Pec Sweden AB
Malmö
Dags att testa en ny karriär? Eller dags att starta din första? Vill du utvecklas och ha en trygghet på din arbetsplats?
-BRA! Då ska du fortsätta läsa här!
Hos oss på PEC har du ett mån-fre jobb , mellan 8:30-16:30.En trygg arbetsplats som funnits sedan 2003 med kollektivavtal via unionen.På PEC säljer vi tjänster och produkter till både nya kunder, passiva kunder och befintliga kunder.PEC har alltid har arbetat åt de största företagen i sina respektive branscher, så du kommer att känna till flera av varumärkena du kommer att sälja.Några av de varumärkena är tex;Fortum, Bonnier, Egmont, Allente, operatören 3 och Miljonlotteriet.Vi har även en avdelning med inkommande administrativa samtal då för 1177 Vårdguiden.
Utöver arbetet i sig, så får man med sig otroligt många nyttiga färdigheter att ha med sig livet ut!Oavsett om det är i det sociala livet, att förhandla om ett lån på banken eller söka sig vidare till nya äventyr så som att tex plugga till mäklare eller annat typ av arbete inom försäljning. Detta då vi kontinuerligt ger feedback, utbildningar inom säljteknik, retorik, och strukturuppbyggnad!På varje kontor finns det platschef och säljledare med många år inom försäljning, som stöttar, utbildar och ser till att du ska nå dina och företagets mål!Dessutom kommer du under din tid hos oss få uppleva tävlingar om allt från en lunch, middag på stan med kollegor, superpresentkort, en resa till varmare breddgrader, eller varför inte en ny TV ?
Det du kan förvänta dig hos oss på PEC är;- Fast månadslön;120,24 kr/h om du är under 24 år, vilket motsvarar en månadslön på 20,081 kr vid ett arbetstidsmått om 100%138,05kr/h om du är över 24 år, vilket motsvarar en månadslön på 23,054kr vid ett arbetstidsmått om 100%
- Utöver grundlönen har du generös provision
- Möjligheten att testa vingarna på varmare breddgrader på tex Cypern eller i Dubai
- Feedback och daglig coachning
- Ett härligt gruppklimat där vi som kollegor äter gemensam lunch, spelar pingis, biljard eller playstation tillsammans på rasterna
- Planerade tävlingar om allt från ära och superpresentkort, till en utomlandsresa till en ny TV, äventyr i Sälen eller bowling och middag tillsammans med kollegor!
- Sammanhållning och högt till tak, med en öppen och ärlig dialog så löser vi det mesta!
- Försäljning är otroligt givande och väldigt roligt.Vårt mål är att alla som jobbar hos oss ska känna sig som en del av vårt företag, en del av ett team. Att man ska sträva högt! Vi sätter upp dagliga mål på individnivå, kontor och som team. Erfarenheten man får hos oss på PEC har visat sig göra stor nytta hos många av våra anställda även i det sociala livet, eller om man vill plugga vidare till tex mäklare, eller om man ska förhandla om ett lån på banken!
- Vill lära dig mer om försäljning
- Har tidigare erfarenhet inom försäljning ( Meriterande om du har erfarenhet inom just telefonförsäljning)
- Kan arbeta självständigt och i team
- Som ser lösningar och kan ta emot feedback
- Har ett engagemang för jobbet du utför
- Har mycket goda språkkunskaper i svenska - tal och skrift, detta då vi ställer höga krav på tydlighet och förmågan att förklara produkten.
Känner du dig redo för en trivsam arbetsplats och samtidigt få värdefull arbetslivserfarenhet inom försäljning, marknadsföring, ledarskap och kommunikation?- Då är det här rätt arbete för dig!
Du kommer vid anställning att genomgå säljutbildning och få full upplärning.Vi jobbar sedan aktivt med individuell coachning, feedback och uppföljning genom våra duktiga ledare och säljare.
Som säljare hos oss på PEC blir du en del av ett engagerat team med stort driv.Här erbjuds du en speciell arbetsmöjlighet på en spännande arbetsplats där stor vikt läggs på dina personliga egenskaper och styrkor.Vi anser att med rätt driv och inställning kan man gå hur långt som helst.
Sök jobbet som säljare hos oss på PEC! Vi lovar en givande, rolig och utvecklande arbetsplats!
*Omfattning: 35h/Vecka (08:30-16:30)*Placering: Karlstad*Lön: Fast grundlön och generös provision
*Rekryteringsprocess:När vi fått in din ansökan tar rekryteringsansvarig kontakt med dig inom ett par dagar för en telefonintervju.Tar du dig vidare i rekryteringprocessen från telefonintervjun blir du inbokad på en intervju på plats på kontoret, där får du en närmare presentation av företaget och möjlighet att kunna testa jobbet.Känns allt bra från båda parter erbjuds du en anställning.
Om ossPEC är Sveriges största care- & contactcenter med gott rykte i branschen. Vi jobbar med både inkommande och utgående telefoni åt flera av de största företagen i sina respektive branscher. Vi jobbar ständigt med att förbättra oss och förnya oss för att kunna erbjuda de bästa tjänsterna för våra kunder och uppdragsgivare. Företaget har idag cirka 250-300 anställda och vi finns i Malmö, Kristinehamn, Karlstad och Västervik.
