Ekerö kommun
Ekerö
Senior marknads- och affärsutvecklare till ST Airborne Systems
Reperio Search AB
Är du redo att spela en nyckelroll i ett företag vars avancerade system verkligen gör skillnad inom områden såsom miljöskydd, gränsövervakning och kampen mot smuggling? Om du idag arbetar som Key Account Manager, Affärsutvecklare eller i en liknande roll med tekniska produkter och/eller system, då kan det här vara något för dig! I rollen kommer du att driva ST Airborne Systems globala affärsutvecklingsstrategi och identifiera nya affärsmöjligheter. ST Airborne Systems är en världsledande aktör inom flygburna havsövervakningssystem, och nu söker vi efter deras nästa medarbetare som vill vara en del av företagets fortsatta expansion.
Om företaget
ST Airborne Systems (tidigare SSC Airborne Systems) är världsledande inom tillhandahållande av civila flygburna havsövervakningssystem. Systemen kombinerar en kostnadseffektiv och beprövad sensorsvit med den senaste teknologin inom kommunikation och egenutvecklad programvara för att uppnå utmärkt användbarhet och användarvänlighet. Systemen är utformade för att ge ett lands kustbevakning verktyg för att effektivt hantera uppgifter inom skydd av miljö och naturresurser (till exempel upptäckt och övervakning av oljeutsläpp, övervakning av fiske och fiskbestånd), sök- och räddningsinsatser, gränsbevakning och bekämpning av pirater och smuggling. Företaget planerar under året lansera nästa generation av systemet vilket kommer innebära nya möjligheter på marknaden. För nuvarande erbjudande se också www.airbornesystems.se
Du erbjuds:
- Du kommer inledningsvis att samarbeta mycket nära före detta VD:n (idag marknadschef), som har lång erfarenhet både från utveckling av systemen och förhandling av kontrakt med internationella kunder.
- Du får arbeta med spännande produkter som är världsledande inom sin nisch.
- Företaget erbjuder en företagskultur där din röst är viktig och där du har möjlighet att påverka.
- Du kommer arbeta i ett företag med en god sammanhållning där kulturen kännetecknas av lagarbete, prestigelöshet och en öppen dialog.
- För rätt person finns möjlighet att på sikt ta stort eget ansvar.
Arbetsuppgifter
Som Senior marknads- och affärsutvecklare hos ST Airborne Systems kommer du att vara ansvarig för att driva företaget affärsutvecklingsstrategi och identifiera nya marknadsmöjligheter för företagets produkter och tjänster. Du kommer att arbeta nära ledningsteamet för att utforma och genomföra strategier som accelererar tillväxten och ökar företaget närvaro på marknaden.
Ansvarsområden:
- I samråd med den tekniska projektledningen utveckla och genomföra marknadsstrategier för att öka försäljningen och marknadsandelarna.
- Identifiera nya affärsmöjligheter och partnerskap för att expandera företagets kundsegment och geografiska områden.
- Bygga och upprätthålla relationer med kunder, partners och intressenter.
- Genomföra marknadsanalyser och bedöma konkurrenternas aktiviteter som underlag för strategiska beslut.
- Delta i branschmässor, konferenser och nätverksevenemang för att marknadsföra företagets produkter och bygga varumärkesmedvetenhet.
- Resa till kunder på olika håll i världen, uppskattningsvis åtminsotone 10 resdagar per månad.
Vem är du?
Vi söker dig som har en teknisk utbildning och erfarenhet inom design och försäljning av tekniska system eller liknande arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet från flyg-, UAV, sensorbranschen eller en närliggande bransch med liknande system.
I rollen förväntas du hantera olika aspekter av affärsutveckling, från marknadsföring till förhandlingar och att identifiera nya affärsmöjligheter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av avtalsjuridik samt erfarenhet av att verka på en internationell marknad. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är en förutsättning för rollen
Eftersom tjänsten innebär frekventa och långa resor krävs det också att du uppskattar den sidan av arbetet.
Vi letar efter en person med ett starkt affärssinne och förmåga att förstå kundernas behov och marknadstrender. Du bör ha dokumenterad erfarenhet av att bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med både nyckelkunder och partners.
