären
- delta i projekt som eftermarknadsansvarig
- artikel masterdata processen för reservdelar i affärssystemet M3
- leverantörsprognoser och försörjningsupplägg för reservdelar
- analyser av reservdelsportfölj i syfte att säkerställa relevans utifrån marknadsbehov
- utveckling av orderprocessen
Utöver ovan nämna arbetsuppgifter har du personalansvaret för ett dedikerat och välfungerande team av 4 personer. Rapportering sker till Supply Chain Manager. Du kommer ha många samarbetsytor inom företaget.
Din profil
För att lyckas i den här rollen behöver du vara analytisk, ha ett strukturerat arbetssätt, ett affärsmässigt tänk och förmågan att se alternativa lösningar för att uppnå resultat.
Vi söker efter dig som har arbetat i liknande processer tidigare, kanske söker du en utmaning inom ett nytt spännande företag eller är redo att ta på dig en ledande roll inom ditt specialistområde. En högskoleutbildning inom teknik-/logistikområdet är meriterande, likaså kunskaper inom affärssystem tex Infor M3. Du bör ha vana av att utveckla och implementera processer i en verksamhet.
Som ledare är du en kulturbärare som visar vägen för beteende och moral och lever våra värderingar på ett föredömligt sätt. Genom ditt ledarskap fångar du upp förbättringar och engagerar ditt team till att uppnå era gemensamma mål.
Du behöver vara en god kommunikatör som behärskar både svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Vi erbjuder
På Swegon arbetar vi med att skapa världens bästa inomhusklimat som får människor att trivas och må bra - feel good inside. Vi har högt satta mål i vårt hållbarhetsarbete, i att erbjuda de mest energieffektiva produkterna, främja jämställdhet och att bli co2 neutrala, och har en tydlig transparens i vårt arbete. Vi erbjuder spännande utmaningar i en global miljö med kompetenta kollegor och en kultur präglad av våra värderingar; ”Customer Empathy, Trust och Commitment”, som genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi fattar och hur vi agerar mot varandra. På Swegon har vi en öppen och flexibel organisationskultur med korta beslutsvägar, gott om utvecklingsmöjligheter och är måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med ditt privatliv. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, välkomnar sökande med olika typer av bakgrund och eftersträvar mångfald och jämställdhet.
Om Swegon Group Swegon Group, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör för ett hälsosamt inomhusklimat, med lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 17 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har ca 3000 anställda och har 2022 en omsättning på ca 6 miljarder SEK.
Kontaktinformation Välkommen med din ansökan via www.swegon.se/jobb. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-05-26. För mer information om tjänsten, kontakta Andreas Liljeskog, Supply Chain Manager, andreas.liljeskog@swegon.se
...kortVivant Omsorg AB
Degerfors
OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte.
Trygga Barn familjehemsverksamhet är en innovativ familjehemsverksamhet som tar emot barn från hela Sverige som har upplevt någon form av våld under uppväxten och som är i behov av att placeras utanför hemmet.
Vi är i en expanderingsfas och vi söker nu personer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj och förstärkt jour- och familjehem. Den senaste forskningen har visat på att barn med psykosocial problematik får bättre förutsättningar om de placeras i behandlingsfamiljer än på HVB och SiS. Där av vill vi utöka med fler familjer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj!
I uppdraget som behandlingsfamilj söker vi dig som har följande:
- Du som är utbildad socionom/behandlingspedagog eller har liknande utbildning av socialt arbete.
- Du har erfarenhet av någon form av behandlingsmetod. exempelvis ACT, MI, RBP, miljöterapi, TMO, KBT eller DBT.
- Du har möjlighet att ta tjänstledigt under en längre period och vara hemmavarande på heltid
- Vi söker dig som är ensamstående, är ett par, har djur, har inga djur, har hemmavarande barn och har inte hemmavarande barn. Vi tar emot ansökningar från alla familjekonstellationer
- Vi söker dig som kan ta emot barn och unga med någon av följande problematik: beroendeproblematik och begynnande beroende samt användning av narkotika/alkohol, ungdomar i kriminalitet och gängkriminalitet, ungdomar med psykisk ohälsa och självskadebeteende, ätstörningar eller traumadiagnoser eller barn och unga som omfattas av LSS. Vi matchar målgruppen utifrån det uppdragsområde som du vill ta dig an!
- Uppdraget är under cirka ett års tid. Oftast kan du återgå till arbetet när uppdraget har stabiliserats
- Du kan erbjuda barnet ett eget rum.