...kortEsri Sverige AB
Gävle
Vill du vara en del avett marknadsledandemjukvaruföretag av programvara för geografiska tillämpningar?Vårt strategiska mål är att utveckla våra kunders förmåga med hjälp av GIS och vi är ambitiösa i att konstant identifiera nya områden där ArcGIS-plattformen kan göra nytta. Söker du en kreativ arbetsplats och miljö som inspirerar till utveckling på högsta nivå?I så fall kommer du och Esri Sverige att trivas ihop.
Om tjänstenDu kommer att arbeta som systemutvecklare i olika projekt mot olika kunder, det kan vara enskilt likväl som i agila utvecklingsteam. I rollen som systemutvecklare kommer duatt utveckla GIS-system/applikationer för webb, desktop och server som kan integreras i kundens IT-miljö. Vi jobbar enligt Scrum.
Som systemutvecklare har du goda kunskaper i HTML, JavaScript/TypeScript, CSS och gärna React. Kompetens inom UX/UI design, databaser, Python eller .NET är meriterande, liksomerfarenhet om ArcGIS-plattformens API:er och SDK:er. Du behärskar designprinciper och designmönster väl.
Du är en passionerad och duktig utvecklare, är analytisk, gillar problemlösning och har ett driv som gör att du gärna kommer med förslag till förbättringar inom ditt område. Du har en bra förmåga att utveckla goda relationer med våra leverantörer, kunder och kollegor.
Rollen ingår i vårt systemutvecklingsteam, här kan du möta Markus, en av våra utvecklare.
Våra kunder finns runt om i landet, varför det kan ingå en del resande i tjänsten.
Placeringsort är på något av våra kontor iGävle, Falun, Stockholm, Karlstad eller Malmö.
Vi tror att du…- Är en senior webbutvecklare
- Har utbildning på högskolenivå
- Tycker att programmering är kul och vill lära dig nya saker
- Jobbar/har jobbat som konsult och är van vid att leverera värde till kunden
- Vill ta initiativ och leverera resultat
- Är bra på att kommunicera på både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
Det behövs människor som vill utvecklas i samklang med teknik, geografi och GIS (geografiska informationssystem). Med din kunskap, erfarenhet, nyfikenhet och kreativitet bidrar du till vår framåtanda och familjära kultur. Vi tror på coachande ledarskap för att skapa de förutsättningar du behöver för att lyckas i din roll och hos oss får du möjlighet att utvecklas. Samtidigt som du är med och gör skillnad – för samhälle, företag och miljön.
AnsökanVi tillämpar provanställning och tjänsten är på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Urval till tjänsten sker löpande. Sista ansökningsdag är 2024-05-19.
Vill du veta mer?Kontakta Niklas Hjärne, teamchef Systemutveckling, 026-15 05 45 eller Sofie Ranta, HR-chef, sofie.ranta@esri.se
Vill du lära känna oss lite bättre redan nu?Läs mer om oss på esri.se och följ oss på LinkedIn och Twitter
...kortTandhygienist sökes till Farsta
Praktikertjänst AB
Stockholm
Danish Speaking Customer Service Representative
Foundever Sweden AB
Göteborg
Samsung technical support for Göteborg
Can you provide good customer service and act as a problem solver? Do you like working in a fast paced and exciting environment in a dynamic team? Then it's you we're missing!
We are currently expanding our team at Foundever to handle customer support on behalf of Samsung.
What are we looking for?
- You must be efficient and customer-oriented.
- You must have a positive attitude about problem sloving and help maintaining the high standard of service that Samsung expects.
- You must be able to take responsibility for your own work and at the same time work in close cooperation with the entire Danish team to achieve common goals.
- You must be adaptable.
- Write and speak Danish at a high level (C1-C2).
- You must be punctual and stable.
In addition, it is a plus if you are/can/have:
- Can write and speak English (large parts of our material and systems are in English).
- Have experience in customer service or working at a call center.
- Are good at participating in team work with common goals.
If you can recognize yourself in one or more of the criteria, then you are definitely someone we are interested in talking to!
We offer
- A 40 hour position with earliest start 2 April 2024
- Individual development plan with good career opportunities.
- Personal and professional development, as well as onboarding in product teams.
- Attractive working environment with good colleagues.
- Employee discount on Samsung products.
- Fixed monthly salary, discretionary account and the possibility of earning a bonus.
The work is aimed directly at Samsung's Danish private customers, but you will of course be part of Samsung's entire Nordic support team.
The work we offer mainly consists of answering questions of a technical nature and technical troubleshooting. This will take place primarily via telephone, but also via e-mail, chat and social media on various platforms.
...kortJobb för dig 1 AB
Göteborg
Vi söker undersköterskor/vårdbiträden åt vår kund i Göteborg som arbetar med hemtjänst
Vi är ett rekryteringsbolag som arbetar annorlunda jämfört med andra rekryteringsbolag.
Vi tror på att skapa meningsfulla relationer och skräddarsydda strategier för varje individ. Med vår dedikerade och erfarna personal kommer du att få den personliga uppmärksamhet du förtjänar.