Låter det intressant?
Om du tror att du är den vi söker och är redo att ta nästa steg i din karriär, ser vi fram emot din ansökan med CV och personligt brev. I den här rekryteringsprocessen samarbetar ST Airborne Systems med Reperio Search.
Tveka inte att skicka in din ansökan nedan eller har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Nordh på telefon, 072 – 325 66 96 eller Fredrik Hellström på telefon, 073 – 540 03 31.
ST Airborne Systems välkomnar sökande från alla bakgrunder och uppmuntrar mångfald i sin organisation.
...kortFysioterapeut, Medpro Clinic Rehab Vänersborg
Medpro Clinic Group AB
Vänersborg
Våra fysioterapeuter och arbetsterapeuter arbetar i nära samarbete med läkare, psykologer och sjuksköterskor på vårdcentralen. Genom bredden av kompetens kan vi ta ett helhetsgrepp om patientens hälsa och ge bästa vård utifrån patientens behov.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar där du som medarbetare har möjlighet att utveckla och påverka ditt eget arbete. Vi provar gärna nya idéer och inriktningar och är måna om din kompetensutveckling.
Vi har regelbundna konferenser så att vård och rehabilitering kan ges på bästa sätt med patientens behov i centrum.Vårt mål som rehabenhet är att erbjuda patienter bästa möjliga vård och bemötande.
Om tjänsten
Som fysioterapeut arbetar du med bedömning, behandling och rehabilitering av patienter i alla åldrar samt med alla typer av besvär. Vi erbjuder behandling och träning individuellt och i grupp.
Då vi har ett bra samarbete med vårdcentraler lägger vi stor vikt på att du somfysioterapeut har en god samarbetsförmåga då kontakt med remittenter, vårdgrannar, försäkringskassa m.m. kommer vara en viktig del i omhändertagandet av patienterna.
Vi arbetar enligt Vårdval Rehab Västra Götaland.
Kvalifikationer
Du är legitimerad fysioterapeut, gärnamed erfarenhet av primärvård. Vi ser också medfördel att du har klinisk erfarenhet från öppenvårdsverksamhet.
Det är meriterande om du har fortbildning inom akupunktur, OMT eller MDT. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper, flexibilitet och samarbetsförmåga. Krav på B-körkort.
Vi erbjuder:
- Stabila och trevliga arbetskamrater
- Ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete
- Fortlöpande erfarenhetsutbyte samt ett nära samarbete med samtliga yrkesgrupper
- En spännande och lärorik organisation i ständig utveckling
- Möjlighet att påverka ditt schema och arbetstid
- Möjlighet att utforma och påverka arbetsinnehåll
- Tydlig och närvarande ledning
- Ett gediget mentor- och utbildningsprogram
Omfattning: Heltid
Anställningsform:Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse
Förmåner: Tjänstepension, friskvårdsbidrag och fri sjukvård
Vi hoppas du tycker det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Medpro Clinic - en del av Medtanken Group
Medtanken Group är en primärvårdsaktör i Västra Götalandsregionen och Region Skåne med 25 vårdcentraler samt flertalet Rehabcenter, mottagningar för Ungas psykiska hälsa, Seniorhälsa samt mycket mer. Vi bedriver vård i privat regi på likvärdiga villkor som offentliga verksamheter, inom ramen av avtal med regionerna. Vi bedriver även privat vård genom vårt specialistsjukhus samt företagshälsor.
Vårt mål är att vi ska leverera den bästa servicen, en sömlös vård med ett högt engagemang och vara det självklara valet för våra patienter. Vårt arbete kännetecknas av att vi vill ge våra patienter en hög tillgänglighet till medicinsk bedömning samt ha ett tillitsskapande bemötande i världsklass. Detta samtidigt som vi är den bästa arbetsplatsen för våra engagerade medarbetare som ges möjligheten att jobba på toppen av sin kompetens.
Verksamheterna drivs med ett flertal engagerade och kunniga team med patienten i fokus under varumärkena Medpro Clinic, Omtanken, Citysjukhuset +7, Kvarterskliniken och HMC - Hälsomedicinskt center.