I uppdrag som behandlingsfamilj erbjuds du följande:
- Kontinuerlig handledning av utbildade konsulenter
- Familjebehandling med fokus på relationsskapande mellan det placerade barnet och familjehemmet
- Barnombud till barnet och avlastning i uppdraget
- Relevanta utbildningar för familjehemsuppdraget
- En projektanställning under tiden du är hemmavarande på heltid som kompenserar ditt inkomstbortfall. I lönen ingår betald semester, pension och du omfattas av våra kollektivavtal
- Arvode för uppdraget som familjehem som ersätts utöver din lön
- Omkostnadsersättning för kostnader som rör barnet
Vi utreder alla våra familjehem enligt Socialstyrelsens riktlinjer. Du kommer även lämna in registerutdrag från Kronofogden, socialregistret, Polismyndigheten, Skatteverket, Försäkringskassan och LOB från Transportstyrelsen. Utredningsperioden tar cirka 1-2 månader och därefter kan en placering ske. Vi kommer även inhämta referenspersoner samt utföra ett hembesök.
Ansökan
Vid ansökan ska du skicka ett CV och skriva ett personligt brev och svara på följande frågor:
Berätta lite kort om din nuvarande livssituation?
Vad är din anledning till att du vill ta uppdrag som behandlingsfamilj?
Har du egna erfarenheter av en traumatisk uppväxt? Om ja, har du bearbetat detta?
Vilka tidigare erfarenheter har du av socialt arbete samt behandlingsarbete?
Har du tidigare varit jour- och familjehem? Då ser vi gärna att du kontaktar den kommun som har utrett dig och begär ut tidigare utredning samt nämndgodkännande. Berätta gärna lite kort om vilken målgrupp du tidigare har tagit emot!
Har du förmåga till självmedvetenhet och kan erhålla feedback?
Vad tror du skulle vara den största utmaningen för familjehemsuppdraget?
Har du tidigare blivit dömd eller polisanmäld för något brott som regleras i Brottsbalken kapitel 3, 4 eller 6?
Kan du erbjuda barnet ett eget rum?
Ditt personliga brev samt CV ska sedan skickas till ansvarig verksamhetschef. Vid ofullständig ansökan kommer vi inte återkoppla.
Rekrytering sker löpande.
Vi undanber alla olika typer av rekryteringsbolag i rekryteringsprocessen.
Redovisningsansvarig till Ekonomiavdelningen
Håbo kommun
Håbo
Kvalitets- och hållbarhetschef till Elvaco
EMAJSI AB
Kungsbacka
Vi växer ständigt och letar nu efter en Kvalitets- och hållbarhetschef till vårt kontor i Kungsbacka.
Bli en del av vårt team och bidra till att forma framtiden för Smart Metering!
DITT UPPDRAG
Du kommer att arbeta i ett företag känt för sin höga tekniska kompetens och familjära atmosfär och du kommer att vara en del av ett team som driver utvecklingen inom IoT för energieffektiviseringsbranschen.
Du kommer ansvara för att leda det övergripande kvalitets- och hållbarhetsarbetet på Elvaco. Som ansvarig för Elvacos kvalitet och hållbarhet kommer du att övervaka och hantera kvalitetssäkringssystem och processer tillsammans med hållbarhet utifrån alla aspekter (socialt, miljömässigt och ekonomiskt).
Du kommer att vara samordnare, koordinator och rådgivande i frågor och problem som berör kvalitet och hållbarhet. Du kommer att arbeta nära och tillsammans med chefer från alla avdelningar. Ni tillsammans ansvarar för att säkerställa att alla avdelningar har rätt förutsättningar för att utveckla, hantera och lösa uppgifter relaterade till kvalitet och hållbarhet.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Driva och utveckla kvalitet- och hållbarhetsagendan, från strategi till implementering.
- Uppdatera och implementera ledningssystemet och säkerställa att det efterlevs inom organisationen.
- Driva och hantera kontinuerliga förbättringsprojekt och ISO-relaterade aktiviteter.
- Samordnare och ansvarig för "Kvalitetsforumet", bestående av medlemmar från alla avdelningar på Elvaco.
KRAV
Du är:
- En lagspelare och du är van vid att interagera med andra medarbetare och kollegor från olika avdelningar.
- Bra på att förklara och få dina medarbetare att förstå och bidra.
- Driven, gillar när saker händer och driver utvecklingen framåt.
- Nyfiken på att lära dig nya saker och du gillar att lösa problem.
- Bra på att sätta prioritetsordning.
- Detaljorienterad, strukturerad och välorganiserad.
Du har:
- Ingenjörsbakgrund.
- IT-kunskaper, särskilt i Office365 och Excel.
- Uppvisad och hög förmåga i att skapa presentationsmaterial.
- God kunskap och intresse för kvalitet och hållbarhet.
- Uppvisade färdigheter inom förändringsledning och processutveckling.
- Uppvisade ledaregenskaper.
- Stark kommunikationsförmåga, internt såväl som externt.
- Stark förhandlingsförmåga och affärsförståelse.
- Svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
Nice to have:
- Power BI
ELVACO ERBJUDER
- En anställning i ett företag med hög teknisk kompetens och som är tekniskt långt fram i sin bransch.
- Att vara en del av ett "litet" företag med en familjär atmosfär och känslan av att man alltid är nära där saker händer.