Vi söker pålitliga och effektiva undersköterskor/vårdbiträden i Göteborg. Med fokus på att du har rätt till rusta och matcha.
Som omvårdnadspersonal kommer du att tillhandahålla stöd, omsorg och vård till personer som är beviljade hemtjänstinsatser. Det innebär att du ansvarar för att de ska känna sig trygga. Du ska värna om deras integritet och arbeta för deras välbefinnande.
Vi vill att du är utbildad undersköterska eller studerande inom hälso- och sjukvård med erfarenhet av att arbeta med hemtjänst eller liknande arbeten. Du ska behärska svenska språket i tal och skrift.
Viktigt är att du har ett genuint intresse och engagemang för äldre människor i behov av omvårdnad. Du ska kunna arbeta självständigt men också trivas med att samarbeta med andra i team.
Välkommen med din ansökan!
KOPIA AV Hotellreceptionist till Calmar Stadshotell
Ligula Hospitality Group AB
Kalmar
Pec Sweden AB
Kristinehamn
Dags att testa en ny karriär? Eller dags att starta din första? Vill du utvecklas och ha en trygghet på din arbetsplats?
-BRA! Då ska du fortsätta läsa här!
Hos oss på PEC har du ett mån-fre jobb , mellan 8:30-16:30.En trygg arbetsplats som funnits sedan 2003 med kollektivavtal via unionen.På PEC säljer vi tjänster och produkter till både nya kunder, passiva kunder och befintliga kunder.PEC har alltid har arbetat åt de största företagen i sina respektive branscher, så du kommer att känna till flera av varumärkena du kommer att sälja.Några av de varumärkena är tex;Fortum, Bonnier, Egmont, Allente, operatören 3 och Miljonlotteriet.Vi har även en avdelning med inkommande administrativa samtal då för 1177 Vårdguiden.
Utöver arbetet i sig, så får man med sig otroligt många nyttiga färdigheter att ha med sig livet ut!Oavsett om det är i det sociala livet, att förhandla om ett lån på banken eller söka sig vidare till nya äventyr så som att tex plugga till mäklare eller annat typ av arbete inom försäljning. Detta då vi kontinuerligt ger feedback, utbildningar inom säljteknik, retorik, och strukturuppbyggnad!På varje kontor finns det platschef och säljledare med många år inom försäljning, som stöttar, utbildar och ser till att du ska nå dina och företagets mål!Dessutom kommer du under din tid hos oss få uppleva tävlingar om allt från en lunch, middag på stan med kollegor, superpresentkort, en resa till varmare breddgrader, eller varför inte en ny TV ?
Det du kan förvänta dig hos oss på PEC är;- Fast månadslön;120,24 kr/h om du är under 24 år, vilket motsvarar en månadslön på 20,081 kr vid ett arbetstidsmått om 100%138,05kr/h om du är över 24 år, vilket motsvarar en månadslön på 23,054kr vid ett arbetstidsmått om 100%
- Utöver grundlönen har du generös provision
- Möjligheten att testa vingarna på varmare breddgrader på tex Cypern eller i Dubai
- Feedback och daglig coachning
- Ett härligt gruppklimat där vi som kollegor äter gemensam lunch, spelar pingis, biljard eller playstation tillsammans på rasterna
- Planerade tävlingar om allt från ära och superpresentkort, till en utomlandsresa till en ny TV, äventyr i Sälen eller bowling och middag tillsammans med kollegor!
- Sammanhållning och högt till tak, med en öppen och ärlig dialog så löser vi det mesta!
- Försäljning är otroligt givande och väldigt roligt.Vårt mål är att alla som jobbar hos oss ska känna sig som en del av vårt företag, en del av ett team. Att man ska sträva högt! Vi sätter upp dagliga mål på individnivå, kontor och som team. Erfarenheten man får hos oss på PEC har visat sig göra stor nytta hos många av våra anställda även i det sociala livet, eller om man vill plugga vidare till tex mäklare, eller om man ska förhandla om ett lån på banken!
- Vill lära dig mer om försäljning
- Har tidigare erfarenhet inom försäljning ( Meriterande om du har erfarenhet inom just telefonförsäljning)
- Kan arbeta självständigt och i team
- Som ser lösningar och kan ta emot feedback
- Har ett engagemang för jobbet du utför
- Har mycket goda språkkunskaper i svenska - tal och skrift, detta då vi ställer höga krav på tydlighet och förmågan att förklara produkten.
Känner du dig redo för en trivsam arbetsplats och samtidigt få värdefull arbetslivserfarenhet inom försäljning, marknadsföring, ledarskap och kommunikation?- Då är det här rätt arbete för dig!
Du kommer vid anställning att genomgå säljutbildning och få full upplärning.Vi jobbar sedan aktivt med individuell coachning, feedback och uppföljning genom våra duktiga ledare och säljare.
Som säljare hos oss på PEC blir du en del av ett engagerat team med stort driv.Här erbjuds du en speciell arbetsmöjlighet på en spännande arbetsplats där stor vikt läggs på dina personliga egenskaper och styrkor.Vi anser att med rätt driv och inställning kan man gå hur långt som helst.
Sök jobbet som säljare hos oss på PEC! Vi lovar en givande, rolig och utvecklande arbetsplats!