...kortPoolia Sverige AB
Göteborg
Sommarjobbare till Saint Gobain Sekurit i Eslöv
Svenska Storesupport Bemanning AB
Eslöv
Storesupport är en del av Job&Talent. När du klickar på "Ansök här" kommer du att dirigeras vidare till Job&Talent.
ATT JOBBA PÅ JOB&TALENT
På Job&Talent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.
Är du på jakt efter ett sommarjobb? Har du erfarenhet från industrin eller som truckförare? Nu söker vi maskinoperatörer och truckförare som vill sommarjobba på Sekurit i Eslöv med uppstart vecka 21!
ARBETSBESKRIVNING
Maskinoperatör: Som operatör övervakar du maskiner, hanterar glas, samt utför kvalitetskontroller på tillverkad produkt.
Truckförare: Som truckförare fraktar du glas mellan olika linjer, avdelningar och lager med hjälp av motvikstruck.
DINA KVALIFIKATIONER
- Ha fyllt minst 18 år
- Erfarenhet eller utbildning inom industri.
- Goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt
- Truckkort A+B (krav för truckförartjänsten)
- Erfarenhet från motvikstruck (krav för truckförartjänsten)
DIN PROFIL
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig tillämplighet. Vi söker dig som är en social och kommunikativ person som kan jobba både självständigt och i grupp. I ditt arbetssätt är du hjälpsam, ansvarsfull och noggrann. Du besitter ett stort säkerhetstänk och har förståelse för vikten av en trygg arbetsmiljö. Då det ingår i arbetsuppgifterna att kontrollera glas, behöver du ha bra syn. Vi ser gärna att du har körkort samt tillgång till egen bil, då det inte är säkert att det finns kollektivtrafik att tillgå.
OMFATTNING AV TJÄNSTEN
- Anställningsform: Sommarvikariat.
- Arbetstider: Dagtid, 2-skift, 3-skift, 4-skift och 5-skift.
- Anställningsperiod: Vecka 21-35. Det är fördelaktigt om du kan arbeta hela semesterperioden från 3 juni till 31 augusti men det finns möjlighet för kortare uppdrag.
ANSÖKAN
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!
OM JOB&TALENT
Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.
...kortVill du bli vår nya IT-strateg inom eHälsa/digitalisering?
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Göteborg
Underhållstekniker till trevlig kund i Laholm!
Lernia Bemanning AB
Laholm
Traineeprogram Beredningstekniker – Skaraborg
One Nordic AB
Örebro
Har du några års arbetslivserfarenhet inom teknik, konstruktion eller energi och vill ta en ny riktning i karriären? Vill du vara med i utvecklingen av Sveriges elnät och arbeta i en nyckelposition med stora möjligheter i en växande bransch? Då är detta rätt chans för dig! Hela energibranschen upplever stor brist på Beredningstekniker och därför väljer ONE Nordic, som en ledande aktör i branschen, att i augusti 2024 starta upp ett nio månaders traineeprogram för att säkerställa långsiktig försörjning av medarbetare inom detta område.
ONE Nordic är en av Sveriges största leverantörer av både tekniska konsulttjänster och underhåll och entreprenad inom energisektorn. ONE Nordics ambition är att alltid ligga i täten när det gäller att bistå energiproducenter, distributörer och energianvändare. Vi bygger, underhåller, digitaliserar och optimerar våra kunders anläggningar. Det är vårt ansvar att de följer de senaste miljö-, kvalitets-, och lagkraven samt att de är så effektiva som möjligt.
Vi arbetar med kunder över hela landet inom flera olika verksamhetsområden inom energisektorn såsom elnät, vattenkraft, vindkraft, energimätning. Som trainee hos oss får du möjlighet att arbeta inom flera av områdena i spännande kundprojekt med de mest kända och största aktörerna på marknaden. Några av våra största kunder är E.ON, Ellevio, Vattenfall, Fortum, Trafikverket och Stockholms stad.
Vad gör en Beredningstekniker?