- Styrkan i att Elvaco är en del av en större koncern.
- Roliga och innovativa produkter och ett företag med miljötänk.
- Ett företag som investerar och värdesätter de anställdas hälsa; privat sjukvårdsförsäkring för alla anställda, friskvårdsbidrag på 5000 kr per år, 1 timme/vecka att användas under arbetstid till träning och friskvård samt möjlighet att vara en del av Elvaco Movement Club.
- Brett utbud av intressanta karriärval inom företaget.
- En uppskattad arbetsmiljö och vi gör mycket roligt tillsammans.
Plats: Kungsbacka
Varaktighet och arbetstid: Heltidsanställning och tillsvidareanställning.
ELVACOS VÄRDERINGAR
- Vi sätter kunden i fokus och är enkla att göra affärer med.
- Vi är innovativa och strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för våra kunder.
- Vi är effektiva i allt vi gör för att minimera resursanvändningen.
- Vi är pålitliga och vi finns här idag och i framtiden.
ELVACO
Är du redo att bli en del av en branschledare med nästan 40 års erfarenhet?
Vi är Elvaco, ett svenskt företag specialiserat på Smart Metering produkter och tjänster, kända för våra högkvalitativa lösningar. Vår globala räckvidd spänner över 2000+ företag inom sektorerna fjärrvärme, vatten, fastigheter, el och gas. På Elvaco är vi mer än bara ett teknikföretag; vi är teknikagnostiker på ett uppdrag. Vi brinner för öppna mätarstandarder och är stolta över att leverera innovativa och pålitliga lösningar som gör det möjligt för våra användare att ta kontroll över sin energidata.
Våra partners, både lokala och globala, litar på att vi levererar excellens och våra slutkunder, energibolag och fastighetsbolag litar på att vi formar en hållbar framtid.
Med huvudkontor i Kungsbacka, Sverige, ett kontor i Ansbach, Tyskland och som en del av Bemsiq Group, helägt av Investment AB Latour, ett Nasdaq OMX-noterat företag med ett börsvärde på ~12 miljarder EUR, är vi redo för innovation och tillväxt.
Bli en del av vårt team med över 70 medarbetare i Skandinavien och Europa, och låt oss tillsammans forma framtiden för Smart Metering.
https://www.elvaco.com/
I denna rekrytering samarbetar Elvaco med Emajsi.
Vänligen kontakta Johanna Haraldsson, johanna.haraldsson@elvaco.se, +46709950595 för ytterligare frågor.
Vi ser fram emot din ansökan!
...kortFriab individ & familj AB
Helsingborg
Om Friab
Vi verkar för att förändra livet för barn, unga och vuxna som behöver omsorg, omtanke och behandling som leder till positiv förändring. Med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar vi för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.
Om tjänsten
I rollen som kvalitetscontroller kommer du arbeta både på koncernnivå med att stärka vårt kvalitativa arbete och regelefterlevnadsamt driva kvalitetsarbetet på verksamhetsnivå. Du kommer driva både övergripande utvecklingsarbete och även stötta våra verksamheter med operativa frågor på plats eller på distans. I uppdraget ingår även trendspaning och att bevaka forskning och utveckling inom området.
Tjänstenär en viktig resurs för att driva och medverka till att utveckla våra verksamheter. Ditt arbete är både strategisk och operativt och du kartlägger processer, analyserar, undersöker, planerar, utbildar och utformar nya rutiner.
Du kommer att ha en nyckelroll i att utveckla och säkerställa en god kvalitet och regelefterlevnad inom alla våra verksamheter. Du kontrollerar, analyserar och upprättar rapporter och redovisar resultat . Som kvalitetscontroller är du en del i ledningsgruppen och kommer att arbeta nära andra stödfunktioner och våra verksamheter.
Arbetsuppgifter
- Säkerställa hög regelefterlevnad och kvalitet inom de olika verksamhetsområdena, på både övergripande nivå och på enskilda verksamheter i enlighet med allmänna råd, lagstiftning, föreskrifter och avtal.
- Utveckla, planera och genomföra interna revisioner, egenkontroller, analysera och upprätta rapporter samt redovisa resultat
- Stöd till chefer på olika nivåer
- Utveckla och förvalta ledningssystemet för systematiskt kvalitetsarbete
- uppdatera och kvalitetssäkra gemensamma rutiner och arbeta för att implementera dessa
- Organisera och leda övergripande utvecklingsprojekt med fokus inom kvalitetsområdet
- Omvärldsbevakning och analyser inom verksamhetsområdena och kvalitetsarbetet för att hålla oss uppdaterade med nyheter och senaste forskningen inom området.
- Utveckla och bygga processer och följa upp dem
- leda arbetet kring utredningar och händelseanalyser
- Verksamhetsutveckling
- Fortbilda och handleda i bla systematiskt kvalitetsarbete och metodarbete genom tex workshops, nätverksgrupper och utbildningar.