*Omfattning: 35h/Vecka (08:30-16:30)*Placering: Kristinehamn*Lön: Fast grundlön och generös provision
*Rekryteringsprocess:När vi fått in din ansökan tar rekryteringsansvarig kontakt med dig inom ett par dagar för en telefonintervju.Tar du dig vidare i rekryteringprocessen från telefonintervjun blir du inbokad på en intervju på plats på kontoret, där får du en närmare presentation av företaget och möjlighet att kunna testa jobbet.Känns allt bra från båda parter erbjuds du en anställning.
Om ossPEC är Sveriges största care- & contactcenter med gott rykte i branschen. Vi jobbar med både inkommande och utgående telefoni åt flera av de största företagen i sina respektive branscher. Vi jobbar ständigt med att förbättra oss och förnya oss för att kunna erbjuda de bästa tjänsterna för våra kunder och uppdragsgivare. Företaget har idag cirka 250-300 anställda och vi finns i Malmö, Kristinehamn, Karlstad och Västervik.
...kortTeknisk support för Samsung med start 6/5!
Foundever Sweden AB
Göteborg
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att besvara inkommande supportfrågor om Samsungs produkter. Supporten sker huvudsakligen via samtal men även via chatt och e-mail och produkterna består av mobiler, vitvaror och AV/TV. Du kommer jobba mot tydliga mål och coacha kunderna till rätt lösningar.
Öppettiderna för kundtjänsten är 8.00-20.00 Måndag-Fredag 10:00-15:00 helger arbetstiden blir fördelad på skift däremellan.
Tjänsten börjar med en betald grundutbildning inom såväl produkterna som hur du hanterar samtal och använder våra system. Fortlöpande utbildningar och coaching kommer sedan ske för vidareutbildning och för att uppdatera dig om nya produkter.
Om dig
På Foundever anser vi att din personlighet är viktigare än dina meriter och ställer därför inte krav på tidigare yrkeserfarenhet. Men för att passa här tror vi att du är positiv och hjälpsam, har en god kommunikativ förmåga och gillar problemlösning. Du är också effektiv, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och anpassar dig lätt till nya situationer.
Krav
- Besitter goda kunskaper i svenska, norska (förståelse) och engelska i tal och skrift
- Grundläggande datorkunskaper
Meriterande
- Tidigare erfarenhet av kundtjänst eller annat serviceyrke
- Behärskar danska, norska eller finska i tal och skrift
- Teknikintresserad
Om oss
Vi på Foundever har 170 000 anställda fördelade i över 45 olika länder runt om i världen där vi hjälper 750 klienter att maximera kundupplevelsen och att bidrar till lojala kunder.
Vårt företagskultur genomsyras av våra ledord: Create Your Best Moments!
Läs mer om oss på foundever.com
Om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tjänstgöringsort: Göteborg, Lindholmen
Lön och förmåner: Fast månadslön i enlighet med vårt kollektivavtal, friskvårdsbidrag och möjlighet till bonus
...kortFAT-Service Tekniker (1 tjänst, Göteborg, Sverige)
MAN Energy Solutions Sverige AB
Göteborg
MAN Energy Solutions gör det möjligt för sina kunder att uppnå hållbart värdeskapande i övergången till en koldioxidneutral framtid. Genom att ta itu med morgondagens utmaningar inom marin-, energi- och industrisektorn förbättrar vi effektiviteten och prestandan på en systematisk nivå. Vi har varit ledande inom avancerad teknik i mer än 250 år och erbjuder en unik produktportfölj. Med huvudkontoret i Tyskland har vi idag cirka 14000 anställda och finns i fler än 120 länder. Vårt varumärke för eftermarknad, MAN PrimeServ, erbjuder ett stort nätverk av servicecenter till våra kunder över hela världen.
I våran svenska verksamhet är vi cirka 60 medarbetare. Vi har både vårat kontor och vår verkstad på Oljevägen ute i Arendal. Vår verksamhet växer och vi söker nu efter 1 service tekniker för att arbeta i våran testanställning för PVU (pump vaporizer unit). Mer om denna produkt hittar du här:
https://www.man-es.com/marine/products/pump-vaporiser-unit
Våra PVU är designade på vårat kontor i Danmark som också har sälj och projektansvaret. Dom byggs av underentreprenörer och skickas till Göteborg för FAT (factory acceptance test) där kund och klassningssällskap medverkar fysiskt eller på Teams.
Dina arbetsuppgifter:
§ Att utföra tester i våran FAT-anläggning, inklusive att utföra förarbete för FAT, mobilisering och demobilisering av PVU:er i testbädden
§ Att utföra olika arbetsuppgifter i vår verkstad inklusive tekniska arbeten, rengöring, körning av truck, hantera inkommande och utgående leveranser etc.