Tjänsten som Beredningstekniker är ofta varierande med olika arbetsuppgifter och många kontaktytor. Du arbetar i team tillsammans med projektledare, montörer och projektadministratörer och ni tillsammans ansvarar för att driva projekten på ett säkert och lönsamt sätt. Som Beredningstekniker tar du fram beslutsunderlag, utreder och projekterar nybyggnations- och underhållsprojekt inom Sveriges elnät. Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Utföra el-utredning, fältmätning och markundersökning
- Upprätta materialspecifikation, arbetskarta och andra beredningshandlingar som behövs för arbetets utförande
- Bistå med konstruktion, förberedande tekniska underlag (montagehandlingar) och tidsuppskattning inför produktionen
- Bistå med tekniska lösningar, nätberäkningar och ekonomiska kalkyler
- Hålla kontakt med markägare, kunder och myndigheter
- Säkerställa dokumentation och uppföljning
Som trainee på ONE Nordic blir du anställd hos en av Sveriges största leverantörer av tekniska tjänster, underhåll och entreprenad inom energisektorn.
Vi erbjuder:
- En anställning på en av våra lokala avdelningar
- Marknadsmässig ingångslön
- Genomarbetat program för hela traineeperioden som kombinerar ordinarie arbete med ett påkostat utbildningsprogram
- Stöd av en handledare under hela programmet
- Vidareutbildningar efter traineeprogrammets slut för att bli certifierad Beredningstekniker
- Brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter och personlig utveckling i en starkt växande bransch
Vem kan söka till Traineeprogrammet? Vi söker dig som har en relevant utbildning inom el tillsammans med några års arbetslivserfarenhet gärna med inriktning mot el, teknik, konstruktion och/eller energi. Då rollen som Beredningstekniker innebär ett nära samarbete med såväl kollegor som kunder och andra intressenter är det viktigt att du har god kommunikativ förmåga och trivs i en roll med många kontaktytor.
Noggrannhet, driv och god struktureringsförmåga är också viktiga egenskaper för att lyckas i rollen. Som entreprenör värdesätter vi att du arbetar bra såväl självständigt som i grupp samt är serviceinriktad med stort affärsfokus. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta ute i fält sedan tidigare.
Ansökan och frågor Ansök genom att kontakta rekryterare Lina Sahlberg på 073-079 53 99 eller lina.sahlberg@one-nordic.se. Vi kommer att intervjua löpande och programmet kan vara fullsatt innan sista ansökningsdag.Fackliga kontakter: Ola Skogström, 0705-64 84 92 (Unionen) Bengt Persson, 0705–925110 (Ledarna)
...kortMio AB
Hudiksvall
Rossing Åkeri söker C/CE chaufförer inför sommaren
Rossing Åkeri & Logistik AB
Halmstad
Vill du ha ett varierande och socialt chaufförsjobb på ett expansivt företag som värnar om sina anställda? Vill du hjälpa och att säkerställa högklassiga leveranser till våra kunder? Är du positiv och förstår vikten av nöjda kunder? Då är detta jobbet helt rätt för dig!
Vem är du?
Vi söker dig som har C eller CE körkort, YKB och digitalt färdskrivarkort, både för dig som vill jobba under sommaren men även för provanställning på heltid.
Att ta eget ansvar och planera ditt arbete är inte några problem för dig. Du är hjälpsam, noggrann, driftsäker och seriös och vi ser gärna att du gillar att ta eget ansvar och att lösa problem med andra.
Att du är flexibel, ordningsam och punktlig ser vi som en självklarhet. Du gillar att hålla dig i form, för det här jobbet innebär att du hela tiden är i rörelse.
Vi vill att du är trygg och säker i din chaufförsroll och ansvarsfull. Arbetet innebär distributionskörning i Halmstad med omnejd.
Receptet för framgång, som chaufför, är att du levererar i rätt tid, till rätt plats med ett leende på läpparna.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av styckegodshantering och distributionskörning och det är meriterande om du har ADR samt truckkort.
Som anställd hos oss på Rossing Åkeri erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang.
Förmåner
- Tillgång till ett fräscht gym
- Friskvårdsbidrag
- Moderna faciliteter
- Marknadsmässiga löner och villkor
- Goda möjligheter att avancera inom företaget
Om oss
Rossing Åkeri och Logistik är ett företag med många år i branschen med verksamhet på ett flertal orter runt om i Sverige. Företaget är expansivt och har höga ambitioner och stora framtidsvisioner. Rossing Åkeri och Logistik erbjuder ett brett utbud av transporter och logistiklösningar med bl.a. långsiktiga distributionslösningar, fjärrlinjer, tredjepartslogistik, personaluthyrning samt bil och lastbilsuthyrning.