Om dig
Du har en gedigen erfarenhet av arbete inom vård och omsorg antingen i en liknande roll eller som ledare inom Individ och familjeomsorgeller funktionshinderområdet.
Du är väl förtrogen med författningar, lagaroch olika styrdokument, samt har erfarenhet av förändringsarbete och av att utarbeta, förankra och leda processer som bidrar till utveckling av verksamheten. Du har god insikt och vana i att leda och organisera kvalitetsarbete.
Du är drivande och självgående i ditt uppdrag, samtidigt som du aktivt bidrar med kompetens och erfarenhetsutbyte. Du är kommunikativ och kan stå inför grupper av olika storlekar och förmedla ditt budskap. Du har lätt att anpassa dig efter situation och person för att nå fram och har en mycket god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som i skrift.
Vi söker dig som har en högskoleexamen tex socionom, beteendevetare el annan relevant utbildning som bedöms relevant för arbetet. Det är meriterande med tex utbildning inom projektledning, kvalitet och/eller verksamhetsutveckling. Du bör ha erfarenhet av kvalitetsarbete inom privat och/eller kommunal verksamhet och vara väl insatt i de lagar och riktlinjer som styr arbetet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i verksamheter som texHVB, Familjehemsvård, LSS eller personlig assistans.
Arbetet är mångfacetterat och du har många kontaktytor, vilket ställer krav på god social och kommunikativ förmåga. Du är flexibel, strukturerad och problemlösande med analytisk förmåga samt utvecklingsorienterad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Körkort är ett krav.
Våra verksamheter finns representerade på flera orter runtom i landet så resor, både över dagen och med övernattning är en naturlig del av arbetet. Detta gör även att placeringsort är mindre viktigt.
Sök tjänsten senast 2024-05-23. Rekrytering kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden. Som ett led i rekryteringsprocessen kommer även personlighetstester att tillämpas. Den som erbjuds anställning krävs enligt lagen om registerkontroll utdrag ur rikspolisstyrelses belastningsregister.
...kortSommarvikarier/timanställda sökes till kvinna på Södermalm
Stil Assistans AB
Stockholm
Ekonomiadministratör till internationell kund i Malmö!
Poolia Sverige AB
Malmö
Eterni Sweden AB
Gnosjö
Har du sedan tidigare erfarenhet av arbete som verktygsmakare eller teknisk utbildning och kunskap inom CAM-beredning?
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en verktygsmakare som gillar att ha varierande arbetsuppgifter. Du kommer att jobba som verktygsmakare men även vara maskinoperatör vid behov. Ett spännande jobb med goda möjligheter till personlig utveckling.
En mycket spännande och trevlig metallindustri i Gnosjö.
Arbetstiden är förlagd på dagtid med start omgående.
PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Du har sedan tidigare erfarenhet av arbete som verktygsmakare eller gått teknisk utbildning där du utbildat dig inom CAM-beredning. Som person är du kommunikativ, samarbetsvillig och social. För att lyckas i denna tjänst behöver du vara flexibel och vara öppen för förändring.
Tjänsten som verktygsmakare är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund i Gnosjö. Det finns goda möjligheter till anställning hos företaget.
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
...kortKundtjänstmedarbetare till Sotargruppen i Vara!
Performiq AB
Vara
Vill du arbeta som personlig assistent i Skellefteå under sommaren?
Humana AB
Skellefteå
Söker du världens roligaste sommarjobb? Vi på Humana söker just nu flera nya personliga assistenter i Skellefteå som vill jobba under sommaren 2024!
Om tjänsten
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att hjälpa kunden med allt som uppstår i dennes vardag. Det är kundens individuella behov som styr arbetsdagen och arbetet kan till exempel vara hjälp vid förflyttning, personlig hygien, träning och kommunikation samt vardagssysslor och aktiviteter utanför hemmet.
För att trivas som personlig assistent är det viktigt att det finns bra personkemi mellan assistenten och kunden. Varje kund är unik och det är kundens individuella behov som styr vad du ska göra och hur arbetstiderna ser ut. Under rekryteringsprocessen kommer vi därför ta reda på mer om dig och vem du är för att ha möjlighet att hitta en ömsesidig matchning mellan dig och kund. Du kommer under rekryteringsprocessen bli informerad hos vilken/vilka kunder du kommer arbeta hos och hur arbetsrutinerna ser ut där.
Alla våra assistenter får introduktion i yrket och hos den kunden de ska jobba hos.
Vem är du?
Vi söker dig som är bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang, som är van vid att ta ett stort ansvar och anpassar dig efter nya situationer. Det är inget krav på tidigare erfarenhet som personlig assistent, men har du erfarenhet inom vård eller assistans är det meriterande.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad
Som sommarvikarie kommer du arbeta på schema hos någon eller några av våra kunder. Arbetstiderna varierar efter varje kunds behov, men det är ofta varierande dag, kväll, natt, vardag och helg. Vi matchar din tillgänglighet med kundens behov och sätter där efter upp ett schema. Beskriv gärna eventuella önskemål om arbetstider i din ansökan. Anställningsformen timanställning tillämpas.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Vad händer nu?