§ Erbjuda teknisk support internt såväl som externt
§ Du kommer att vara del av teamet som kör PVU under test med kund och klassningssällskap
Vem du är:
Vi kommer att erbjuda upplärning och utbildning i samband med att du börjar hos oss. För att trivas i tjänsten krävs det att du har ett stort tekniskt intresse. Vårt koncernspråk är engelska och eftersom du kommer att ha kontakt med flertalet kollegor från andra länder är det viktigt att du skriver och pratar engelska obehindrat. Om du är utbildad sjöingenjör är det väldigt meriterande, men det är inget krav. Kanske är du elektiker med erfarenhet inom automation? Ibland är det tighta deadlines och det krävs därför att du är en lagspelare och gillar att jobba i team. Kunskap om styr och reglerteknik är meriterande men inget krav. Har du dessutom truck-kort är det ett extra plus. Det krävs även att du har en god datorvana.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett roligt och utmanande jobb i en föränderlig och spännande miljö. Du kommer att vara en del av ett lokalt team med förmånen att också arbeta i ett stort globalt företag. Vi är ett team som strävar efter att ha en öppen företagskultur och en flexibel arbetsmiljö. MAN Energy Solutions erbjuder stora möjligheter att utvecklas och växa på både en professionell och personlig nivå. Vi erbjuder kompetensutveckling genom våra egna akademier runt om i Europa, PrimeServ Academy. Vi har kollektivavtal med Teknikföretagen / IF Metall och erbjuder goda förmåner så som sjukvårdsförsäkring, möjlighet till att leasa personalbil och friskvårdsbidrag.
Hur ansöker du?
Vi stöder mångfald och strävar efter en jämställd arbetsplats och ser därför fram emot att ett brett utbud av ansökningar, senast den 17/5-2023.
Ansökan sker genom registrering i vårat rekryteringssystem genom nedan länk:
https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1877&ProjectId=145105&DepartmentId=18981&SkipAdvertisement=true
Observera att vi endast tar emot ansökningar genom vårat system.
För mer information om oss och tjänsten besök oss gärna på:
https://man-es.com/
Kolla in oss på Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=BE4_tH23Ho4
...kortEkonomi och HR-chef till Texla
WRKFRC Bemanning & Rekrytering AB
Göteborg
Texla söker nu en dynamisk och engagerad Ekonomi och HR-chef som kan bli en del av vårt team. Vi letar efter dig som har en passion för siffror och människor, och som vill bidra till vår fortsatta framgång genom att säkerställa en effektiv hantering av företagets ekonomi.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Sköta all bokföring och redovisning i enlighet med gällande lagar och förordningar.
- Löpande rapportera resultat till ledningen för att säkerställa god insyn i företagets ekonomiska situation.
- Hantera alla personalfrågor med ett människo-centrerat tillvägagångssätt, samtidigt som du ser till att allt sköts enligt gällande avtal och regelverk.
- Direkt personalansvar för en Ekonomi- och HR-assistent.
Vi söker dig som:
- Älskar att arbeta med människor och passar in i vårt team.
- Har erfarenhet av löpande bokföring och resultatredovisning.
- Besitter kunskap och erfarenhet inom HR-relaterade frågor, inklusive avtal och lönehantering.
- Är redo att ta nästa steg i karriären.
Vad erbjuder vi?
En unik möjlighet att arbeta i en viktig roll hos Texla, där du kommer att spela en central roll i att forma företagets ekonomiska och personalmässiga framtid. Du får chansen att arbeta i en stöttande och uppmuntrande miljö där ditt arbete gör skillnad.
Är du den drivna och engagerade Ekonomi och HR-chef vi söker? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team!
Om Texla
Vi startade vår verksamhet i Sverige 1962 med en övertygelse om att man genom att kombinera olika material kan skapa nya produkter. Det blev rätt och idag har vår koncern 5 bolag spridda över Europa och Nordafrika med en total omsättning på 90 M.
Vår svenska verksamhet finns i Göteborg. Vi förser den svenska fordonsindustrin med delar samtförser den skandinaviska marknaden med mjuka och hållbara produkter till säng- och inredningsindustrin.
Texla Sverige är huvudkontoret för Texla Group.
...kortKvartermästare inom insatsförberedande utbildning.
Försvarsmakten
Upplands-Bro
Customer Support Analyst in a Fintech Account with Swedish and English
TELUS International Europe
Strukturerad och noggrann administratör sökes till vikariat
Battenfeld Sverige AB
Gislaved
Var? Till kontoret i Anderstorp. Vi är ett glatt gäng kollegor fördelade på kontoren i Halmstad, Anderstorp och Salo i Finland, som söker en ny kollega.
När? Urval kommer att ske löpande med tillträde snarast. Ansökan innehållande personligt brev och CV skickas till jobb@battenfeld.se.
Vem? Vi föreställer oss att du är en prestigelös person som gillar ordning och reda. Du är noggrann, välstrukturerad och lösningsorienterad. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med administration, så att du snabbt kan komma in i dina arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i office-paketet, och har du erfarenhet av affärssystemet Pyramid är det ett plus.
Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med orderhantering samt kund- och leverantörsreskontran för våra tre bolag. Detta innebär allt från beställning, bokning av leveranser och fakturering till fakturamatchning och kontering. Du kommer även att hantera in- och utbetalningar samt fungera som ett stöd för dina kollegor vid övriga administrativa arbetsuppgifter.
Vi erbjuder Som anställd hos oss kommer du bli en del av ett gäng som trivs och har roligt ihop. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Tjänsten är ett vikariat på grund av föräldraledighet, men för rätt person finns möjlighet till förlängning.