Intervjuer kommer ske löpande så Välkommen med din ansökan redan idag!
...kortIris söker en engagerad arbetsterapeut till Hudiksvall!
Iris Hadar AB
Hudiksvall
Head of Compliance till Aros Kapital i Göteborg
Signpost AB
Göteborg
Nu finns det en fantastisk möjlighet att vara med på Aros Kapitals framgångsresa – Vi söker en utvecklingsorienterad Head of Compliance med placering i Göteborg eller alternativt Stockholm.
Om bolagetSedan 2004 har Aros Kapital varit en viktig aktör inom företagsfinansiering. Genom en hög personlig service, stark närvaro, effektiva system och processer erbjuder vi våra kunder ett specialiserat utbud av tjänster som innefattar fakturaköp, företagslån, fastighetslån, inlåning och leasing. Vi fokuserar på B2B – företagsfinansiering och arbetar dedikerat för att hjälpa företag att utveckla och förverkliga sina drömmar.
Idag består Aros Kapital av ca 110 medarbetare som jobbar från våra olika kontor i Göteborg, Stockholm, Örebro, Oslo och London. Huvudkontoret är placerat i Göteborg. Aros Kapital är ett kreditmarknadsbolag som ägs av Mellby Gård. Företagskulturen präglas av professionalism, engagemang, entreprenörskap och gemenskap. På Aros Kapital är våra medarbetare viktiga – därför är det naturligt att erbjuda ett brett förmånspaket.
Om uppdragetI rollen som Head of Compliance ansvarar du för ett team om två medarbetare. Du kommer vara direkt underställd VD och rapportera till denne och styrelsen. Placeringsort för tjänsten är i huvudsak på kontoret i Göteborg, men möjlighet till placering i Stockholm finns.
Som Head of Compliance erbjuds du en energifylld arbetsmiljö i ett bolag under tillväxt där du får uppdraget att ta ett helhetsgrepp i att optimera och vidareutveckla compliancefunktionen. Tillsammans med teamet kommer du vara drivande i utvecklingen av avdelningens arbetssätt samt stötta verksamheten i frågor kopplade till den tillståndspliktiga verksamheten för att nå högt uppsatta mål.
Avdelningen ansvarar för att hålla sig uppdaterad med alla relevanta lagar och regler som påverkar bolaget och dess verksamhet. Det inkluderar bland annat FFFS-reglering, kreditgivning till företagskunder, AML samt dataskydd. Du bör trivas i en dynamisk miljö som uppmuntrar ett flexibelt arbetssätt samtidigt som det kräver en förmåga att prioritera långsiktighet och proaktivitet.
Genom att anta en ledarstil som präglas av tillit kommer du inte bara att ge vägledning och stöd till ditt team, utan också främja deras självständighet och utveckling.
Dina arbetsuppgifter inkluderar· Ge råd och stöd, samt informera och utbilda verksamheten avseende regelverk tillämpliga på bolagets affärsverksamhet
· Övervaka och kontrollera verksamhetens regelefterlevnad
· Ge stöd vid implementering av nya och förändrade externa och interna regler
· Utveckla och säkerställa att rutiner och riktlinjer är ändamålsenliga och effektiva för att uppfylla regelverkskraven
· Vara kontaktperson gentemot tillsynsmyndigheter samt arbeta med omvärldsbevakning avseende nya och förändrade regler och praxis
· Personalansvar för två medarbetare
Vem är du?Vi söker dig med flera års erfarenhet av complianceområdet och som har erfarenhet av att utveckla compliancefunktionen på bolaget. Du har ledarerfarenhet med gott resultat och mycket god kunskap om regelverk och regelefterlevnad för bank och finans. Har du även arbetat i internationell miljö är även detta meriterande. Att du har mycket god kommunikationsförmåga – båda på svenska och engelska ser vi därmed som en självklarhet. Din vilja att utveckla verksamheten, kombinerat med gedigen erfarenhet av de legala regelverk som gäller för tillståndspliktiga verksamheter, liksom din förmåga att skapa positiv kultur, gör dig till den perfekta kandidaten.