Under rekryteringsprocessen informeras du om vilken/vilka kunder du är aktuell hos och hur arbetsrutinerna ser ut mer specifikt. Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Din ansökan kommer läsas av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Vikariepool
Är du intresserad av ett extrajobb redan nu så finns det stora möjligheter att vara anställd i vår vikariepool. Att vara en del av vår vikariepool innebär att du är anställd som vikarie hos oss och kommer få möjlighet att arbeta hos våra kunder vid bemanningar, till exempel när ordinarie personal är sjuk eller ledig. Vi har alltid behov av bra vikarier så vill du även efter sommaren ha extrajobb så är vikariepoolen en bra möjlighet.
Att tänka på inför din ansökan
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.
För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år så måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid varierar. Du beställer enkelt med Bank-id via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning//
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Välkommen med din ansökan!
Vivant Omsorg AB
Degerfors
OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte.
Trygga Barn familjehemsverksamhet är en innovativ familjehemsverksamhet som tar emot barn från hela Sverige som har upplevt någon form av våld under uppväxten och som är i behov av att placeras utanför hemmet.
Vi är i en expanderingsfas och vi söker nu personer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj och förstärkt jour- och familjehem. Den senaste forskningen har visat på att barn med psykosocial problematik får bättre förutsättningar om de placeras i behandlingsfamiljer än på HVB och SiS. Där av vill vi utöka med fler familjer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj!
I uppdraget som behandlingsfamilj söker vi dig som har följande:
- Du som är utbildad socionom/behandlingspedagog eller har liknande utbildning av socialt arbete.
- Du har erfarenhet av någon form av behandlingsmetod. exempelvis ACT, MI, RBP, miljöterapi, TMO, KBT eller DBT.
- Du har möjlighet att ta tjänstledigt under en längre period och vara hemmavarande på heltid
- Vi söker dig som är ensamstående, är ett par, har djur, har inga djur, har hemmavarande barn och har inte hemmavarande barn. Vi tar emot ansökningar från alla familjekonstellationer
- Vi söker dig som kan ta emot barn och unga med någon av följande problematik: beroendeproblematik och begynnande beroende samt användning av narkotika/alkohol, ungdomar i kriminalitet och gängkriminalitet, ungdomar med psykisk ohälsa och självskadebeteende, ätstörningar eller traumadiagnoser eller barn och unga som omfattas av LSS. Vi matchar målgruppen utifrån det uppdragsområde som du vill ta dig an!
- Uppdraget är under cirka ett års tid. Oftast kan du återgå till arbetet när uppdraget har stabiliserats
- Du kan erbjuda barnet ett eget rum.
I uppdrag som behandlingsfamilj erbjuds du följande:
- Kontinuerlig handledning av utbildade konsulenter
- Familjebehandling med fokus på relationsskapande mellan det placerade barnet och familjehemmet
- Barnombud till barnet och avlastning i uppdraget
- Relevanta utbildningar för familjehemsuppdraget
- En projektanställning under tiden du är hemmavarande på heltid som kompenserar ditt inkomstbortfall. I lönen ingår betald semester, pension och du omfattas av våra kollektivavtal
- Arvode för uppdraget som familjehem som ersätts utöver din lön
- Omkostnadsersättning för kostnader som rör barnet
Vi utreder alla våra familjehem enligt Socialstyrelsens riktlinjer. Du kommer även lämna in registerutdrag från Kronofogden, socialregistret, Polismyndigheten, Skatteverket, Försäkringskassan och LOB från Transportstyrelsen. Utredningsperioden tar cirka 1-2 månader och därefter kan en placering ske. Vi kommer även inhämta referenspersoner samt utföra ett hembesök.
Ansökan
Vid ansökan ska du skicka ett CV och skriva ett personligt brev och svara på följande frågor:
Berätta lite kort om din nuvarande livssituation?
Vad är din anledning till att du vill ta uppdrag som behandlingsfamilj?
Har du egna erfarenheter av en traumatisk uppväxt? Om ja, har du bearbetat detta?
Vilka tidigare erfarenheter har du av socialt arbete samt behandlingsarbete?
Har du tidigare varit jour- och familjehem? Då ser vi gärna att du kontaktar den kommun som har utrett dig och begär ut tidigare utredning samt nämndgodkännande. Berätta gärna lite kort om vilken målgrupp du tidigare har tagit emot!
Har du förmåga till självmedvetenhet och kan erhålla feedback?
Vad tror du skulle vara den största utmaningen för familjehemsuppdraget?
Har du tidigare blivit dömd eller polisanmäld för något brott som regleras i Brottsbalken kapitel 3, 4 eller 6?