Om Battenfeld Sverige Vi är ett familjeägt företag som sedan starten 1978 har levererat utrustning till plast- och gummiindustrin i främst Sverige, Norge och Finland. Ihop med våra systerbolag Wiba Automation AB och Wiba Nordic oy omsätter vi ca 90 mkr och har ett 20-tal anställda fördelat på tre arbetsplatser.
Ansökan Ansöker gör du genom att skicka CV och personligt brev via e-post till jobb@battenfeld.se. Urval och intervjuer kommer att hållas löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Samtal från annonserings- och rekryteringsföretag undanbedes!
...kortINTIMISSIMI söker butikssäljare till Sturegallerian!
CALZEDONIA SVERIGE AB
Stockholm
Calzedonia Group är ett italienskt modekoncern specialiserade på badkläder, strumpbyxor, underkläder och kashmirplagg. Sedan 1986 i Italien, har vi byggt upp ett globalt nätverk av mer än 5000 butiker i över 50 länder. I Sverige öppnade vi vår första butik år 2013 och har idag totalt 33 butiker av Calzedonia, Intimissimi och Falconeri. Du hittar oss i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg och Jönköping. Vi letar efter dig som vill ta dig an en ny utmaning, bygga en karriär inom retail och vill bli en del av oss!
Vad du som Sales Assistant kommer göra:
• Säkerställa unika butiksupplevelser hos våra kunder, fyllda av exceptionell service och glädje
• Ständigt bygga och bibehålla lojalitet hos kunderna
• På ett engagerat sätt uppnå butikens dagliga budgetar
• Ta hand om leveranser, merchandising och säkerställa en butik i Intimissimi-anda
Vem vi letar efter:
• Du strävar efter att bli en stark och förtroendegivande säljare
• Du visar passion för service
• Som person är du framåt, positiv och dynamisk
• Mode är din grej och du gillar våra varumärken
• Du är flexibel och kan jobba deltid både vardagar, kvällar och helger i vår butik i Sturegallerian, samt fler av våra butiker i Stockholm
• Vi ser gärna att du är tillänglig omgående
Skicka in din ansökan redan idag, vi går igenom dem löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
...kortHelgextra, tillika sommarvikarie, sökes till Gävle
SENG Sverige AB
Gävle
SENG söker butikssäljare på deltid till vår butik i Gävle.
Den här tjänsten är för dig som söker extraarbete med låg tjänstgöringsgrad, primärt belagd på kvällar, helger och skollov.
Vi önskar även hög tillgänglighet under sommaren då möjlighet till heltid ges!
Berätta mer om dina möjligheter och din nuvarande situation i ansökan!
Vi söker en driven, motiverad och inspirerande säljare som varje dag vill förbättra våra kunders livskvalitet genom bättre sömn samt medverka till att stärka SENG´s position på marknaden.
Vi är specialister som erbjuder individuella sömnlösningar till de kvalitetsmedvetna.
SENG har varit igenom en spännande utveckling de senaste åren och har snabbt blivit en av Skandinaviens framstående aktörer på marknaden vad gäller sängar i high-end-segmentet.
SENG har i dag 53 butiker i Sverige och Danmark som tillsammans arbetar under ett starkt koncept som är uppbyggt av en hög servicenivå, full behovstäckning och ingående rådgivning. Det garanterar kunderna de bästa förutsättningarna för att välja rätt sänglösning.
Läs mer om företaget här: www.seng.se
Att arbeta på SENG (arbetsuppgifter och ansvarsområden)
Som butiksäljare på SENG är du en rådgivande säljare ut i fingerspetsarna och leder kunden genom hela säljprocessen, vilket du kommer att få utbildning i. Rollen innebär ett stort eget ansvar och du kommer spela en viktig roll i teamet i butiken.
Du följer dagligen SENG’s säljmetodik enligt senast uppdaterade säljträningsmaterial. Med hjälp av butikschefen arbetar du också dagligen med att följa upp dina egna och butikens nyckeltal. Kontinuerligt strävar du mot förbättring av dessa.
Vidare ansvarar du för att:
- Butiken, enligt vårt koncept, alltid är inspirerande och säljande.
- Du, med hjälp av din butikschef, alltid är uppdaterad angående kampanjer sortiment etc.
- Ge din fulla uppmärksamhet till varje kund och därmed säkerställa god service.
Det förväntar vi oss av dig:
- Med dig har du både teoretiska och praktiska redskap i din verktygslåda.
- Du är trovärdig och social.
- Du är effektiv, resultatorienterad och strukturerad.
- Du är serviceinriktad, plikttrogen kommunikativ och lyhörd.
- Du är sälj- och lösningsorienterad.
- Du är en team player - Laget före jaget.
- Dagligen arbetar du aktivt med att bidra till en positiv arbetsmiljö.
- Prestigelöst och flexibelt eftersträvar du som butikssäljare förbättring i din butik och i din egen yrkesroll.
Vi erbjuder:
- Ett utvecklingsorienterat arbete i en väletablerad kedja av sängbutiker.
- Utbildning inom säng, sömn och sälj samt möjlighet till vidare kompetensutveckling.
- Friskvårdsbidrag.
- Attraktiv bonus.
- Avtalsenliga försäkringar och tjänstepension.