Vi tror att du får energi av utveckling och resultat. Din integritet, handlingskraft, samt din förmåga att skilja på sak och person kommer att värderas högt.
Nästa stegTillsättningen sker i samarbete med Signpost, specialister på att rekrytera framgångsrika chefer och ledare. Om du känner att du är redo för nästa steg i din karriär, varmt välkommen med din ansökan! Alla slutkandidater genomgår samma kompetensbaserade intervjuer och tester för en rättvis och saklig jämförelse.
För mer information, kontakta rekryteringskonsult Magnus Åberg på 0709-817751 eller
magnus.aberg@signpost.se, alternativt Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller anna.rydbacken@signpost.se. Ansök gärna så snart som möjligt dock senast den 30 april 2024. Vi ser fram emot att höra från dig!
...kort
Iris söker en resultatinriktad arbetskonsulent i Hudiksvall!
Iris Hadar AB
Hudiksvall
Centio Consulting Group AB
Stockholm
Vi söker Domänarkitekt Digitalisering till Myndighet inom det svenska kraftsystemet.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Myndigheten drivs i form av ett statligt affärsverk, och har drygt 1400 medarbetare varav de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg.
Myndigheteninklusive Division IT är i en spännande tillväxt- och förändringsresa. Denna förändringsresa med en ökad digitaliseringsgrad kräver stora investeringar i ny teknik, ny kompetens och ledarskap.
Enheten Digitalisering och Innovation driver flertalet av IT divisionens prioriterade områden. Då enheten är under uppbyggnad och förväntas växa samtidigt som man bryter ny mark finns ett behov av en Domänarkitekt med teamledaransvar som stödjer Enhetschefen både i form av övergripande ledarstöd men även med expertis inom arkitektur, digitalisering och innovation.
Arbetsuppgifter
Rollen som Domänarkitekt inom Digitalisering och innovation omfattar bland annat att vara ett aktivt stöd till Enhetschefen med att ta fram och förankra strategier, målbilder, utvecklingsplaner, samt leda och driva utvecklingen av verksamhets- och tekniska förmågor inom området, såsom ett innovationslabb med tillhörande processer, regler och IT-miljö.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Agera arkitekt för digitaliserings- och innovationsområdet
- Bidra till strategisk planering samt stötta strategiska digitaliseringsinitiativ
- Ansvara för framtagning av målbilder, strategier, målarkitekturer och färdplaner inom domänen samt bidra till effektiv portfölj- och förvaltningsstyrning
- Guida lösningar inom projekt och förvaltning mot beslutade målbilder, strategier, målarkitekturer och färdplaner
- Driva förmågeutveckling och beskrivning
- Ta fram strategiska och taktiska beslutsunderlag
- Facilitera workshops och utbildningar
- Etablera och förvalta forum
- Planera och följa upp leveranser i projekt och förvaltning
- Ansvarar för att bedöma behovet av arkitekturstöd inom domänen och stöttar i resursförsörjning och allokering för verksamheten
- Boka och planera möten och enhetsdagar, samt stötta vid planering av enhetsaktiviteter.