Kan du erbjuda barnet ett eget rum?
Ditt personliga brev samt CV ska sedan skickas till ansvarig verksamhetschef. Vid ofullständig ansökan kommer vi inte återkoppla.
Rekrytering sker löpande.
Vi undanber alla olika typer av rekryteringsbolag i rekryteringsprocessen.
Fältsekreterare till Förebyggandeenheten Hisingen
GÖTEBORGS KOMMUN
Göteborg
Randstad AB
Göteborg
Arbetsbeskrivning
Vi söker ständigt efter personer som är serviceminded, tycker det är spännande och intressant med IT men som framförallt brinner för att hjälpa användare i sin vardag! Söker du din första möjlighet inom IT eller kanske har erfarenhet av IT-support sedan tidigare? Isåfall ser vi fram emot din ansökan för att bli del av vårt nätverk i Göteborg och finnas redo när rätt möjlighet dyker upp. Framförallt har vi uppdrag inom 1st line support men har även spännande möjligheter inom 2nd och 3rd line.
I rollen som 1st line support kommer du att supporta användare inom organisationen med diverse IT-relaterade problem. Dina primära arbetsuppgifter innebär att du supporterar användarna både via telefon och ett ärendehanteringssystem.
För att du ska trivas i rollen som 1st line support tror vi att du brinner för att vilja lösa problem för organisationens användare, antingen via telefon eller ärendehanteringssystem. Du tycker att det ska bli spännande och roligt att jobba i en IT miljö som hela tiden behöver utvecklas och förbättras. Du har ett genuint intresse av att vilja hjälpa både kollegor och användare till att göra ett bra jobb och för att nå uppsatta mål. Strukturer och noggrannhet är en självklarhet för dig liksom att kunna ha flera bollar i luften samtidigt.
- Språkmässigt är svenska och engelska ett krav och franska eller tyska i tal och skrift är starkt meriterande.
- Har du tidigare erfarenhet från IT-support är det starkt meriterande.
Sista ansökningsdatum 2024-05-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
- Du ingår i ett 1st line team som dagligen har nära kontakt med andra team såsom Backoffice, Systemadministration och en Driftavdelning för att så snabbt och effektivt som möjligt kunna hjälpa användarna.
- I flera av våra uppdrag arbetar du i en Windowsbaserad miljö med Azure, Office 365 och Remote/RDS-app samt i en mängd andra branschrelaterade system.
Kvalifikationer
För 1st line support söker vi dig som:
- Besitter god teknisk förståelse av hård- och mjukvara.
- Starkt meriterande om du har erfarenhet av 1st line support sedan tidigare (Windows, Office 365, Active Directory).
- Språkmässigt är svenska och engelska ett krav och franska eller tyska i tal och skrift är starkt meriterande.
- Vi söker dig med som är service-minded, stark problemlösningsförmåga och med stort IT intresse.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward....kort
Randstad AB
Lund
Arbetsbeskrivning
Randstad Digital söker nu efter en junior utvecklare som besitter kunskap inom C, Linux och Python till ett väletablerat och växande företag i Lund. I denna roll kommer du att arbeta i ett drivet team som tillsammans arbetar framåt för att uppnå bästa möjliga resultat och kvalitet. Denna roll hos kund erbjuder en stor utvecklingsmöjlighet där man får vara med att påverka och delta i spännande projekt framåt. Brinner du för innovation, engagemang och säkerhet för att förändra dagens teknik är detta helt rätt plats för dig! I denna roll kommer du att sitta i moderna lokaler i Lund tillsammans med ett proaktivt utvecklingsteam. Du kommer att vara anställd av Randstad Digital och arbeta som konsult i denna roll hos vår kund. Randstad Digital är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Digital står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
- Utveckla inbyggda mjukvarusystem och vara en del av varje steg – från första ide till slutprodukt samt kontinuerlig utveckling efter lansering.
- Producera ren och strukturerad kod.
- Vara en aktiv deltagare i diskussion om hur man kan vidareutveckla produkten.
- Vara en del i att ständigt arbeta mot förbättringar inom dina ansvarsområden
För att bli framgångsrik i denna roll bör du vara kommunikativ och tycka om att dela din kunskap med andra. Du ska ha en stark vilja att vidareutveckla dig själv och trivs med utmaningar. Vi tror att du är flexibel och att du definitivt är en lagspelare. Om du utöver dessa kvalifikationer är analytisk, har ett strukturerat förhållningssätt och stort intresse för teknik är du kanske vår perfekta match!
Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom mjukvaruutveckling eller motsvarande
• Goda kunskaper inom C och python.