- Personalkort med lukrativa inköpsmöjligheter i många av Lars Larsen-gruppens bolag.
SENG:s kultur kännetecknas av fokus på resultat och service på en hög nivå och det är därför avgörande att du har ett synligt engagemang och driv. Du är också målinriktad och är redo att gå den där extra milen.
Tjänstens omfattning:
Tjänsten är främst förlagd i Gävle som är hembutik men arbete i annan SENG-butik kan förekomma.
Omfattning: Deltid med möjlig schemaläggning under alla veckans dagar och minst två av tre helger rullande.
Tjänstgöringsgrad: ca 12,5% i grund, men med möjlighet till mer timmar. Heltid under sommaren enligt överenskommet schema.
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader
Lön enligt Handels kollektivavtal
Tillträde: Omgående för upplärning.
Ansökan:
Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan ansökningsperioden är slut, så välkommen in med din ansökan redan idag!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Store Manager Andreas Hoek, anho@seng.se
Kom gärna förbi butiken med ditt CV och ta en kopp kaffe med oss!
Om SENG
SENG öppnade sin första butik i Århus, Danmark år 1999, när stiftaren och nuvarande HR & Expansion Director, Jørgen Bebe Staal, bestämde sig för att öka kundernas livskvalitet genom bättre sömn. Idag är SENG en skandinavisk kedja med 53 butiker och drygt 200 anställda, som allesammans är specialister vad gäller madrasser, sängmiljöer och hur man bäst får en god natts sömn. SENG har sedan år 2014 varit en del av Lars Larsen Group som driver flera kända detaljkedjor, såsom JYSK, ILVA och BOLIA.
I juni 2021 köpte Lars Larsen Group Sängjätten-kedjan i Sverige och det är dessa butiker som nu har bytt namn till SENG.
...kortServiceadministratörer till Servicecenter (timanställning)
Göteborgs Universitet
Göteborg
The Place AB
Stockholm
Pec Sweden AB
Karlstad
Dags att testa en ny karriär? Eller dags att starta din första? Vill du utvecklas och ha en trygghet på din arbetsplats?
-BRA! Då ska du fortsätta läsa här!
Hos oss på PEC har du ett mån-fre jobb , mellan 8:30-16:30.En trygg arbetsplats som funnits sedan 2003 med kollektivavtal via unionen.På PEC säljer vi tjänster och produkter till både nya kunder, passiva kunder och befintliga kunder.PEC har alltid har arbetat åt de största företagen i sina respektive branscher, så du kommer att känna till flera av varumärkena du kommer att sälja.Några av de varumärkena är tex;Fortum, Bonnier, Egmont, Allente, operatören 3 och Miljonlotteriet.Vi har även en avdelning med inkommande administrativa samtal då för 1177 Vårdguiden.
Utöver arbetet i sig, så får man med sig otroligt många nyttiga färdigheter att ha med sig livet ut!Oavsett om det är i det sociala livet, att förhandla om ett lån på banken eller söka sig vidare till nya äventyr så som att tex plugga till mäklare eller annat typ av arbete inom försäljning. Detta då vi kontinuerligt ger feedback, utbildningar inom säljteknik, retorik, och strukturuppbyggnad!På varje kontor finns det platschef och säljledare med många år inom försäljning, som stöttar, utbildar och ser till att du ska nå dina och företagets mål!Dessutom kommer du under din tid hos oss få uppleva tävlingar om allt från en lunch, middag på stan med kollegor, superpresentkort, en resa till varmare breddgrader, eller varför inte en ny TV ?
Det du kan förvänta dig hos oss på PEC är;- Fast månadslön;120,24 kr/h om du är under 24 år, vilket motsvarar en månadslön på 20,081 kr vid ett arbetstidsmått om 100%138,05kr/h om du är över 24 år, vilket motsvarar en månadslön på 23,054kr vid ett arbetstidsmått om 100%
- Utöver grundlönen har du generös provision
- Möjligheten att testa vingarna på varmare breddgrader på tex Cypern eller i Dubai
- Feedback och daglig coachning
- Ett härligt gruppklimat där vi som kollegor äter gemensam lunch, spelar pingis, biljard eller playstation tillsammans på rasterna
- Planerade tävlingar om allt från ära och superpresentkort, till en utomlandsresa till en ny TV, äventyr i Sälen eller bowling och middag tillsammans med kollegor!
- Sammanhållning och högt till tak, med en öppen och ärlig dialog så löser vi det mesta!
- Försäljning är otroligt givande och väldigt roligt.Vårt mål är att alla som jobbar hos oss ska känna sig som en del av vårt företag, en del av ett team. Att man ska sträva högt! Vi sätter upp dagliga mål på individnivå, kontor och som team. Erfarenheten man får hos oss på PEC har visat sig göra stor nytta hos många av våra anställda även i det sociala livet, eller om man vill plugga vidare till tex mäklare, eller om man ska förhandla om ett lån på banken!
- Vill lära dig mer om försäljning
- Har tidigare erfarenhet inom försäljning ( Meriterande om du har erfarenhet inom just telefonförsäljning)
- Kan arbeta självständigt och i team
- Som ser lösningar och kan ta emot feedback
- Har ett engagemang för jobbet du utför
- Har mycket goda språkkunskaper i svenska - tal och skrift, detta då vi ställer höga krav på tydlighet och förmågan att förklara produkten.