- Planera och stödja i informations- och kommunikationsinsatser både internt på enheten och till resten av verksamheten
Krav (OBS, obligatoriska)
Minst 10 års arbetslivserfarenhet med att arbetat med IT-arkitektur under de senaste 20 åren. Minst 2 års arbetslivserfarenhet under de senaste 5 åren av att ansvara för och leda arkitektarbetet inom en domän/område i en stor organisation, vilket bl.a. inkluderat att skapa och införa målarkitekturer. Arbetslivserfarenhet från att ha en ledande roll (exempelvis linjechef, teamledare, Enterprisearkitekt) i gränslandet mellan verksamhet och IT, med ansvar att driva organisationsövergripande verksamhets- och IT-utveckling i en stor organisation*, i minst 10 år under de senaste 15 åren. Arbetslivserfarenhet av att ha ansvarat för att leda och driva organisationsövergripande arbete för ökad digitalisering (verksamhetsnära) och innovation i en stor organisation*, i minst 3 år under de senaste 10 åren. Arbetslivserfarenhet av att ansvara för framtagning och förankring av organisationsövergripande IT- eller digitaliseringsstrategier i en stor organisation*, i minst ett (1) uppdrag eller en (1) roll under de senaste 8 åren. *Med stor organisation menas > 1000 anställda
Meriterande
Arbetslivserfarenhet från att i samarbete med verksamhet driva förmågeutveckling och framtagande av strategiska utvecklingsplaner i en stor organisation, i minst ett (1) uppdrag eller en (1) roll under de senaste 8 årenArbetslivserfarenhet av att ha arbetat med verksamhets- och IT-utveckling inom en myndighet i minst ett (1) uppdrag under de senaste 8 årenArbetslivserfarenhet inom säkerhetskänslig verksamhet i minst ett (1) uppdrag under de senaste 8 årenCertifiering inom IT-arkitektur, exempelvis Certifierad IT-arkitekt, Togaf eller motsvarande
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!
...kortProduct Manager for a well-known company in the transport industry
Perido AB
Södertälje
If you're a team player with excellent communication skills and experience in product development, product description, and/or IT development, we want to hear from you!
About the position
On behalf of our client, Perido is looking for a Product Manager. The company is a world-leading supplier of transport solutions and is driving the transition to a sustainable transport system. You will be a part of the Value Creation Team (VCT) in the office that is located in Södertälje, with the possibility to work remotely a couple of days a week.
Your daily tasks
As a Product Manager for VCT, you will be a crucial part of the flow leadership team and have the chance to work closely with product development projects and translate their needs into process and IT solutions. You'll collaborate with stakeholders in Sweden, USA, Brazil, Germany, and China to ensure requirements are aligned and fulfilled.
Main responsibilities:
- Work closely with the product development projects, Solution manager and product managers from other VCTs in the VCF “Group Solution Development Enablement” to get a good understanding of their challenges and needs regarding part information exchange.
- Collaboratively define the vision, strategy and draw up the product roadmap for the VCT and align it with the capability roadmap for the VCF.
- Identify and initiate opportunities for new projects or focus areas on the pursuit to deliver premium experience for the company's business users.
- Have continuous dialogue with stakeholders and/or external partners.
- Act as a liaison between various stakeholders, fostering effective communication and alignment of goals.
- Provide leadership and guidance to the business analysts in the VCT.
- Work iteratively with the RTE, product owner, architects, and solution development team to ensure that the requirements are fulfilled, and customer value is rolled out in a planned way.
Your characteristics
We are looking for someone with exceptional communication and collaboration abilities. You should have a minimum of 8 years of relevant experience, and strong analytical, problem-solving, and critical thinking skills. To succeed in the role, we believe that you have great leadership qualities and the ability to manage and influence cross-functional teams. In return, you will get the chance to work in an inspiring and multicultural environment, with the opportunity to work alongside talented colleagues and be part of an evolving journey.
Submit an expression of interest in english today, we look forward to getting to know you!
Qualifications:
- A minimum of 8 years of relevant experience in Product Development or Product Coordination within the Automotive R&D sector at an OEM
- Strong analytical, problem-solving, and critical thinking skills
- Familiarity with industry-specific tools product configuration/variant management, methodologies like Scaled Agile, and best practices
- Leadership qualities and the ability to manage and influence cross-functional teams
- Fluent English is required since you will work in a global and multicultural team. Language skills in German and Swedish are highly appreciated
Contract type and hours
Full-time, consulting assignment for 12 months. Start asap.
Application
Please apply on our website perido.se/lediga-jobb/. Click on the apply button in the job ad and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and/or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement. If your profile matches what we are looking for, the responsible recruiter will give you all the information you need.
The responsible recruiter for this position is Charlotte Crowley, you can reach her at charlotte.corlwy@perido.se. If you have questions, you are more than welcome to contact us at fraga@perido.se and one of our recruitment administrators will do their best to help you. Always enter the reference number 34518 in the subject line.
About Perido
Why are we called Perido? It is from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and have over 1300 employees across the country, of which about fifty works at our offices in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening our clients' organizations with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.