• Vana av utveckling i en Linuxmiljö
• Du behärskar engelska obehindrat i tal och skrift
Erfarenhet
Embedded COm företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward....kort
Fordonspåbyggare till Arctic Trucks Sverige
Svensk Autorekrytering AB
Göteborg
Axcell Fastighetspartner söker Arbetsledare till Luleå
AxÖ Consulting AB
Luleå
Team Lead, Software Development - Infobric Equipment & Assets
Infobric Group AB
Arboga
Vi är ett av Sveriges största SaaS-bolag somgenom innovativ teknik digitaliserar byggbranschen för att göra den säkrare, mer produktiv och mer hållbar. Hos oss blirdu en del av ett kreativtteam där du får utvecklas, ta dig an spännande utmaningar och samtidigt ha kul på vägen! Vi söker nu fler kollegorsom vill vara med på resan att digitalisera en av världens största branscheroch bidra till ett hållbart samhälle.
Är du en senior utvecklare med erfarenhet av att leda andra? Brinner du för att leverera kundnytta tillsammans med ditt team? Vi söker nu en Team Lead, Software Developmenttill vårt team på Infobric Equipment & Assets.
Det här kommer du att göra:
Som Team Lead, Software Development kommer du att ansvara för ditt utvecklingsteams välmående, framdrift och leverans samt vid behov själv bidra operativt med systemutveckling. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
- Ansvara för att driva teamets arbete med systemutveckling mot planerade deadlines och releaser
- Arbeta i nära dialog och samarbete med Product Managers, Software Architects och UX Designers
- Förmåga att förstå kravbilder för att ta fram smarta lösningar som kan brytas ned och planeras in i sprintar
- Arbeta med att coacha, utveckla och kravställa mot ditt team
- Ta tekniskt ansvar för delsystem och funktioner
- Arbeta operativt i teamet med systemutvecklingsaktiviteter såsom design, programmering och kodgranskning
Du kommer att utgå från vårt huvudkontor i Arboga med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan.
Vad söker vi hos dig:På Infobric är vi övertygande om att vi når störst framgång tillsammans. För att lyckas i rollen behöver du dela vår uppfattning och se vår gemensamma framgång som ditt främsta fokus.
- Älskar teknik såväl som människor och har erfarenhet av att leda och driva team
- Förmåga att trivas i en internationell och mångkulturell arbetsplats
- Kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska, vi har kollegor i flertalet länder med olika modersmål
- Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta på ett SaaS-bolag
- Mångårig erfarenhet som utvecklare, gärna med tekniker i vår tech stack.
Vår nuvarande tech stack:
- C#
- .NET
- SQL Server
- React
- ExtJs (Legacy)
- Gitlab
- AWS
Vad vierbjuder :
- Vara med och skapa förändring i en av världens största industrier
- Möjlighet att växa och utvecklas i ett snabbväxande techbolag som påbörjat sin internationella expansion
- Stöttande kollegor och en dynamisk och innovativ arbetsmiljö
- Flexibel arbetsmodell - du utgår från något avvåra härliga kontordär du spenderar den mesta tiden, men behöver du jobba hemma finns det möjlighet till det
- Företagsevent, after work, pingisturneringar och såklart mycket fika.Vi gillar att haroligt tillsammans!
- Bra förmånspaket – vi tar hand om dig!
Teamet du blir en del av:Inom affärsområdet Equipment & Assets digitaliserar och förenklar vi resurshanteringen av utrustning, maskiner, fordon och projekt för byggbranschen. Du blir en del av Techavdelningen, och områdetFleet .
Medarbetarnas engagemang och välmående är viktigt för oss och du kommer ha chefer och kollegor som stöttar och hjälper dig framåt. Vi är ett tillväxtbolag som ständigt utvecklas vilket gör att utvecklingsmöjligheterna för dig som kliver in i rollen är stora.
Så här söker du tjänsten
Sök enkelt med din LinkedInprofil eller bifoga CV.Vi gör löpande urval ochtjänsten kan komma atttillsättas snabbtså vänta inte med att skicka in din ansökan!
...kortVi söker efter ett flertal lagermedarbetare/truckförare på heltid till v...
Miljonbemanning AB
Stockholm
Om kunden: Vår kund är en ledande aktör inom tillverkning av innovativa lösningar för entreprenadmaskiner. Vår kund strävar efter att erbjuda högkvalitativa produkter och en effektiv service till deras kunder över hela världen. Nu söker dem efter nya engagerade och skickliga lagermedarbetare/truckförare som vill vara en del av deras team och bidra till deras fortsatta framgång.
Arbetsbeskrivning: Vi letar efter dig som är redo att ta nästa steg inom din karriär som lagermedarbetare/truckförare och för att berika ditt team med din yrkesskicklighet. Som lagermedarbetare/truckförare kommer du att arbeta självständigt med att förse dina kollegor med tillverkningsmaterial. För detta krävs det att du är väldigt noggrann när du plockar och levererar tillverkningsmaterial. Arbetsuppgifter:
- Du kommer främst att arbeta självständigt som lagermedarbetare/truckförare
- Arbeta med in-och utleverans
- Kvalitétssäkra att varor packas och levereras enligt plocklistan
- Fullfölja plocklistan inom angivna tidsramar
- Dokumentera och rapportera i affärssystemet och fraktsystem.