Känner du dig redo för en trivsam arbetsplats och samtidigt få värdefull arbetslivserfarenhet inom försäljning, marknadsföring, ledarskap och kommunikation?- Då är det här rätt arbete för dig!
Du kommer vid anställning att genomgå säljutbildning och få full upplärning.Vi jobbar sedan aktivt med individuell coachning, feedback och uppföljning genom våra duktiga ledare och säljare.
Som säljare hos oss på PEC blir du en del av ett engagerat team med stort driv.Här erbjuds du en speciell arbetsmöjlighet på en spännande arbetsplats där stor vikt läggs på dina personliga egenskaper och styrkor.Vi anser att med rätt driv och inställning kan man gå hur långt som helst.
Sök jobbet som säljare hos oss på PEC! Vi lovar en givande, rolig och utvecklande arbetsplats!
*Omfattning: 35h/Vecka (08:30-16:30)*Placering: Karlstad*Lön: Fast grundlön och generös provision
*Rekryteringsprocess:När vi fått in din ansökan tar rekryteringsansvarig kontakt med dig inom ett par dagar för en telefonintervju.Tar du dig vidare i rekryteringprocessen från telefonintervjun blir du inbokad på en intervju på plats på kontoret, där får du en närmare presentation av företaget och möjlighet att kunna testa jobbet. Känns allt bra från båda parter erbjuds du en anställning.
Om ossPEC är Sveriges största care- & contactcenter med gott rykte i branschen. Vi jobbar med både inkommande och utgående telefoni åt flera av de största företagen i sina respektive branscher. Vi jobbar ständigt med att förbättra oss och förnya oss för att kunna erbjuda de bästa tjänsterna för våra kunder och uppdragsgivare. Företaget har idag cirka 250-300 anställda och vi finns i Malmö, Kristinehamn, Karlstad och Västervik.
...kortMeet a Group international AB
Arboga
Ortopedingenjörer till Aktiv Ortopedteknik
Otto Bock Scandinavia AB
Eskilstuna
Aktiv Ortopedteknik i Eskilstuna är en del av Aktiv Ortopedteknik i Sverige AB. Aktiv Ortopedteknik har totalentreprenad på ortopedtekniska tjänster och hjälpmedel inom Region Sörmland. Vi arbetar idag med alla förekommande typer av ortopedtekniska hjälpmedel och arbetet bedrivs i nära samarbete med övriga sjukvården, bl.a. genom teamsamverkan. Vi har höga ambitioner att profilera oss inom ortopedtekniken och att fortsätta förädla vår verksamhet.
Din framtida utmaningHos oss arbetar du tillsammans med dina kollegor för att öka livskvaliteten hos människor med skador/funktionsbortfall genom att förbättra deras läkning, rörlighet och självständighet. Vi arbetar med alla typer av ortopedtekniska hjälpmedel. Basen för verksamheten är vår samverkan med övrig vårdpersonal. Teamverksamhet förekommer inom barn/vuxenhabilitering, ortopedi-rehabilitering, gåskola, diabetesteam och sårmottagning samt RA-team och sitsteam.
Vårt erbjudande till digVi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i en miljö präglad av kunskap och hög yrkesstolthet. Introduktion, upplärning och arbetsuppgifter kommer anpassas utifrån din kunskap och dina tidigare erfarenheter. Som anställd inom Aktiv Ortopedteknik i Eskilstuna har du goda möjligheter att växa inom ditt yrke. Du kommer få stort ansvar och jobba inom många olika områden. Aktiv Ortopedteknik erbjuder även möjligheterna att se andra verksamheter och att delta i interna utbildningsprogram och kurser. Tjänsten är en heltidstjänst med placeringsort i Eskilstuna. Det kan förekomma utbyte med övriga verksamheter i Region Sörmland. Tillträde enligt överenskommelse.
Din bakgrund/profilVi söker dig som är Ortopedingenjör med examen från ortopedingenjörsprogrammet i Jönköping eller motsvarande av Socialstyrelsen godkänd utbildning och legitimation. Det är meriterande du har tidigare erfarenhet vad gäller protesförsörjning. Övriga krav som ställs på dig är god datorvana och en medvetenhet om de regler och föreskrifter som gäller vid hantering av patienter inom sjukvården. Du behärskar svenska flytande i såväl tal som skrift och du hanterar engelska på en god nivå.
Ett professionellt bemötande mot kund, leverantör och samarbetspartners är en självklarhet för dig i din yrkesroll. Du är nyfiken gillar utmaningar och har en god förmåga att organisera och strukturera ditt arbete, samtidigt som du är flexibel, ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Är du dessutom glad, positiv och vill bidra till att förbättra vår verksamhet och människors liv så är du varmt välkommen.
Hur du ansökerVi vill ha din ansökan snarast, dock senast 2024-06-30. Rekrytering sker kontinuerligt varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Regionchef Martin Porelius, tel. 073-930 21 78 eller martin.porelius@aktivortopedteknik.se.
Välkommen till oss!...kortJobb annonser i hela sverige.