...kortTruckförare sökes i Malmö: Var med och lasta framtidens projekt!
Jobandtalent Sweden AB
Malmö
Vi letar efter erfarna truckförare för lastning av lastbilar med 8-12 tons motviktstruck. Din roll kommer att innebära precision och säkerhet vid hantering av tungt, långt och otympligt gods, inklusive takplåtar mellan 6 och 18 meter.
Vi söker dig som:
- Har dokumenterad erfarenhet att köra större motviktstruckar.
- Är bekant med affärssystem, företrädesvis Monitor, för att underlätta i ditt arbete.
- Är flexibel och har en stark samarbetsförmåga för att trivas i vårt team.
- Kan hantera ett högt arbetstempo utan att tumma på kvaliteten.
- Sprider positiv energi och bidrar till en trevlig arbetsmiljö för dig själv och dina kollegor.
Arbetstider:
Måndag – Fredag : 07:00-16:00
Din profil:
För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du är:
- Ansvarsfull och har öga för detaljer.
- Bekväm med ett snabbt arbetstempo och kan hantera komplexa moment.
- Strukturerad och noggrann.
- Självständig och har social kompetens för daglig interaktion med olika personer.
- Teamplayer med förmåga att hantera stressiga situationer.
Ansökan:
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Job&Talent:
Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.
...kortIris söker en resultatinriktad arbetskonsulent i Söderhamn!
Iris Hadar AB
Söderhamn
Lärare åk F-3 till Långängsskolan, Danderyds kommun
Danderyds kommun
Danderyd
Iris söker en engagerad arbetsterapeut till Söderhamn!
Iris Hadar AB
Söderhamn
Junior customer retention account manager
Fibio Nordic AB
Helsingborg
Om oss:Fibio Nordic AB är en av Sveriges snabbast växande mobiloperatörer. Vi erbjuder telefoni tillbåde privatpersoner och företag.
Fibioär unika på svenska marknaden bland annat genom vår 100% nöjd kund garanti vilket innebär att vi ger våra kunder ett antal löften för att de ska bli nöjda kunder hos oss.
Vi är stolta över vårt toppbetyg på Trustpilot och slår redan idag många av de större telefonoperatörerna på fingrarna. Men vi är inte nöjda och vill bli ännu bättre. Därför söker vi dig!
Våra kundservicemedarbetare är vårt ansikte utåt och därför väldigt viktiga.Därför söker vi nu en driven, lyhörd och social medarbetare för att utöka vårt team i centrala Helsingborg.
I din roll kommer du främst att hantera inkommande samtal där du besvarar frågor, löser eventuella problem och strävar efter kundnöjdhet. Även andra vanligt förekommande kundserviceuppgifter förekommer såsom att hantera inkommande mejl från våra kunder, packa och skicka iväg simkort med mera.I vår kundtjänst är uppgifterna varierande och vi försöker ofta anpassa arbetsuppgifterna utifrån dina styrkor. Är du en problemlösare som älskar att lösa problem? Är du strukturerad och ordningssam som person?Då är detta jobbet för dig.
Din profil:
För att vara aktuell för tjänsten skall du tala flytande svenska och ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi arbetar i olika datasystem därför är det ett krav att du har god datorvana. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbeten med mycket kundkontakt, dock är det inget krav så länge du har rätt vilja och driv till att lära dig.
Kravprofil:-Har minst gymnasieutbildning.
- God svenska i tal ochskrift.
- Mycket god kommunikationsförmåga.
- En stark vilja att lära och utvecklas.Vad erbjuder vi?
- Fast grundlön + bonus.
- Bekväma arbetstider (mån-fredag 08:00-17:00).
- Möjligheten att klättra till högre tjänster inom bolaget.
- Mycket fina ochnyrenoverade lokaler, centralt beläget.
KONTAKTPERSONHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Winter på hanna@fibio.se, kontorschef Fibio Nordic AB
Tjänsten tillsätts löpande. Sök därför tjänsten så snart som möjligt!
I samband med våra rekryteringsprocesser begär vi alltid utdrag från belastningsregistret.
Jobb annonser i hela sverige.