Profil vi eftersöker:
- Noggrann och kan räkna
- Självgående lagermedarbetare/truckförare som är lösningsorienterad
- Följa instruktioner och hålla angivna tidsramar
- En lagspelare som är ödmjuk och med en positiv attityd
- Engagerad med rätt inställning
- Erfarenhet av truckkörning och ståstaplare/ledstaplare är meriterande
- Erfarenhet av att ha arbetat i lagersystem, affärssystem eller fraktsystem
Krav:
- Truckkort A+B
- Flytande svenska
- Goda kunskaper i engelska
Meriterande:
- B-körkort
- Hjullastarkort
- Erfarenhet av affärssytemet Monitor
- Engelska, polska ellerturkiska
Arbetsomfattning och arbetstider:
- Start: Omgående (Vi kan ta även ta hänsyn till uppsägningstid för rätt person)
- Arbetstider: 7-16/8-17
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Arbetsplats: Roserberg
- Lön: Enligt kollektivavtal
Om Miljonbemanning
Vi är ett innovativt kompetensförsörjnings- och kompetensutvecklingsföretag vars mission är att aktivt arbeta för en inkluderande arbetsmarknad där alla bedöms på lika villkor och ges samma förutsättningar. Därför präglas vår företagskultur av mångfald, respekt, värdighet och inte minst integritet.
Genom vår passion för människans förmåga till lärande och utveckling samt arbetsmarknadens potential för förändring och tillväxt hjälper vi till att skapa de rätta förutsättningarna för våra konsulter att realisera sina drömmar och för våra kundföretag att nå sina mål.
Vi letar där ingen annan letar; varmt välkommen med din ansökan till Miljonbemanning.
...kortBarista till härlig miljö på Österlen
Roi Rekrytering Sverige AB
Ystad
Älskar du mötet med nya människor och brinner för god service?
Kanske har du tidigare arbetat på café eller har erfarenhet från restaurang?
Hade du trivts med att sälja magiskt gott kaffe i en förtrollande miljö och samtidigt ge gästerna en oförglömlig upplevelse?
Då har vi sommarjobbet för dig! Med möjlighet till förlängning.
Helheten på Eklaholm är underbar, på innergården skapas en klassisk medelhavs-känsla med fina växter, möbler av egen design och musik för stunden. För att skapa den perfekta upplevelsen krävs det att kaffebilen och matservering fungerar och att leveransen sköts på ett bra sätt genom de personer som arbetar här. Därför lägger vi stor vikt vid personlighet i denna rekrytering.
Vill du bli en i teamet för att få vår kaffebil och matservering i en underbar miljö att nå den fantastiska potential som finns på Eklaholm?
Karl-Fredrik och Petters Eklaholm borde ses som Skånes metropol, eller i vart fall väldigt kul att få ha sin arbetsplats där! Vi är övertygade om att en serviceinriktad och skön person kommer att trivas!
Bakgrunden är att vi på Fogarolli i många år samarbetat med Karl-Fredrik och Petter på Eklaholm, nu breddar vi fikasortimentet och matserveringen ytterligare. Sommaren står för dörren och från midsommarveckan och framåt kommer Eklaholm vara fullt med gäster och då är även vi i full gång. Upplärning och baristakurs av 3 av Sveriges bästa baristor ingår i utbildningen. Vi hoppas att just DU vill vara en del av oss i sommar!
Vi letar efter dig som…
Sätter gästens upplevelse högst på prioriteringslistan
Tycker att försäljning är lattjo lajbans
Förstår vikten av god service
Är glad och positiv
Anser att struktur och organisation är viktigt för en trevlig arbetsmiljö
Vill vara delaktig och skapa en framgångsrik mat och café-servering.
Har B-körkort, eller åtminstone enkelt kan ta dig till denna destination.
Fogarolli är…
norra Europas största kaffekedja på hjul med fortsatt höga tillväxtambitioner. I företaget ingår närmare 60 st Fogarollibilar i Sverige, Danmark och Tyskland. Vår dröm är att våra engagerade baristor ska finnas på tänkbara och otänkbara platser och skapa minnesvärda kaffeupplevelser på alla evenemang och välbesökta platser runt om i världen.
För att söka rollen…
Skicka in ansökan med en motivering varför du är den rätta genom ansökningsformuläret.
Har du några frågor kan du även kontakta Kid Hammarstrand på 076-033 13 41.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!
Anställning hos: Fogarolli på Karl-Fredrik på Eklaholm
Omfattning: Heltid/Deltid
Lön: enligt ÖK
Start: omgående – med möjlighet till förlängning för den rätta.
I tjänsten ingår baristautbildning av Sveriges bästa baristor!
...kortBesiktningstekniker Bilprovningen Torslanda
Svensk Autorekrytering AB
Kungälv
Jobb annonser i hela sverige.